Jump to content
Sign in to follow this  
dritdeilig.com

Prossesor på bærbarmaskin

Recommended Posts

Skal kjøpe bærbar data i forbindelse med skole og lurer på hvilken prossesor som vil passe meg best. Har funnet 4 forskjellige, og lurer på hvilken som er best i ren ytelse.

AMD Mobile Sempron 3200+

eller

Intel Pentium M 735A / 1.7 GHz

eller

AMD Turion 64 X2 mobilteknologi TL-50

eller denne

Intel Core Duo T2300E / 1.66 GHz

Takker for svar!

AMD Mobile Sempron 3200+ kan du nok luke ut med en gang, da dette er den prosessoren som yter dårligst og utvikler mest varme av dem du listet opp.

Ville nok personlig gått for Intel Pentium M735A eller Intel Core Duo T2300E.

Lykke til.

735 er er skikkelig arbeidshest men begynner nok å trekke på årene. Kjøper du ny bærbar med 735-prosessor i dag er mest sannsynlig resten av innmaten ikke mye å skryte av.

Core Duo er nok veien å gå...

Ville ha gått for Core Duo jeg også. Men egentlig skulle du vente på Core Duo 2. Bedre ytelse, mindre strømforbruk = mindre varme, bedre batteri tid :)

Men, jeg har selv en Core Duo T2500 / 2.0GHz, og har ikke noe vondt å si om den :)

Fortsatt dedikert minne, men tipper kortet der er bedre enn den andre :) Sjekk Dell inspiron 6400, kan få en ganske bra pc for 8000. Har tenkt å kjøpe den selv om ikke lenge :)

Gå for intregrert grafikk hvis du ikke skal spille, de bruker mindre strøm, dessuten kan man spille litt småspill og se film uten problemer på intel grafikkkort