Gå til innhold

Half Life film?


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da ville jeg heller håpet på en serie av flere episoder eller noe.

En serie der ingen av hovedpersonene er direkte med. Hadde aldri klart og spillt spillene etterpå dersom f.eks. Alyx eller Dr. Kleiner hadde hatt en annen stemme osv.

Så derfor måtte det ideelle, etter min mening, vært en handling som ga oss mer innsikt i historien rundt city 17 osv. Kanskje en parallell handling til det som foregikk i HL2?

Lenke til kommentar
Det går ikke ann å lage en film ut av spill. Eneste spillet som har hatt en suksee i film er Teenage Mutant Ninja Turtles som ble laget for leeeeenge siden som var en komisk film.

Turtles begynte som tegneserie og deretter som tegneserie. Filmene på 90-tallet kom grunnet tegneseriens popularitet.

Forestill dere en film hvor en man lager en portal til en annen dimensjon så skal han komme seg ut derfra på 10 tima. Så skal han i fremtidens City 17 komme seg bort derfra og så tilbake og ødelegge hovedbygged osv osv..... blir jo en helvettes dårlig film :p bare om en man som går rundt å skyter combine, soldater og aliens.

Jeg har flere potensielle ideer til hvordan en Half Life-film kunne vært, spesielt av originalen. Man kan så klart ikke lage en film av hele spillet. Det er mange veldig viktige scener i spillet som derimot bør være i filmen.

 

- Toget i starten

- Ulykken så klart

- Første møte med headcrabs

- Da han oppdager at militæret kommer for å blottlegge alt ved å drepe alle

- Freeman kommer til overflaten og møte helikopteret

 

Finalen kan enkelt være kampen mot en Garg (den største fienden) og hvor du tar han ved hjelp av militæres artilleri som i spillet.

 

Det underleggende plottet i Half Life-historien kan man lett ignoreres i en film av spillet.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

I anledning 10års jubileet til spillet vårt, hadde GameSpy et intervju med en av forfatterne bak Half Life. Et av spørsmålene var, hvorfor de ikke lager bøker rundt spillet, slik som f. eks. Halo-serien. Svaret lød, at det er så mye man kan gjøre i et spill, som man ikke kan gjøre i en bok (eller i en film). Jeg tror en Half-Life film er mulig i fremtiden, men ikke før etter at franchisen har fått sin avslutning i form av et spill.

Lenke til kommentar
- Toget i starten

- Ulykken så klart

- Første møte med headcrabs

- Da han oppdager at militæret kommer for å blottlegge alt ved å drepe alle

- Freeman kommer til overflaten og møte helikopteret

 

Finalen kan enkelt være kampen mot en Garg (den største fienden) og hvor du tar han ved hjelp av militæres artilleri som i spillet.

 

Unødvendig scene. Ser ikke hva som er så viktig med den? Dessuten er finalen du foreslår utilstrekkelig. Det er på ingen måte en bra avslutning ettersom at den ikke forteller mye om essensen i plottet. Skal man lage en vellykket filmadapsjon av et spill, har tidligere forsøk vist at man må være lojal ovenfor tilhengerne og dermed må en eventuell Half life film ha en langt mer avgjørende avslutning.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Unødvendig scene. Ser ikke hva som er så viktig med den?

Helikopteret er en veldig kjent fiende i Half Life. Det er første gangen du får rakettkasteren. Og å knerte helikopteret etter å ha blitt plaget i lengre tid er herlig.

 

Du kan kombinere den med det punktet over. Han kommer opp mot helikopteret og regner med å bli reddet. Så trekker militæret våpnene mot han og skyter. Mange muligheter her.

Dessuten er finalen du foreslår utilstrekkelig. Det er på ingen måte en bra avslutning ettersom at den ikke forteller mye om essensen i plottet. Skal man lage en vellykket filmadapsjon av et spill, har tidligere forsøk vist at man må være lojal ovenfor tilhengerne og dermed må en eventuell Half life film ha en langt mer avgjørende avslutning.

Det er for mye innhold i spillet til at det hele kan bli lagt i en film. Å ha med hele plottet er ikke nødvendig for å lage en tilstrekkelig HL-film. Mye av det kan lages i løpet av filmen før denne scenen. Og når bossen er tatt kan G-man dukke opp og ta gi han et dilemmaet.

 

90% av Half Life-fansen liker ikke Xen. Det trenger ikke være med i filmen. Bare bli nevnt.

Lenke til kommentar
Unødvendig scene. Ser ikke hva som er så viktig med den?

Helikopteret er en veldig kjent fiende i Half Life. Det er første gangen du får rakettkasteren. Og å knerte helikopteret etter å ha blitt plaget i lengre tid er herlig.

Jøss, fikk aldri noen rakettkaster når jeg traff helikopteret første gang,jeg :p Bare hoppa rett ned mot siloene osv..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er virkelig motstander av at det blir laget HL-film, om ikke annet, så av prinsipielle grunner.

 

Valve er i mine øyne de første til å virkelig lage spill som i stor grad konkurrerer med film som historieforteller. Jeg spilte HL første gang som 13-14- åring, og det at jeg fortsatt sitter og drømmer om ep3, sier litt om seriens evne til å skape engasjement..

 

I ettertid har andre spillskapere kommet på banen med andre spill som virkelig har bydd opp til dans. Jeg ser faktisk for meg at man etter hvert vil se på spill som mye mer interessant enn film, rett og slett pga spillerens mulighet til å delta i historien.Og at dette vil bli mer og mer "mainstream" tankegang.

 

Derfor ser jeg en filmversjon av HL som komplett uinteressant, ettersom serien i mine øyne overgår det meste av hva filmverden har tilbudt meg.

 

Tanken blir at det å lage en film av HL blir et steg bakover. Som å be om at The Dark Knight lages i sort-hvitt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...