Gå til innhold

Test: Nokia N93


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har kritisert flere andre tester, men det her er spikeren i kista. Ordbruk og karakterer i forhold til tekst i hvert kapittel er meg temmelig uforståelig.

 

At dette i tillegg er korrekturlest av flere (Som dere hardbakket allltid påstår, tror jeg IKKENO på) Under Javadelen heter N93 N90 fortsatt enkelte steder.

 

Det her er så skammelig gjennomsyret av subjektivitet (Klart en test er subjektiv, men det finnes grenser) at det er helt ille at dette pisset kanskje kan komme til å publiseres andre steder og at mennesker kan ta denne testen som et utgangspunkt i om de skal kjøpe seg denne eller ikke.. Ta dere selv i nakken, og slutt med denne forferdelige pompøsiteten ovenfor telefoner dere åpenbart ikke liker, for den arrogante skrivestilen kler dere ikke.

 

Farvel til dere, som seriøst mobiltestlesning.

6873208[/snapback]

 

Er delvis med deg, endel språkbruk i teksten må karakteriseres som dårlig\lavmål. Greit nok at den er stor men når dere f.eks skryter av tastene, hvorfor får den da dårligste karakter på den biten? Eller at den ikke får bedre i maskinvare og tilbehør når den har med alt nødvendig tilbehør samt noe ekstra, har god batterilevetid (ihvertfall på tale) og rå ytelse.

Lenke til kommentar

Og jeg vil klage på det tekniske i testen.

 

Hva er : http://video.gfx.no/0/318/original

for noe? Hvilken codec/container er "orginal" i ?

 

Og eller må jeg si at

MPEG != MPEG1/2

 

MPEG = Moving Picture Experts Group

MPEG-1/2 = defines a group of Audio and Video (AV) coding and compression standards agreed upon by MPEG

 

Og et siste request: Kan dere være så snille å transkode videoklippene til et fornuftig format med en fornuftig bitrate? (MPEG-4 part 2/10?)

Lenke til kommentar
hvorfor gir amobil denne en 4? de andre nettstedene har gitt denne 5/6, og hvorfor skulle en ha problemer med og ha denne i buksa, jeg har hatt en 200grams firstprice sjokolade i lommen uten noe problem

6869342[/snapback]

 

Mener du at alle nettsider bør gi telefonen samme karakter?

 

Ellers er det jo ikke alle som har gigantiske sæggebukser der man kan ha en halv kilo i lomma uten å merke det heller :)

 

AtW

Lenke til kommentar
hvorfor gir amobil denne en 4? de andre nettstedene har gitt denne 5/6, og hvorfor skulle en ha problemer med og ha denne i buksa, jeg har hatt en 200grams firstprice sjokolade i lommen uten noe problem

6869342[/snapback]

 

Mener du at alle nettsider bør gi telefonen samme karakter?

 

Ellers er det jo ikke alle som har gigantiske sæggebukser der man kan ha en halv kilo i lomma uten å merke det heller :)

 

AtW

6879625[/snapback]

De andre nettstedene gir tlfen bra karakter, abefaller tlfen, dessuten er ikke 200gram en halv kilo, jeg ikke om du har sett 200grams sjokoladen til first price, men den får fint plass i lommen, og jeg er helt enig at alle ikke går i alt for store sægge busker, så jeg tror ikke vi trenger et solid belte for og holde buskene oppe

Lenke til kommentar
hvorfor gir amobil denne en 4? de andre nettstedene har gitt denne 5/6, og hvorfor skulle en ha problemer med og ha denne i buksa, jeg har hatt en 200grams firstprice sjokolade i lommen uten noe problem

6869342[/snapback]

 

Mener du at alle nettsider bør gi telefonen samme karakter?

 

Ellers er det jo ikke alle som har gigantiske sæggebukser der man kan ha en halv kilo i lomma uten å merke det heller :)

 

AtW

6879625[/snapback]

De andre nettstedene gir tlfen bra karakter, abefaller tlfen, dessuten er ikke 200gram en halv kilo, jeg ikke om du har sett 200grams sjokoladen til first price, men den får fint plass i lommen, og jeg er helt enig at alle ikke går i alt for store sægge busker, så jeg tror ikke vi trenger et solid belte for og holde buskene oppe

6881291[/snapback]

 

Ja andre nettsetder mener den er bra? Og hva så? Mener du at amobil alltid må være enig med andre nettsider?

 

Jeg vet 200 gram ikke er en halv kilo, poenget var at selv man får plass til denne i en spesifik lomme (din lomme), så betyr ikke det at den er godt egnet til å ha i lomma, eller at den ikke er upraktisk stor, en first-price-sjokolade er dritt å ha i mine framlommer ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar
De andre nettstedene gir tlfen bra karakter, abefaller tlfen, dessuten er ikke 200gram en halv kilo, jeg ikke om du har sett 200grams sjokoladen til first price, men den får fint plass i lommen, og jeg er helt enig at alle ikke går i alt for store sægge busker, så jeg tror ikke vi trenger et solid belte for og holde buskene oppe

6881291[/snapback]

Det finnes én side i Norge som tester mobiltelefoner skikkelig. Leser du til eksempel "testen" på ITAvisen sitter du ikke igjen med noe annet inntrykk enn ved å lese på Nokias egen nettside. At Amobil ikke er enig i hva alle andre sier er da ingen negativ ting. :roll:

 

Fullt mulig mange har plass til denne telefonen, men selv finner jeg min K800i på kanten til massiv.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

 

 

Ja andre nettsetder mener den er bra? Og hva så? Mener du at amobil alltid må være enig med andre nettsider?

