Gå til innhold

Fotobøker og blader du MÅ ha - Kjøpetips og hint


Anbefalte innlegg

Hei dere som har samme dyre mani som meg : Fotografering

 

Da jeg ikke fant en egen tråd på emnet, tenkte jeg vi kunne dele tips og råd om hva vi bare må skaffe oss. Vinteren nærmer seg, og da er det deilig å kunne sette seg stille tilbake med en god bok eller et magasin.

 

Første tips ut er en bok brukeren ragamuffin anbefalte i denne tråden. Som vanlig er det geeks der ute som vet hvor ting er billigst:

 

img_-1255281899_0.jpg

 

Link til foto & video

 

Link til bokkilden

 

Bokilden gir deg den levert på døra for kun kr 374,-

 

 

Da gleder jeg meg til masse tips og råd, slik at vi kan ønske vintern skikkelig velkommen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

"The Digital Photography Book" av Scott Kelby

 

En liten perle av en bok, skrevet med masse humor. Anbefales varmt!

 

En annen godsak, mer teknisk, er: The Digital SLR Handbook av Michael Freeman.

 

Jeg har kjøpt begge på amazon.co.uk og det kommer i posten på få dager, til en rimelig penge.

Kan ellers bare støtte trådstarter med omtalen av Magnar Fjørtofts bok. Den er BRA!

 

Øivind U.

Endret av urkis
Lenke til kommentar

Fikk den boken av dama til bursdagen. Kikket lite i den, og hadde egentlig lyst å bytte den....Så kikket jeg i den, og da ombestemte jeg meg. Kjempebra bok. Dessuten pleier jeg alltid å kjøpe fotobladene narvesen har, da spesielt Photography monthly, Digital photography, practical photography og digital camera Monthly.. Har dessuten boken "The photographers guide to composition" av John Freeman. Dette er også en veldig god bok.

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar

Kjøpte Digital fotografi i praksis å var ikke noe særlig imponert egentlig. Sikkert greit om man er helt nybegynner innen alt som heter foto og etterbehandling, men for meg så var det ikke noe særlig mye jeg har hatt nytte av(å jeg ser for all del ikke på meg selv som en som har peiling)

 

Har hatt mye bedre nytte av bøker som:

The Photoshop CS2 Book for Digital Photographers

Dennis P. Curtin, 'A Short Course In Nikon D70 Photography(veldig nyttig bok om du bruker nikon kamera)

Thom Hogan's Complete Guide to the Nikon D70(igjen en knall bra bok om du har D70)

Tim Grey, 'Color Confidence. The Digital Photographers Guide To Color Management'

 

Alle bøkene jeg listet her er også tilgjengelig som e-bøker for de som foretrekker det.

 

Ellers så kan også US army's bøker anbefales:

US Army photography course - Introduction to Portrait Photography SS0510

US_Army photography course - Photographic Filters and Techniques SS0508

 

Mye nyttig stoff i disse bøkene, men det er få bilder å ganske tungt stoff å lese. Til gjengjeld så er disse fritt tilgjengelig rundt på nettet.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
"The Digital Photography Book" av Scott Kelby

 

En liten perle av en bok, skrevet med masse humor. Anbefales varmt!

Hehe, ja.

Mye av den humoren er jo uhyre tørr også da. Men jeg anbefaler også bøkene om Digital Fotografi av Scott Kelby :)

 

Er det først og fremst volum 1 dere mener, eller hele serien?

 

Edit: Så det var 3 forskjellige bøker alle sammen, sikkert nyttige alle 3. :p

Endret av Marjhia
Lenke til kommentar
"The Digital Photography Book" av Scott Kelby

 

En liten perle av en bok, skrevet med masse humor. Anbefales varmt!

Hehe, ja.

Mye av den humoren er jo uhyre tørr også da. Men jeg anbefaler også bøkene om Digital Fotografi av Scott Kelby :)

 

Er det først og fremst volum 1 dere mener, eller hele serien?

 

Edit: Så det var 3 forskjellige bøker alle sammen, sikkert nyttige alle 3. :p

Jeg har 1 og 2, har ikke lest 3'ern iallefall.

Men 1 og 2 var iallefall uhyre nyttige for meg når jeg var fersk, noe jeg fortsatt er :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Kan annbefale boka "Fargefotografering" av Bailey og Holloway. Blei utgitt i 1980, men ikkje utdatert, for da er jo framleis dei same teknikkane. Beste fotoboka eg har komt over, lett og lesa, og mykje bilete og enkle forklaringar. Litt vanskeleg og få tak i, men dukker av og til opp på QXL til ein meget billeg penge, og har og funne den på ebay, på engelsk.

 

Kjøpte Fjørtoft sin bok etter at eg oppdaga boka til Bailey og Holloway, og må sei eg vart skuffa. Sjønnar framleis ikkje kvifor så mange er så glad i den boka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...