Gå til innhold

Jobb i elektrokjedene.


Anbefalte innlegg

Var usikker på hvor jeg skulle poste denne, så jeg tok den her.

 

Har den siste tiden søkt jobb på div steder, men nå kan det se ut som om jeg blir tilbudt jobb ved to elektrokjeder. Elkjøp og Ekspert.. Noen som har noen +/- jeg kan ta med i betraktning når jeg skal velge sted å jobbe? Regner med at noen her inne har erfaring med å jobbe i elektronikksjapper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du bor i Tønsberg/Kleppe/Forus bør du droppe Elkjøp, de ansatte der er noen rasshøl :)

6747585[/snapback]

:yes:

 

 

Jeg ville valgt Expert. Det er ofte mindre forretninger, uten kølappsystemer og annet stress. Det virker som om de tar seg mer tid til kundene. På Elkjøp blir du bare skuflet videre når du har bestemt deg. Dette har i hvert fall jeg opplevd, men nå har jeg kun vært i 4-5 forskjellige Elkjøp-forretninger, så jeg skal ikke uttale meg for mye.

 

Min dårlige erfaring med Elkjøp har ingenting med at jeg jobber hos en konkurrent. Bare så det er sagt :)

Endret av Even.
Lenke til kommentar
Hvis du bor i Tønsberg/Kleppe/Forus bør du droppe Elkjøp, de ansatte der er noen rasshøl :)

6747585[/snapback]

:yes:

 

 

Jeg ville valgt Expert. Det er ofte mindre forretninger, uten kølappsystemer og annet stress. Det virker som om de tar seg mer tid til kundene. På Elkjøp blir du bare skuflet videre når du har bestemt deg. Kan ha noe med at de på Elkjøp jobber på provisjon. :hmm:

6751704[/snapback]

Fantastisk at du som ikke jobber i elkjøp vet hva slags lønnsystem vi som jobber der har :).

 

Du har heeeelt rett også.....

Lenke til kommentar

Kan være greit å høre hvem som gir deg diverse salgskurs o.l., så man sitter igjen med noe mer, spesielt hvis det er deltidsjobb du ønsker. Vet ikke hvordan noen av kjedene opererer på det området, men ut fra de Expert og Elkjøp-butikkene jeg har vært på, virker det som sistnevnte har en best innarbeidet modell på hvordan kundene skal behandles, og et større fokus på effektivitet. Det er tross alt salg man driver med, så et fokus på økt salg og fortjeneste skulle bare mangle.

 

Selv har jeg jobbet på både Coop Elektro og Obs! Elektro, hvor ingen har noen spesiell opplæringsmodell. Expert minner meg om disse stedene, og i løpet av de 5 årene jeg jobbet der (deltid) føler jeg at et bedre system på kundebehandlingen hadde vært greit.

 

En slik jobb er uansett langt bedre enn å sitte i en kasse :) Man blir dødslei av å få de samme spørsmålene om og om og om og om igjen (hva er forskjell på plasma og LCD, hva er den beste dvd-spilleren du har - hvorfor er den det, hva betyr 100Hz, hvorfor har den støvsugeren 1800W og koster 499,-, mens den med 1500W koster 1299,-, hvorfor har den 8MP og billigere enn den med 4MP osv osv osv osv) ;)

 

Åy, det må være det første Elkjøps-positive innlegget jeg har skrevet :p

 

PS! Vennligst korriger meg om jeg har tatt feil i min vurdering av kjedene :)

Lenke til kommentar
EvoZ: ÅÅ? Jobber Elkjøp-ansatte på provisjon? Jasså... Det var nytt for meg. De gjør ikke det i Oslo, ikke i Tønsberg, ikke på Forus... hmmm... Rart at du vet det da.

6751803[/snapback]

Edit: Var litt kjapp med å uttale meg der.

