Gå til innhold

Jobb i elektrokjedene.


Anbefalte innlegg

Hmmm, har jo fagbrev i IKT-driftsfaget. Tenkte å søke deltidsjobb hos elektrokjedene som er nevnt her.

Det er vel en pluss at jeg har fagbrev innenfor IKT?

6773241[/snapback]

Tja... er jo alltid et pluss, men de fleste som blir tatt inn som deltidsansatt har god eller ekstremt god greie på data og tele da det er der man trenger flest på deltid, hvertfall de butikkene jeg vet om.

 

Å kjenne til dataprogrammet, som f.eks. Elguide, er et stort pluss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm, har jo fagbrev i IKT-driftsfaget. Tenkte å søke deltidsjobb hos elektrokjedene som er nevnt her.

Det er vel en pluss at jeg har fagbrev innenfor IKT?

6773241[/snapback]

Tja... er jo alltid et pluss, men de fleste som blir tatt inn som deltidsansatt har god eller ekstremt god greie på data og tele da det er der man trenger flest på deltid, hvertfall de butikkene jeg vet om.

 

Å kjenne til dataprogrammet, som f.eks. Elguide, er et stort pluss.

6773262[/snapback]

Ja, elguide er vel det som blir brukt hos de aller fleste elektroforhandlere. Ikke noe stress å lære det :)

Lenke til kommentar
Hmmm, har jo fagbrev i IKT-driftsfaget. Tenkte å søke deltidsjobb hos elektrokjedene som er nevnt her.

Det er vel en pluss at jeg har fagbrev innenfor IKT?

6773241[/snapback]

Tja... er jo alltid et pluss, men de fleste som blir tatt inn som deltidsansatt har god eller ekstremt god greie på data og tele da det er der man trenger flest på deltid, hvertfall de butikkene jeg vet om.

 

Å kjenne til dataprogrammet, som f.eks. Elguide, er et stort pluss.

6773262[/snapback]

Ja, elguide er vel det som blir brukt hos de aller fleste elektroforhandlere. Ikke noe stress å lære det :)

6786504[/snapback]

Ikke noe stress, nei... men det er ganske mange ting og tang som man skal kunne. Såklart ikke for vanlig salg, men skal man opprette varer, søke opp diverse ting osv. så er det en del.

Lenke til kommentar
Hmmm, har jo fagbrev i IKT-driftsfaget. Tenkte å søke deltidsjobb hos elektrokjedene som er nevnt her.

Det er vel en pluss at jeg har fagbrev innenfor IKT?

6773241[/snapback]

Tja... er jo alltid et pluss, men de fleste som blir tatt inn som deltidsansatt har god eller ekstremt god greie på data og tele da det er der man trenger flest på deltid, hvertfall de butikkene jeg vet om.

 

Å kjenne til dataprogrammet, som f.eks. Elguide, er et stort pluss.

6773262[/snapback]

Ja, elguide er vel det som blir brukt hos de aller fleste elektroforhandlere. Ikke noe stress å lære det :)

6786504[/snapback]

Ikke noe stress, nei... men det er ganske mange ting og tang som man skal kunne. Såklart ikke for vanlig salg, men skal man opprette varer, søke opp diverse ting osv. så er det en del.

6786571[/snapback]

Jepp, men man trenger ytterst lite av dette som deltidsansatt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Da har jeg fått jobb i Elkjøp!:) Valgte dem for det virket som de hadde mest ordning enn den expert butikken jeg søkte på jobb.

 

Men en ting jeg lurer på, er det noen som vet hvilken dato man får utbetalt lønn i Elkjøp??;)

6820327[/snapback]

Gratulerer. :) Hva slags lønnsordning har du? Provisjon, fastlønn..?

Lenke til kommentar

sindres: For n'te gang - Elkjøp har ikke provisjon! Enten har han fastlønn, eller så er han ansatt på timer. Hvis han er selger får han bonus på bakgrunn av om _HELE_ avdelingen går så og så mye i overskudd.

 

kesse: Hvilken Elkjøp-butikk har du fått jobb hos?

 

Edit: Lønning kom den 30/31. da jeg jobbet der.

Lenke til kommentar

Det stemmer det oysfaerg sier her. Jeg har en fast timelønn med kan få bonus hvis hele avdelingen som jeg jobber i går i overskudd.

 

Jeg har fått jobb i Elkjøp Sarpsborg. Får satse på at det blir bra!:) 30 er perfekt, da får jeg lønn fra kommunen den 12 og Elkjøp den 30, supert!:)

Lenke til kommentar

Hehe :)

 

Vær ærlig og slå heller av ein fleip for mye enn en for lite..

Ikke bruk tekniske ord og uttrykk dersom kunden ikke gir uttrykk for å ha peiling, forklar heller hva produktet er bra til og hva den er mindre bra til.

 

Aldri rakk ned på andre butikkers produkter eller selgere, selv om kunden prøver å lure noe ut av deg, eks. "Ikke sant?"

 

Du skal alltid prøve å få aksept hos kunden. Du skal mate kunden med spørsmål han skal svare "ja" på.. "Bra, ikke sant?" o.l. Når det da kommer til stykket og closingen av salget nærmer seg og du har fått aksept gjennom hele salgssamtalen, sier du bare "Men da tar vi en slik?" - Kunden har jo sagt ja gjennom hele smæla og må si ja nå og ;)

 

Husk oppsalg og mersalg. En DVD-spiller til 300 kroner har knapt nok 2% brutto, en scart-kabel har.. ehm.. ja - langt mer i brutto;)

Salg av tilleggsutstyr er alfa og omega, spesielt i avdelingene du skal jobbe i.

 

Husk alltid å takke for salget, samt holde huet kaldt når det blir tøft.

 

Og ja - hold maska! Det kommer rett som det er kunder inn som skal ha TV med Sound-Around-lyd og WideScream... :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

At man ikke får provisjon i Elkjøp er feil. Vi på dataavdelingen får blant annet provisjon for å selge RTG (Ready to go) = klargjøring av en PC. Jeg har nok klargjøringer nå til å tjene ekstra 800,- på lønningen min. Maks er 4000,- hvis jeg ikke husker feil.

 

Jeg er mest på brunevarer nå om dagen, så blir lite ekstra provisjon for meg, men vet at flere av vennene mine på data har nærmere 2000,- ekstra på lønna støtt og stadig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...