Gå til innhold

Bærbar PC, primært til skole, max 9000,-


Anbefalte innlegg

Har begynt på 1.-året med Studiespesialisering (allmenn) nå, og det er obligatorisk med bærbar PC.

Den PCen som skolen tilbyr gjennom leasing er en ThinkPad T60 med disse spesifikasjonene:

- Intel Core Duo T2300

- 512MB 667MHz RAM

- 80GB, 5400 rpm harddisk

- CD-RW/DVD-combo

- Intel GMA950 grafikkkort

- XP Pro

- 14,1 XGA skjerm

 

Leasingen vil koste ca 3200,- pr år, og i tillegg tilbyr de en pakke med sekk(som er påbudt), minnepinne og mus for 650,- +moms (engangsbeløp). Hvis vi vil ha PCen etter leasingen, koster det 500,-. Det vil si at PCen alt i alt koster 10912,50 kr. Dette synes jeg var jævlig dyrt for en slik PC, selv om det er inkludert forsikring.

 

Derfot vurderer jeg å kjøpe en annen PC.

Jeg vil gjerne ha 1GB RAM, DVD-brenner og kanskje et dedikert skjermkort. Trenger ikke XP Pro. Først og fremst skal Pcen brukes som skole-pc, men vil ikke ha noe dritt som er avleggs etter 6 mnd. Ca max 9000,-.

Noen som har forslag?

 

Hva med denne?

Endret av Saxo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte på Bygg og anleggsteknikk i år der bærbar var obligatorisk.

 

Vi fikk noen tilbud fra skolen for noen dager siden som jeg ikke syns var god nokk når det gjelder pris i forrhold til "innhold".

 

bestemte meg for å kjøpe pc utenfor skolens tilbud, og da havnet jeg på denne: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=69575

 

Den maskinen som du linket tror jeg er et bra valg om du har pengene=)

Funker fett med 14.1" skjerm istede for 15.4". Da slipper den å veie og ta stor plass;>

Endret av InFlamez
Lenke til kommentar

PCen skal jo bæres en del fram og tilbake, så helst vil jeg ha en som ikke er altfor tjukk. Dette er dog ikke avgjørende.

Har ikke tenkt å ha PCen som en spill-PC, kan jeg da like godt bruke integrert skjermkort? Eller er det bare søppel? Greit om det kan takle noe da.

 

Jo billigere Pcen er, jo bedre er det selvfølgelig.

 

Er prosessoren på IBM'n mye kraftigere enn HP'en?

 

Takker for all hjelp så langt! :) Kom gjerne med flere forslag til PCer hvis dere vet om noen aktuelle.

Endret av Saxo
Lenke til kommentar

Husk å sjekke med skolen at det er greit å kjøpe egen PC. Vet at noen videregående skoler ikke tillater elevene å kjøpe egen - de skal lease PC-er gjennom skolen. (De kan selvfølgelig kjøpe egen, men de får ikke bruke den i undervisningen da).

Endret av Gammon
Lenke til kommentar

Vi kan kjøpe egen PC, det er sendt ut et skriv hvor vi skal krysse ut om vi skal lease eller bruke/kjøpe egen.

 

Er det ingen som kan gi noen fler tips? Ser mest på den første HP PC'en nå.

Fordelen med lease-PCen er at du har forsikring så lenge du leaser, men er den da verdt prisen?? Flere jeg kjenner som lurer på dette, så hjelp hadde vært supert=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...