Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til ny printer


Anbefalte innlegg

Jeg er nå drittlei den printeren jeg har nå og er på utkitt etter en ny. Printeren jeg kunne tenke meg skal ha følgende egenskaper:

 

1) Nettverksskriver (kobles til en switch/trådløs router) - ikke et must men hadde vært greit.

2) Være raskest mulig.

3) Være _ØKONOMISK_ i drift

4) Jeg regner ikke med å bruke den så mye til foto/bilde men det hadde vært greit om den skrev ut dette i en altight kvalitet når jeg først skulle forvill emeg til å bruke dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får nok ikke noe nettverksprinter for 1500kr.

 

Men legger du 3K i en MP800R tror jeg du får noe med skikkelig kvalitet.

6791889[/snapback]

 

virket som good shit den. vurderes

 

edit: de jeg har tittet på har som regel 5 bekkpatroner.. .. det gjør det forhåpentligvis billigere på sikt med blekk. nå har jeg Lexmark.. og det virker ikke som den gjør noe annet enn å drikke blekk. styr unna dette merke folkens..

 

satte opp en GLink GameLounge tidligere idag med GigaBitt nettverkskort og trådløs accespunkt tidligere idag... hadde vært digg med en trådløs printer også....

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har en rimelig blekkskriver til å skrive foto, men valgte en rimelig laserskriver for å skrive annen utskrift. Kjøpte HP sin Laserjet 2600n fargelaser.

 

Koster ca 26 øre / utskrift i sort/hvitt

 

Nettverksskriver - meget fornøyd (etter bare 1 dag og 1200 utskrifter)

 

EDIT: Kostet meg 2200,- inkl frakt fra elkjop.no

Endret av Norgesannonser
Lenke til kommentar
Jeg har en rimelig blekkskriver til å skrive foto, men valgte en rimelig laserskriver for å skrive annen utskrift. Kjøpte HP sin Laserjet 2600n fargelaser.

 

Koster ca 26 øre / utskrift i sort/hvitt

 

Nettverksskriver - meget fornøyd (etter bare 1 dag og 1200 utskrifter)

 

EDIT: Kostet meg 2200,- inkl frakt fra elkjop.no

6902068[/snapback]

Koster over 3000 for nye tonere eller hva de greiene den bruker heter da! Må dere kaste printern når de er tonerne er tomme eller betiller dere tonere fra utlandet eller et annet sted hvor tonerne er billigere enn printern?

Endret av Burner Bw.
Lenke til kommentar

Har god erfaring med HP skrivere med nettverkfunksjonalitet. Har en 5850 selv som jeg har hatt i et par år uten noen form for problemer. En sort blekkpatron koster litt under 200 kr (orginal) og holder rundt 1000 utskrifter i kladdekvalitet.

 

Har også satt opp en 6840 som har fungert meget bra. Nå ser jeg 6980 koster rundt 1500 kr. https://prisguiden.no/product.php?productId=42236

 

Jeg ser ikke den store ulempen ved å ha en felles fargepatron, hos meg brukes de i hvert fall ganske likt. Har faktisk ikke byttet fargepatronen på de to årene jeg har hatt skriveren, og jeg pleier ikke å passe på at websider skal skrives ut i sort/hvitt heller.

 

Fargelasere er også billige i innkjøp nå, og tonere man kjøper til disse holder svært mange flere sider enn til blekkskrivere, derfor er også innkjøpskostnaden høyere. Men når man kan skrive ut alt mellom 4000 og 16 000 sider på en toner er det bedre enn den typiske 200-800 sider for fargeblekkpatroner.

 

HP har meget gode printerservere. De har også et overvåkningsverktøy som er webbasert som heter web jetadmin, dette verktøyet er gratis, men det er ikke så stort behov å bruke dette om man bare har en skriver.

 

HP har også AIO-skrivere som er billigere enn Canons med nettverk. f.eks. Photosmart 3210: https://prisguiden.no/fritekst_sok....n=500&pricemax=

Denne har ikke trådløst nettverk, men vanlig kablet nettverk har den. Og til slutt officejet 6310: https://prisguiden.no/product.php?productId=46723

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...