 

 

 

nei, men jeg mener mange av testene til amobil har blitt for useriøse for tida som n90 amobil slakta den, s700 amobil slakta den, k800i får en 6 selv om det bare var kamera som var bra(denne tlfen hadde fortjent 5, men 6 er for mye)

 

Hvorfor få en nokia hater til og teste den tlfen, hvorfor ikke få en litt mer nøytral, hvis du leser testen av n93 på amobil, også leser i forumet så finner jo en ut at det er en masse feil i testen som f.eks at det ikke var gjørmål liste osv, også hvis man leser testen på amobil så vil testen virke veldig useriøs som det står her

 

"De fleste vil ha få problemer med en telefon på 100 gram, og selv 120 gram burde gå greit å ha i lommen. Men 180 gram blir alt for mye. Følelsen av å ha N93 i lommen er omtrent den samme som enten å ha en fin liten gråstein eller et par hundre kroner i småmynt. Du må med andre ord ha et solid belte for ikke å miste buksen når du har N93 vel plassert i lommen."

 

180gram er ikke mye sånt sett, det er mye for en tlf men generelt sett så er ikke 180gram mye, så og skrive at du trenger et solid belte for og ha tlfen i lommen synes jeg er useriøst, også har vi HSPDA i Norge?

Endret av jealei
Lenke til kommentar

 

 

Ja andre nettsetder mener den er bra? Og hva så? Mener du at amobil alltid må være enig med andre nettsider?

 

 

 

nei, men jeg mener mange av testene til amobil har blitt for useriøse for tida som n90 amobil slakta den, s700 amobil slakta den, k800i får en 6 selv om det bare var kamera som var bra(denne tlfen hadde fortjent 5, men 6 er for mye)

 

Hvorfor få en nokia hater til og teste den tlfen, hvorfor ikke få en litt mer nøytral, hvis du leser testen av n93 på amobil, også leser i forumet så finner jo en ut at det er en masse feil i testen som f.eks at det ikke var gjørmål liste osv, også hvis man leser testen på amobil så vil testen virke veldig useriøs som det står her

 

"De fleste vil ha få problemer med en telefon på 100 gram, og selv 120 gram burde gå greit å ha i lommen. Men 180 gram blir alt for mye. Følelsen av å ha N93 i lommen er omtrent den samme som enten å ha en fin liten gråstein eller et par hundre kroner i småmynt. Du må med andre ord ha et solid belte for ikke å miste buksen når du har N93 vel plassert i lommen."

 

180gram er ikke mye sånt sett, det er mye for en tlf men generelt sett så er ikke 180gram mye, så og skrive at du trenger et solid belte for og ha tlfen i lommen synes jeg er useriøst, også har vi HSPDA i Norge?

6884599[/snapback]

 

Hvordan kan han være nokia-hater og gi 6280 og 3230 6er? Jeg er enig i at mye av det som står i testen er dårlig/tvilsomt, men at han blir nokia-hater fordi han gir en nokia-tlf dårlig synes jeg er en idiotisk påstand. Synes generelt amobils tester er ganske brand-nøytrale, eneste merke de virkelig hater må jo være LG isåfall som alltid får slakt.

Lenke til kommentar
nei, men jeg mener mange av testene til amobil har blitt for useriøse for tida som n90 amobil slakta den, s700 amobil slakta den, k800i får en 6 selv om det bare var kamera som var bra(denne tlfen hadde fortjent 5, men 6 er for mye)

6884599[/snapback]

Og seriøse du sier bare kameraet er bra på K800i? Tror jeg foretrekker testen til Amobil fremfor dine.

 

eneste merke de virkelig hater må jo være LG isåfall som alltid får slakt.

6885755[/snapback]

LG er jo også hakket verre enn Samsung til å prioriter blink og lyd fremfor nytte og funksjonalitet så synes det helt klart ligger noe i hva de sier. Har også fått litt for mange Chocolate-telefoner i retur til å mene noe positivt om LG.

 

 

Quoting er en fin ting. :whistle:

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Jeg vet 200 gram ikke er en halv kilo, poenget var at selv man får plass til denne i en spesifik lomme (din lomme), så betyr ikke det at den er godt egnet til å ha i lomma, eller at den ikke er upraktisk stor, en first-price-sjokolade er dritt å ha i mine framlommer ihvertfall.

 

AtW

 

 

Interessant nok, så har jeg i dag en telefon som både er bredere, og høyere enn N93 (dog vesentlig tynnere), og veier nesten det samme :)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...