Gå til innhold

X2 3800+ - maskinen krasjer konstant -LØST-


Jim Pec

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp anskaffet meg en X2 3800+ CPU. Jeg hadde jo store forventninger til dette med to cpuer i en osv.. men i forhold til Opteron 144 er det neimen ikke store forskjellen.

 

Men likevel... Maskinen krasjer i ett kjør. Det skjer ikke alltid til de samme tidspunktene. Men det skjer. Spesielt i det jeg starter opp iTunes og Bittorrent f.eks. 10-15 sek. og så fryser skjermbildet. Ingen reaksjon.

 

Dette skjer uansett om jeg har overklokket eller default eller hva. Jeg har forsøkt alt. Har 460W strømforsyning, x850xtpe skjermkort, 4 disker, og to optical drives.. Det skulle være nok strøm vel? Men det virker som om maskinen fryser så snart disken med musikk starter opp.. Da er det vel nærliggende å tro at det er PSU? Hva kan det ellers være?

 

Men skal X2 kreve så mye mer strøm enn en blodklokken Opteron 144?

 

Jim

Endret av Jim Pec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok bare å krype til korset. PSU er nok helt sikkert synderen her. Man kan ikke stole på hva som står på de PSU'ene i alle fall.

 

Jeg ble anbefalt en Hiper 580W, og har bestilt den. Håper den holder en stund. Det er ikke aktuelt å gå ned på disker osv..

 

takker for innspill.

Lenke til kommentar
Det er nok bare å krype til korset. PSU er nok helt sikkert synderen her. Man kan ikke stole på hva som står på de PSU'ene i alle fall.

 

Jeg ble anbefalt en Hiper 580W, og har bestilt den. Håper den holder en stund. Det er ikke aktuelt å gå ned på disker osv..

 

takker for innspill.

6899363[/snapback]

Har denne selv sammen med X2 4200+ 5 hdd'er og 7900GT.. Ikke noe problem med strømmen enda ihvertfall... Du vil nok helt sikkert bli fornøyd! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...