Jump to content
Sign in to follow this  
dTd

leverte mx518 for ca 1 måned siden, mine krav?

Recommended Posts

Hei!

 

for ca 1 måned siden leverte jeg en mx518 til spaceworld fordi den var ødlagt, jeg skulle få ny så fort de fikk den på lager. ok greit det tenkte jeg, nå skal jeg på ferie i 3 uker så de får den sikkert tilbake innen den tid. men neida...

 

jeg kommer hjem fra ferie og går til butikken og spør om de har den på lager, nei du får komme tilbake til fredag, så kommer jeg på fredag, du får komme tilbake på mandag, kommer på mandag, du får komme tilbake på onsdag, og først da begynte jeg å klage at ting tar lang tid og sånn, har jo ikke pc ennå uansett, venter på deler... så på onsdag ringer duden inn og bestiller en da, sa han i hvertfall... så den er her kanskje i morra, jaja jeg kommer 2 dager senere, ikke no mus her...

og da sa han at han skulle bestille opp av en annen leverandør og de skulle ringe meg når den første kom på lager.

 

 

jeg spurte også om jeg kunne få pengene tilbake men, nei eneste du kan få er "gode lapp" på spaceworld.... og det var ikke jeg innteresert i...

 

så viss jeg ikke får tilbake musa før pc`n så skal jeg begynne å klage mer. men da vil jeg gjerne vite hva krava mine er i følge lover og regler, viss jeg har noen da ? :p

 

 

 

takker for svar....

Edited by ClaW64

Share this post


Link to post
Hei!

 

for ca 1 måned siden leverte jeg en mx518 til spaceworld fordi den var ødlagt, jeg skulle få ny så fort de fikk den på lager. ok greit det tenkte jeg, nå skal jeg på ferie i 3 uker så de får den sikkert tilbake innen den tid. men neida...

 

jeg kommer hjem fra ferie og går til butikken og spør om de har den på lager, nei du får komme tilbake til fredag, så kommer jeg på fredag, du får komme tilbake på mandag, kommer på mandag, du får komme tilbake på onsdag, og først da begynte jeg å klage at ting tar lang tid og sånn, har jo ikke pc ennå uansett, venter på deler... så på onsdag ringer duden inn og bestiller en da, sa han i hvertfall... så den er her kanskje i morra, jaja jeg kommer 2 dager senere, ikke no mus her...

og da sa han at han skulle bestille opp av en annen leverandør og de skulle ringe meg når den første kom på lager.

 

 

jeg spurte også om jeg kunne få pengene tilbake men, nei eneste du kan få er "gode lapp" på spaceworld.... og det var ikke jeg innteresert i...

 

så viss jeg ikke får tilbake musa før pc`n så skal jeg begynne å klage mer. men da vil jeg gjerne vite hva krava mine er i følge lover og regler, viss jeg har noen da ? :p

 

 

 

takker for svar....

6744998[/snapback]

 

har du ringt logitech selv og snakket med de?

Har du kbittering for at den er sendt inn, så skal jeg nesten vedde på at de sender deg ny en om du forklarer alt riktig. De gangene jeg har klaget hos dme så har ting blitt byttet veldig fort.

 

Uansett; 1| mnd og intet svar er urimelig tid, så du kan alltids ta saken videre til forbrukerrådet for mekling ettersom butikken ikke vil noe annet.

Share this post


Link to post

jeg har ikke snakket med logitech, i spaceworld sa de at jeg skulle få en ny mus, og ikke sende inn den gamle, jeg skulle bare få en ny med en gang de hadde den på lager...

 

jeg skal nok ringe inn til logitech viss jeg ikke får musa mi før pc`n kommer

Share this post


Link to post

MX518 er da så og si utgått? Om de ikke klarer å levere så hadde jeg krevd heving av kjøp :). Det har du nemlig krav på dersom butikken ikke klarer omlevering innen rimelig tid.

Share this post


Link to post
MX518 er da så og si utgått? Om de ikke klarer å levere så hadde jeg krevd heving av kjøp :). Det har du nemlig krav på dersom butikken ikke klarer omlevering innen rimelig tid.

6748179[/snapback]

 

 

det vil si at jeg kan få tilbake pengene?

 

hvor står det? kan du gi meg link til lovdata eller noe? =)

Share this post


Link to post

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

 

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

§ 31. Prisavslag

 

Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

 

Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren.

 

Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede.

 

§ 32. Heving

 

I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

 

Altså - varen er ødelagt, dette er en mangel. Da har du krav på avhjelp, i dette tilfellet har du fått "omlevering", altså ny vare. Da de ikke klarer å gi deg ny vare innen rimelig tid (altså foreta avhjelp innen rimelig tid) har du krav på prisavslag eller heving, og siden feilen er vesentlig kan du kreve heving - som betyr alle pengene igjen.

Share this post


Link to post

Useriøst av Spaceworld. Spesielt på en filleting som en liten mus. Du har krav på å heve kjøpet eller å få en ny mus. MX518 produseres ikke lenger, og de burde ha vært greie og gitt deg en G5.

Share this post


Link to post

de sa jeg kunne få en annen mus, viss jeg la på mellomlegget, det er sugbart av de syns jeg azz.... hadde lignendene problem på expert, der fikk jeg igjenn penga etter litt mas...

Share this post


Link to post

nei, var ikke der i dag men, jeg spurte de før jeg oprettet denne tråden, om jeg ikke kunne få en annen mus, da sa de at jeg måtte legge til penger, jeg kunne heller ikke få tilbake penger... jeg skal nok ta en tur denne uka og begynne å virkelig klage, slenge opp no lover og sånn så skal vi se hva de sier...

Share this post


Link to post

Hvis det du sier stemmer, så er Spaceworld direkte uprofesjonelle. Da er de direkte kundefiendlige. Noen burde gi de et kurs i butikksdrift.

 

Gå tilbake og referer til de lovene Alastor har nevnt. Hvis de ikke gir seg, så krever du å snakke med daglig leder. Er du ung, så ta gjerne med deg en voksen.

 

Jobber selv i butikk, og blir håpløst irritert når jeg hører at man utsetter kunder for slik behandling! Du har retten på din side. At de i tillegg er vriene på noe så latterlig som en mus, som Logitech dekker 100 % er bare mer sjokkerendes.

Share this post


Link to post

mamma var der i dag, ho er flink til å kjefte kan du si ;P

 

de sa at den kom i morra... så viss jeg ikke får den i morra så skal jeg ta med forbrukerkjøpsloven og få penga tilbake

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...