Gå til innhold

Endrer Picasa på orginalbildene?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Slik jeg har forstått så vil lagring til JPG føre til at bildet komprimeres på nytt hver gang det lagres. Dermed vil kvaliteten på bildet bli dårligere over tid. Dette antar jeg derfor vil skje ved Exoprt og Save As i Picasa.

 

Jeg er derimot ikke sikker på hvordan Picasa ellers behandler orginalbildene mine. Er det slik at Picasa lagrer alle endringer (f.eks. Crop etc) i en sidefil uten å endre på selve orignalen (unntatt ved bruk av Save As og Export)?

 

Picasa er det raskeste og mest brukervennlige programmet i sitt slag (min mening) men jeg er litt skeptisk til å bruke dette dersom det ødelegger kvaliteten på orginalbildene mine. Håper noen kan hjelpe meg med en avklaring her. Jeg har søkt uten hell på Google (kanskje jeg bruker feil søkeord).

 

Mvh.

muthe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fann dette på heimesida til Picasa:

Does Picasa change my original photo?

 

Picasa was designed to be non-destructive to your original photo files. Picasa cannot write or overwrite changes to your original photo files.

 

In order to save changes and edits you have performed to your photos, please use the export option. This feature allows you to create an edited JPG version of the original photo.

Originalfilene vert altso ikkje påverka av redigering du gjer i Picasa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...