Gå til innhold

hvordan få harddisk til å funke


infested

Anbefalte innlegg

altså nå har jeg kjøpt meg harddisk.. jeg slår av strømmen og setter inn ny harddisk.. å den finner enheten.. å det står att denne funker som den skal.. finner den på enhetsbehandlinger og alt er bra... MEN.. når jeg skal gå inn på min datamaskin så er den ikke der?.. den er helt borte.. kommer ikke inn på den.... var en mann som sa jeg måtte formatere den først.. men åssen gjør jeg det?

 

takker for svar

 

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
altså nå har jeg kjøpt meg harddisk.. jeg slår av strømmen og setter inn ny harddisk.. å den finner enheten.. å det står att denne funker som den skal.. finner den på enhetsbehandlinger og alt er bra... MEN.. når jeg skal gå inn på min datamaskin så er den ikke der?.. den er helt borte.. kommer ikke inn på den.... var en  mann som sa jeg måtte formatere den først.. men åssen gjør jeg det?

 

takker for svar

 

Thomas

6895874[/snapback]

ta en titt her:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=9536

Lenke til kommentar

jo takker.. men jeg har en harddisk på 250gb jeg da..

 

hva skal jeg velge da??

 

Størrelse FAT16 FAT32

Under 128 MB 2 KB -

Under 256 MB 4 KB -

Under 512 MB 8 KB -

Under 1 GB 16 KB 4 KB

Under 2 GB 32 KB 4 KB

Under 4 GB 64 KB*) 4 KB

Under 8 GB - 4 KB

Under 16 GB - 8 KB

Under 32 GB - 16 KB

Under 64 GB - 32 KB

 

og det der var til win 95 0g 98... jeg har xp

Endret av infested
Lenke til kommentar

Start - Cotrol Panel - Aministrativ Tools - Computer Managment - Disk Managment.

Der skal det ha dukket opp en ny disk Under Disk 0 (vis du bare har en disk fra før) Høyreklikk på den nye og velg "ny Partisjon".

 

Er ikke sikker på om det er akkuratt slik siden det er en stund siden jeg har gjort det, men det skal være noe i den duren.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Start - Cotrol Panel - Aministrativ Tools - Computer Managment - Disk Managment.

Der skal det ha dukket opp en ny disk Under Disk 0 (vis du bare har en disk fra før) Høyreklikk på den nye og velg "ny Partisjon".

 

Er ikke sikker på om det er akkuratt slik siden det er en stund siden jeg har gjort det, men det skal være noe i den duren.

 

Lykke til.

6896342[/snapback]

 

ja skjønner.. men skal jeg ha primærpartisjon eller utvidet??

 

takk skal du ha :).. du er en reddende engel

Lenke til kommentar
Tror du skal velge Primær Partisjon. Ikke noe problem det er dette forumet er til :D

6896985[/snapback]

 

takk det funket :D... nå har jeg 410gb :).. det burde holde til musikk og filmer :)

6899396[/snapback]

 

Hehe, holder nok for nå men snart skal du nok se at du vil ha flere. jeg startet med en 160Gb og trodde det holdt, og nå sitter jeg med totalt 1.8Tb og tilgang til en NAS server med 1Tb.

Lenke til kommentar
ta en titt her:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=9536

6895949[/snapback]

Den artikkelen beskriver bare formatering til FAT32 - ikke NTFS! Jeg ville aldri anbefalt noen nå, i 2006, å formatere til FAT32.

Artikkelen er jo fra 1998, altså særdeles utdatert :)

6901040[/snapback]

det var bare liten tips, sånn at han har forståelse for formatering/partitionering...... ellers så kan du fort konvertere FAT32 -> NTFS.....

 

enig med deg at FAT er gamel, men ikke alle som formaterer sine HD i NTFS format hvis de skal bare ha den som oppbevaringsmedia.....

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...