Gå til innhold

XFX 7900 Kjøler


SpxinXeh

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Lurte bare på om dere hadde noen anbefalinger for dette kortet, hadde ett 7800 GT som det var vannkjøling på og en dag fant jeg ut at det var lekket vann fra blokka inntill kortet...så jeg er litt usikker på om jeg skal forsette med vannkjøling på GPU'en....

Måtte da gå til innkjøp av nytt grafikkort, da valget falt på XFX Geforce 7900 GT

 

Tar imot alle svar

Endret av SpxinXeh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er også litt i samme villrede. Har et Club3d 7900GT med standard kjøling, men vil ha bedre ytelse og mindre støy. Har sett på enten VF900-CU eller ny vannblokk... Vil f.eks. en vf900-cu gjøre jobben bra nok/like bra som en vannblokk med svært lav støy? Støy og overklokking er viktige kriteria for meg.

6758864[/snapback]

 

Jeg bruker VF900, du har ikke sjans å høre den til vanlig, dersom man skrur den på full guffe (rpm regulator følger med) så kan man så vidt høre den hvis man er helt stille og går inn for å høre den ;P

 

Jeg er derimot usikker på om man kan kjøre SLI med to slike kjølere eller om det blir for stort... noen som vet?

Endret av Stigy
Lenke til kommentar

ÅÅÅÅÅ Fytti fan, den stock vifta skal bort fortest mulig, den bråker jo verre enn ett Concorde med afterburners jo....zalman vf900 next nå gitt, men jeg likte egentlig temp de hadde load, rund 50 grader ekke verst egentling, men jeg blir gærn av susinga siden det er stille ellers, takket være vannkjølingen min...vf900 bråker den mye?Har også opplevd noen BSOFD, kan det være driverne, bruker de nyeste hitill

Lenke til kommentar
Jeg er derimot usikker på om man kan kjøre SLI med to slike kjølere eller om det blir for stort... noen som vet?

6771900[/snapback]

 

SLi med denne kjøleren kommer vel helt an på hvor stor avstand det er mellom PCIe 16x-sporene. Det står på Zalmans hjemmeside at vf-900 cu opptar én kortplass ved siden av. Noen kort har faktisk 2 plasser mellom sporene :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...