Gå til innhold

VLUG - Vestfold Linux User Group


Anbefalte innlegg

Vil du være med i Vestfold Linux User Group (VLUG)?

 

VLUG håper å starte opp igjen høsten 2006.

 

Hvis du er interessert, send en e-post til bjorn [at] softace.no og jeg kontakter deg nærmere med beskjed om når og hvor det blir et evt. stiftelsesmøte. Hvis vi får nok interessenter blir det et møte nå i høst, sentralt i Vestfold.

 

Du kan gjerne forsøke å verve familie, venner og kjente! :)

Isåfall be dem å sende meg en e-post direkte, så jeg får registrert e-postadressen deres.

 

Kopier gjerne denne meldingen og post den i andre fora der du vandrer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Det første som slo meg når jeg leste dette var: Dette må da vær veldig hjemmesnekkra greier? Kan da ikke være noe sånn seriøse greier tenkte jeg på.

Hva skal f. eks taes opp på de såkaldte møtene?

Dere må no passe på å ta med dere nok kaffe å kaker tenker jeg, blir nok mye å av i Vestfold fremover tror jeg :p og ihvertfall mye kløing i hodet.

Men for all del. Bare begyn du.

 

Jeg kommer IKKE.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Jeg kan nå ikke helt se hva som er useriøst med en brukergruppe for folk i Vestfold - har du lyst til å utdype dette litt mer ?

 

Hva skal f. eks taes opp på de såkaldte møtene?

Vel, det finnes utrolig mye man kan ta opp innen for GNU/Linux, så dette tror jeg ikke skal bli noe problem. Man trenger ikke en spesiell topic for vært møte heller, spør du meg, da det som oftes ikke blir noe problemer med samtaemner når en gjeng Linux brukere er sammlet i ett og samme rom :)

 

Og komme med et delvis useriøst innlegg hvor du også nevner at du IKKE kommer kan du isteden la vær å si noe som helst - vi har ingen interesse av å vite hvem som ikke kommer, spesielt når man sier det på den måten, men isteden vite hvem som kan ha interessse av dette!

 

Håper folk fatter intersse for dette - personlig bor jeg i Vestfold og syntes det kunne vært moro om man får til dette.

 

Bra av deg å ta intiativ, Prognatus.

Lenke til kommentar
Ok. Det første som slo meg når jeg leste dette var: Dette må da vær veldig hjemmesnekkra greier? Kan da ikke være noe sånn seriøse greier tenkte jeg på.

Hva skal f. eks taes opp på de såkaldte møtene?

Dere må no passe på å ta med dere nok kaffe å kaker tenker jeg, blir nok mye å av i Vestfold fremover tror jeg :p og ihvertfall mye kløing i hodet.

Men for all del. Bare begyn du.

 

Jeg kommer IKKE.

6885635[/snapback]

Er du alltid like gretten?

Lenke til kommentar

Takk, takk! :)

 

Jeg kan godt si litt om hva som kan tenkes å tas opp på møtene. Men siden foreningen ikke er stiftet ennå og jeg ikke kan snakke for de andre, kan jeg dog ikke garantere at det jeg tenker meg blir realitet. Så det nedenstående må derfor stå for min egen regning:

 

Jeg ser for meg at VLUG blir en brukerforening for alle Linux-brukere i Vestfold, eller folk som ikke bruker Linux ennå men er interessert, og uansett kompetansenivå. Altså, både nybegynnere, mer erfarne og eksperter er velkomne. Vi kan evt. lage grupper etter hvert og dele opp folk etter erfaringsnivå, distroer, prosjekter, o.l.

 

I tillegg til interessegrupper, kan vi ha foredrag av medlemmer eller eksterne folk, lage sosiale kvelder og kanskje få til noen turer også etter hvert. F.eks. i samarbeid med andre LUGer. Jeg ser for meg at vi kan lage workshops, internettside med forum og kanskje en Wiki med tips & triks, how-tos, artikler, o.a. Det er mange muligheter.

 

Men alt dette blir opp til medlemmene å bestemme.

 

VLUG har vært i drift tidligere, men ble nedlagt (et par ganger, faktisk) p.g.a. at ildsjelene fikk for liten tid til å drive med den, og da stoppet arbeidet opp av seg selv. Vi bør derfor prøve å unngå å bli avhengig av noen få personer og heller spre oppgavene på flere.

 

For at det ikke skal bli for mye jobb for hver enkelt, vil jeg foreslå at foreningen konsentrerer seg om det praktiske (noe nevnt ovenfor) istedet for masse administrativt arbeid. Det vil da bety at vi ikke skal ha styre, kasse, vedtekter eller generalforsamling, men istedet konsentrere oss om møtevirksomheten og ting rundt det. VLUG blir da en ubyråkratisk forening med flat struktur, og gratis medlemsskap hvor alle stemmer teller like mye. Ikke ulikt Bazaar-prinsippet i Open Source. :)

 

Forhåpentligvis vil da folk få lyst til å være med.

Lenke til kommentar
du er inne på noe supert .

Takk igjen, ogger!

 

Men meldingen min virker tydeligvis svært provoserende på noen - uvisst av hvilken grunn - og ikke bare her. På Freakforums *nix-gruppe ble den fjernet helt... nøyaktig samme melding som jeg postet her. Man prøver å opptre høflig og korrekt, og respektere netiquette, men noen ganger hjelper ikke det i det hele tatt. :/

 

Jeg er med

Flott Bøb! :)

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Prognatus: Jeg kan på ingen muligmåte skjønne hvorfor noen skal tålke meldingen din på en provoserende måte! Jeg leste også igjennom reglene på nff, og kan ikke si du brøt dem.

Lenke til kommentar

Jeg bor i Vestfold, og kunne kanskje vært interessert men, jeg bor så langt nord, at det er mer naturlig for meg å søke til DRLUG(Drammen Linux User Group), om jeg skulle vært med i en LUG. Blir det bare GNU/Linux som blir temaet, eller skal dere ta opp andre *nix varianter?(Solaris, *BSD, osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...