Gå til innhold

Bære øl som 16 åring


St-Cruz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke gjør noe nummer av deg vil de vel gjerne la deg være i fred. Men dersom du er beruset og viser dette er dette rimelig grunn til å undersøke sekken din, og de KAN gjøre det.

 

Og da vil de trolig ta ølet.

 

But don't worry. Det går bra i 99% av situasjonene. :) Og om du ser ut til å være gammel nok, vil de ikke bry seg.

Lenke til kommentar
Det er ikke lov å bære øl eller andre alkoholholdige drikker for en 18 åring, men det er opp til politibetjenten hva som gjøres.

6746466[/snapback]

 

Takk for et seriøst svar:)

6746479[/snapback]

 

Helt feil, og bære uåpnet alkoholholdig drikke er det ingen aldersgrense på. Men selvfølgelig hvis du drikker av en flaske, er beruset eller at politiet vet at det er en fest 50 meter unna som det er 90% sjangse for at du skal på så tar de nok drikken din, slik er det hvertfall her jeg bor.

 

Og så lenge du ikke gir politiet en grunn til og ta drikken din selv om du er under atten og drikker, så tar de den nok ikke hvis du er rolig og ikke forstyrrer noen andre i nærheten.

 

Og så har det selvfølgelig noe med når på døgnet det er også, ser de deg kl 2 om dagen er det jo ikke så farlig, men er det kl 2 om natta så er det en annen sak, håper dere skjønner dette og ikke bare sier at det er latterlig.

 

 

PS: dette vet jeg, siden jeg har vært en god del hos politiet og de sier at dette er slik det er.

Lenke til kommentar

Ut i fra det jeg har hørt så blir man ikke straffeforfulgt på noen måte om man blir stoppet med en sekk full av øl på fylla. Det verste dem gjør er å ta i fra deg drikke varene dine.

 

Og som det allerede er sagt, så er det så vidt jeg vet ikke ulovelig for en 16-åring å transportere uåpnet øl. Men sansynligheten for at du blir stoppet under "transporten" hvis du er full er nok tilstede siden at du sansynligvis transporterer ditt eget øl, som du sansynligvis kommer til å drikke iløpet av kvelden/natten.

Lenke til kommentar
Politiet har ikke noen rett i å åpne og se i din private sekk.

Du har heller ikke noen plikt til å åpne den. De kan spørre, men de kan ikke tvinge deg.

6747039[/snapback]

 

Det kan også legges til at du _ikke_ har plikt til å vise legitimasjon til politiet. Men du er pliktig til å fortelle hva du heter, og hvor du br hvis du blir spurt. Det er forsåvidt straffbart å avgi falsk forklaring (altså lyve om hva du heter og hvor du bor).

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet kan hvem som helst bære en ølflaske (Om et lite barn gjør det, er det grunn til å tro det har funnet den eller mottatt den fra en som synes det er gøy, og det er grunn til å konfiskere den). Om det er en 16-åring er det fullt lovlig, så lenge den ikke er åpnet og befinner seg på offentlig plass.

 

edit: er rimelig sikker på at de kan pålegge deg å åpne sekken, om de har mistanke om (trenger ingen grunn til mistanke om) at du har hjemmebrent sprit, metanol e.l. evt når noe slikt er funnet i nær fortid.

Endret av lathorv
Lenke til kommentar
Politiet har ikke noen rett i å åpne og se i din private sekk.

Du har heller ikke noen plikt til å åpne den. De kan spørre, men de kan ikke tvinge deg.

6747039[/snapback]

 

Det kan de såvisst. Om du nekter tror jeg du skal få se på noe rart, evt. glattcella.

6747049[/snapback]

Kan de ikke. Hvis de prøver seg eller gjør deg så skal du klage så det griner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...