Gå til innhold

Bærbar med RS232 port!


gekofix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger en bærbar med rs232 port. Eneste brukbare jeg har funnet er HP NC 6230.

 

Noen som vet om noen andre?

 

Takk!

6747995[/snapback]

 

Det minker med alternativ på den fronten.

 

Hva med denne som et tillegg.

6748018[/snapback]

 

Vil fraråde denne. Jobber som programmerer og har skrevet kode som kommuniserer med roboter over serieporter. Å bruke slike overganger fungerer fint, bortsett fra at de plutselig tar 2-3 sekunder pause, som gjør de ubrukelige.

Lenke til kommentar

Har brukt en HP NC8000 på jobb i nesten 2 år. Kjempemaskin, aldri vært noe krøll. Greit skjermkort, og med 1 gb ram flyter det meste greit.

 

Den har også serieport.

 

Usikker på om den er i salg i vanlige butikker fortsatt. Kjøpte den siste rett før jul fra scribona.

 

 

Ser at NC8230 også har serielport :

https://prisguiden.no/product.php?productId=30328

Endret av Arcus
Lenke til kommentar

Kan anbefale RS232 PCMCIA-adaptere fra Quatech (finnes i versjoner fra 1 til 4 porter). I bedriften der jeg jobber har vi mange teknikkere som jobber med div. telefonsentraler og PLSer o.l. som har behov for seriell port. Etterhvert som det er blitt mer og mer problematisk å finne gode bærbare med RS232-port har vi funnet ut at disse kortene funker stabilt i motsetning til div. USB-RS232-adaptere som stort sett bare har medført problemer.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke bruke usb converter.

 

Valget står mellom HP NC 8230 og HP NC 6230. Hvilken skal jeg velge?

 

http://www.advance.no/PartDetail.aspx?q=p:...84;c:36159;r:pg

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...26;c:36159;r:pg

6748612[/snapback]

 

 

Det er alt etter hva du skal bruke maskinen til, utover behovet for serieport.

 

Personlig ville jeg nok valgt 8230, mest pga av at den har et x600 skjermkort og en 15,4 skjerm. Den er litt større og tyngre. Men velg utfra behov.

 

Også enig i at et RS232 PCMCIA-adapter kan være et godt alternativ på en maskin som ikke har seriel.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke bruke usb converter.

6748612[/snapback]

Quatech er PCMCIA ,ikke USB, og er dønn stabilt. Har aldri hatt en eneste supporthenvendelse fra noen av de som bruker dette kortet.

6748854[/snapback]

 

Kan ikke bruke pcmcia heller. Skal ikke boote noe standard os. Får derfor ikke lastet drivere etc, så det er kun rs232 som er aktuelt.

 

Er det da noen andre bærbare med rs232 port der ute som jeg ikke vet om? (Kun 15,4" max, 15000.- kr max)

 

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...