Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor sundt er det egentlig å smøre et tungmetall under armene?

 

Det at man ikke svetter under armene betyr ikke at man slutter å svette, men at svetten kommer ut andre steder. Nevner i fleng; Håndflater, rygg, rumpesprekk, bak knærne, pannen, overleppe....

Det er verdt det. Jeg svetter ikke noen steder, med mindre jeg driver med fysisk aktivitet. Når jeg har gym eller er på trening svetter jeg litt ekstra i ansiktet og på ryggen, etter jeg begynte med alu-kloriden, men det merkes ikke til vanlig når jeg ikke anstrenger meg noe særlig fysisk.
Lenke til kommentar
Hvor sundt er det egentlig å smøre et tungmetall under armene?

 

Det at man ikke svetter under armene betyr ikke at man slutter å svette, men at svetten kommer ut andre steder. Nevner i fleng; Håndflater, rygg, rumpesprekk, bak knærne, pannen, overleppe....

Jeg svetter mer nå på noen de stedene du nevner, men ikke veldig mye mer. Jeg hadde faktisk et problem med ansiktssvette tidligere, men det har faktisk stoppet opp, selv om jeg kun bruker alu under armene. Så jeg opplever et betydelig tap i "totalsvette", med en marginal økning noen andre steder.

 

Og om det er sunt eller ikke er revnende likegyldig. Jeg vet ikke om du har et problem med svette eller ikke, men jeg tror ikke du helt forstår hvor stort problem det kan være for noen av oss. Om armene mine faller av etter 30 års bruk så har jeg iallefall levd et mye bedre liv disse 30 årene ;)

Lenke til kommentar

Jeg slet mye med svetting under armene før. Så fikk jeg skaffet meg aluminiumsklorid for 2 år siden eller noe, og problemet var 100% løst. Det var så sinnsykt deilig å kunne bruke hva jeg ville av tskjorter/gensere. Som sagt før i tråden, det er er helt nytt liv. Seriøst.

Til dere som ikke har prøvd det og kvier pga sviingen og kløingen: det er SÅ VERDT DET! Det er som å svømme Amazonas på langs, for å få en milliard kroner.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde denne roll-on akkurat for første gang, og sleit med å bli fuktig under armene.. Rullet den rundt i armhulen flere runder, men det kom allikevel lite væske. Føler ikke at det er noe særlig som trekker inn just nå, klør ikke eller noe :p

 

Hvor mye er det dere påfører?

Lenke til kommentar
Jeg prøvde denne roll-on akkurat for første gang, og sleit med å bli fuktig under armene.. Rullet den rundt i armhulen flere runder, men det kom allikevel lite væske. Føler ikke at det er noe særlig som trekker inn just nå, klør ikke eller noe :p

 

Hvor mye er det dere påfører?

Det kan kanskje være roll on-kula som er tør? Det står på flaska at det kan være lurt å fukte kula, hvis den har tørka inn. Jeg merker ikke noe særlig til kløe/sviing med det samme, det tar ofte 15-20 minutter før det begynner å klø skikkelig. Jeg bruker å ta på veldig mye. :blush: Flere runder i og rundt armhulene.

 

 

Edit:

Det er ikke alle som sovner like fort. Jeg kan fort bruke over en time på sovne og jeg tviler på at jeg er alene om det.
Det er du absolutt ikke alene om. Endret av dagr0z
Lenke til kommentar

Har lest i gjennom tråden, og dette høres jo ut som et fantastisk produkt.

 

Selv er jeg ikke mer enn 15 år gammel, men jeg regner med jeg kan kjøpe det selv på apoteket, alikevel?

Har tenkt meg en tur på apoteket i løpet av uka ;)

Lenke til kommentar
Har lest i gjennom tråden, og dette høres jo ut som et fantastisk produkt.

 

Selv er jeg ikke mer enn 15 år gammel, men jeg regner med jeg kan kjøpe det selv på apoteket, alikevel?

Har tenkt meg en tur på apoteket i løpet av uka ;)

 

er bare å gå til skranken å be om "Aluminiumklorid-deodorant" så skjønner de nok hva du mener, og jeg tviler sterkt på at det er aldersgrense på det.

Lenke til kommentar
Hvor sundt er det egentlig å smøre et tungmetall under armene?

 

Det at man ikke svetter under armene betyr ikke at man slutter å svette, men at svetten kommer ut andre steder. Nevner i fleng; Håndflater, rygg, rumpesprekk, bak knærne, pannen, overleppe....

 

Hvorfor skal svetten komme ut andre steder? Det er jo ikke en bestemt mengde "svette" i kroppen som må ut. Det er svettekjertlene rundt omkring som produserer svette, og hvis du hemmer svettekjertlene under armene ser jeg ingen grunn til at de andre svettekjertlene skal skille ut mer enn de har gjort tidligere?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal svetten komme ut andre steder? Det er jo ikke en bestemt mengde "svette" i kroppen som må ut. Det er svettekjertlene rundt omkring som produserer svette, og hvis du hemmer svettekjertlene under armene ser jeg ingen grunn til at de andre svettekjertlene skal skille ut mer enn de har gjort tidligere?

Høres kanskje merkelig ut for deg, men det stemmer nok. Leste det på et annet produkt en gang, men har dessverre ingen kilder tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...