Gå til innhold

NTFS eller FAT32?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når man skal installere Windows så kan man velge mellom bl.a. NTFS eller FAT32.

Hva er forskjellen og hva er best??

 

Takk

6745906[/snapback]

Velg NTFS. Det er ingen grunn til å velge FAT32 med mindre du har behov for å aksessere disken fra et OS som ikke kan lese/skrive til NTFS (dvs.Win 9x som hverken kan lese eller skrive til NTFS eller Linux som kun kan lese NTFS). Windows-setup kan ikke lage FAT32-partisjon større enn 32 GB. NTFS har dessuten bedre ytelse og du kan sette rettigheter på fil/mappenivå ikke bare på share-nivå.

Lenke til kommentar

ok takk for info...

men jeg lurte på en ting... nå har jeg problemer med iPod-en og det hadde jeg ikke før med den gamle HD-en.

den gamle var FAT32 tror jeg, og den nye er nå NTFS. Når jeg går på egenskaper til iPod i min datamaskin så står det FAT32 for iPod-en. Kan det være at problemet ligger i det at iPod-en er FAT og HD er NTFS??

Lenke til kommentar

Hva er bumping?

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumping tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post , at det maksimalt to stykker sammenlagt, og at innlegget inneholder minst 14 tegn.

 

Problemet ditt: det er ingen problem å la en ekstern enhet som f.eks en ipod være FAT-formatert. Du kan allikevell kommiunisere med ipod'en din selv om den er FAT.

 

Og...siden du har en ipod og det er den som er problemet så er dette en feilpost. Videre problemer med overføring av musikk til ipoden din kan du ta i MP3-spillere-kategorien. Og anbefaler deg også å lese stickyen som står der: Guide: Musikk fra iPod til PC.

 

Videre spørsmål i denne kategorien skal være om lagringsmedier, gjerder det videre om ipoden din så benytt mp3-spiller kategorien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...