Endret av Even.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Regner med at disse kjedene stort sett utgjør en motpart til HSH? HSHs minstelønnssatser:

 

MINSTELØNNSSATSER

PR. 1. APRIL 2006

Trinn                            Pr. time                Pr. måned

Ungdom under 18 år kr  83,99                  kr 13.649,-

Lønnstrinn 1                  kr 107,98            kr 17.547,-

Lønnstrinn 2                    kr 108,83            kr 17.685,-

Lønnstrinn 3 (25 år)        kr 110,91              kr 18.023,-

Lønnstrinn 4 kr            112,50 kr                  18.281,-

Lønnstrinn 5 kr          114,88 kr                    18.668,-

Lønnstrinn 6 kr            131,87 kr                  21.429,-

Fagbrevtillegget er kr 7,- pr. time.

http://www.hsh-org.no/dav/dc083e0b5d.pdf

Lenke til kommentar
EvoZ: ÅÅ? Jobber Elkjøp-ansatte på provisjon? Jasså... Det var nytt for meg. De gjør ikke det i Oslo, ikke i Tønsberg, ikke på Forus... hmmm... Rart at du vet det da.

6751803[/snapback]

Kjenner folk som jobber på Elkjøp og de får lav timelønn i tillegg til provisjon av salget. Dett kan selvfølgelig variere fra butikk til butikk.

6754313[/snapback]

 

Det finnes ikke _en_ eneste Elkjøp-butikk i Norge som operer med provisjon!

Lenke til kommentar

Jeg tror nok det er veldig forskjellig fra butikk til butikk hvordan de vil gjøre med opplæring og kurser til ekstrahjelper.

 

Jobber på Expert i Tønsberg og der benytter vi den lista som er postet tidligere ang. lønn + evt. forhandling oppover...

 

Jeg ville nesten hørt med noen venner og bekjente og hørt om de har gode og/eller negative erfaringer med noen av kjedene der du kanskje blir tilbudt jobb.

 

Expert og Elkjøp er ikke bare bra og bare dårlig...

Lenke til kommentar
EvoZ: ÅÅ? Jobber Elkjøp-ansatte på provisjon? Jasså... Det var nytt for meg. De gjør ikke det i Oslo, ikke i Tønsberg, ikke på Forus... hmmm... Rart at du vet det da.

6751803[/snapback]

Kjenner folk som jobber på Elkjøp og de får lav timelønn i tillegg til provisjon av salget. Dett kan selvfølgelig variere fra butikk til butikk.

6754313[/snapback]

Sorry, men det de da kaller "lav" timelønn må isåfall være deres egen grådighet som forteller deg - for timelønnen i elkjøp er ikke lav sett i forhold til en vanlig butikkmedarbeider :).

Lenke til kommentar
EvoZ: ÅÅ? Jobber Elkjøp-ansatte på provisjon? Jasså... Det var nytt for meg. De gjør ikke det i Oslo, ikke i Tønsberg, ikke på Forus... hmmm... Rart at du vet det da.

6751803[/snapback]

Kjenner folk som jobber på Elkjøp og de får lav timelønn i tillegg til provisjon av salget. Dett kan selvfølgelig variere fra butikk til butikk.

6754313[/snapback]

Sorry, men det de da kaller "lav" timelønn må isåfall være deres egen grådighet som forteller deg - for timelønnen i elkjøp er ikke lav sett i forhold til en vanlig butikkmedarbeider :).

6754826[/snapback]

Hmm... opererer Elkjøp med like lønnssatser i alle sine butikker?

Lenke til kommentar

Kursingen til min kjede, elkjøp, er jeg iallefall ekstremt fornøyd med fordi den er profesjonell og utviklende på personalkursingen på ene siden - og informativ og spennende på produktkurssiden noe som er veldig ålreit for oss som er interessert i elektronikk og datautstyr :).

 

Når det gjelder resten kan man jo ikke si så mye mer enn det som står i jobbutlyselsene.

 

"Som ansatt i Elkjøp får du konkurransedyktig lønn, gode karrieremuligheter, gunstige personalkjøpsordninger, meget gode forsikringsavtaler og bonusavtale."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...