Gå til innhold

Montering av CPU i P5WDH Deluxe?


Jom-Jom

Anbefalte innlegg

Hei

Holder på å montere en cpu av typen Pentium 4 3,0GHZ 531 på hovedkortet, men føler jeg må bruke makt for å låse fast plata med "load lever" pinnen. Hører noen små knaselyder når den låses. CPU ligger riktig vei.

Skal det være slik, eller skal "load lever" pinnen kunne smyges lett på plass?

 

Mvh Jom-Jom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Holder på å montere en cpu av typen Pentium 4  3,0GHZ 531 på hovedkortet, men føler jeg må bruke makt for å låse fast plata med "load lever" pinnen. Hører noen små knaselyder når den låses. CPU ligger riktig vei.

Skal det være slik, eller skal "load lever" pinnen kunne smyges lett på plass?

 

Mvh Jom-Jom

6750264[/snapback]

 

"Load lever" skal ha litt motstand når den låses på plass, men kanselyder?! :ermm:

Det høres ikke helt bra ut...

 

Fungerer maskinen så er det vel riktig.

Lenke til kommentar
Hei

Holder på å montere en cpu av typen Pentium 4  3,0GHZ 531 på hovedkortet, men føler jeg må bruke makt for å låse fast plata med "load lever" pinnen. Hører noen små knaselyder når den låses. CPU ligger riktig vei.

Skal det være slik, eller skal "load lever" pinnen kunne smyges lett på plass?

 

Mvh Jom-Jom

6750264[/snapback]

 

 

Har akkurat bygd meg en pc med samme hovedkort og E6600, fikk også knaselyd når jeg presset prosessoren på plass, men fikk ingen feilmeldinger (bipelyder) fra hovedkortet når jeg startet opp.

 

Har kun dette å forhold meg til da jeg ikke får skjerm før i dag, men antar hovedkortet hadde gitt beskjed hvis det var hardware failure.

 

Så tror ikke du skal engste deg for "knaselyden", men mindre noen andre har erfart andre ting

Lenke til kommentar
så lenge du er 100% sikker på at cpu ligger rett vei er det neppe noe å bekymre seg for..

 

alle pinnene i socket er "fjær" belastet og det er sikkert det som lager denne lyden du tenker på...

 

eller?

6756413[/snapback]

 

 

er ganske så 100% sikker på at jeg monterte rett, så satser på at alt er i orden ;)

Lenke til kommentar
hmmm, ble nå faktisk litt usikker jeg....andre som har opplevd "knaselyden" under plassering av prosessoren?

6756318[/snapback]

Har montert en rekke CPUer oppover, både LGA, sokkel og slot. Og det er ikke uvanlig at det blir litt lyd når man klemmer en LGA 775 CPU på plass, er du redd for at noe er galt kan du jo alltids løsne CPUen igjen og sjekke den. Dog fungerer alt OK og du ikke får feilmeldinger er det ingenting å bekymre seg for. Tror faktisk ikke at du får klemt fast CPUen dersom du har lagt den feil vei, noe som bør være rimelig vanskelig i.o.m at du har to spor som skal passe på CPUen, legger du den feil ligger den vel nærmest å vipper...

Lenke til kommentar
hmmm, ble nå faktisk litt usikker jeg....andre som har opplevd "knaselyden" under plassering av prosessoren?

6756318[/snapback]

Har montert en rekke CPUer oppover, både LGA, sokkel og slot. Og det er ikke uvanlig at det blir litt lyd når man klemmer en LGA 775 CPU på plass, er du redd for at noe er galt kan du jo alltids løsne CPUen igjen og sjekke den. Dog fungerer alt OK og du ikke får feilmeldinger er det ingenting å bekymre seg for. Tror faktisk ikke at du får klemt fast CPUen dersom du har lagt den feil vei, noe som bør være rimelig vanskelig i.o.m at du har to spor som skal passe på CPUen, legger du den feil ligger den vel nærmest å vipper...

6756818[/snapback]

 

godt å høre :thumbup:

Lenke til kommentar

hehe tenkte på denne i dag når jeg monterte mitt første 775 system, likte heller ikke knaselyden, men sytemet virket fint.

Det skulle nesten stått i bruksanvisningen at denne knase lyden er vanlig, jeg likte den heller ikke.

Registrerer ellers at for hver ny cpu jeg kjøper øker viftestørelsen med 50-100% mens cpu som regel blir mindre og mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...