Gå til innhold

hakker i filmvisning


zepyrh

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp kjøpt meg en 40" LCD tv og opplever at det hakker litt når jeg ser på film, dette skjer nå filmen slider til en av sidene ellers er alt ok.

 

Jeg tipper at mitt: ATI Radeon 9250 er det som ikke klarer å henge med under filmer med høyoppløselige bilder(dvd).

Ellers tror jeg cpu'en er grei: AMD sempron 3000+.

 

Noen som har noen formening om det kan være skjermkortet som er for dårlig, og om hva slags kort jeg evt. burde satse på?

 

 

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har nettopp kjøpt meg en 40" LCD tv og opplever at det hakker litt når jeg ser på film, dette skjer nå filmen slider til en av sidene ellers er alt ok.

 

Jeg tipper at mitt: ATI Radeon 9250 er det som ikke klarer å henge med under filmer med høyoppløselige bilder(dvd).

Ellers tror jeg cpu'en er grei: AMD sempron 3000+.

 

Noen som har noen formening om det kan være skjermkortet som er for dårlig, og om hva slags kort jeg evt. burde satse på?

 

 

Takker for hjelp.

6844926[/snapback]

Det er helt normalt at LCD tv'er "hakker" i panoreringer. Ofte hjelper det å redusere skarpheten på skjermen. Når jeg ser fotball har jeg skarpheten på 0.

Det er sånt digital true motion og sånt skal hjelpe på, men prisen for "hakkefrie panoreringer" er ofte et temmelig grøtete bilde.

Lenke til kommentar
ok...så det hjelper ikke med et bedre skjermkort altså?

6845194[/snapback]

Skal ikke spå om hva som vil skje i ditt tilfelle, men jeg tror det er TV'en som er flaskehalsen.

Kan komme an på hva slags forbindelse du bruker. Digital forbindelse DVI/HDMI kan kanskje hjelpe.

EDIT:

DVD er ikke høyoppløst bilde. Skjermen må skalere det opp når du skal se på TV. Alternativt skalerer du opp med skjermkortet og setter skjermkort og TV til samme oppløsning.

Vil anbefale søk på AVforum, der har de bedre greie slikt.

Endret av ArtDeco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...