Gå til innhold

3 svarte Lian Li - erfaring og tilbakemld


Anbefalte innlegg

Har nå sett meg ut 3 Lian Li kabinetter, så om det er noen her som har erfaring med noen av disse så hadde det vært kjempe fint, da jeg faktisk er i tvil hvilket jeg bør gå for.

 

Jeg er ikke av den typen som nødvendigvis tror at dyrest alltid er best ;)

 

PCS80B

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=pcs80b&mcat=c432

Kanskje litt dyrt, men ser at det har et bra og "clean" design. HD kjøler.

 

PCV1000BPLUS

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...BPLUS&mcat=c432

Fint kabinett, men kanskje ikke så stor fan av "nettingen" Liker veldig godt den luft-kanalen på bunnen for å lede luft fra HD og PSU vekk.

 

PCV1100BPLUSII

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...LUSII&mcat=c432

Kommer Støydempet, har egen luft-kanal som den over. Fint design.

 

 

Det blir nok enten et AM2 hovedkort eller C2D (har jeg noe annet valg ;) )

OT: Har en shuttle maskin nå, selv om det er et lite hovedkort, er det faktisk mulig å få det inn i et Lian Li kabinett? det som jeg tenker mest på er skrue hullene og slottene hvor grafikk kortet plasseres, eller er dette plassert speilvendt på shuttle sine XPC maskiner i forhold til standard?

 

Frankie

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøpe meg ny pc om en drøy måneds tid. Selv om jeg fortsatt er usikker på hvilke komponenter jeg kommer til å gå for, er jeg ikke i tvil om hvilket kabinett jeg skal kjøpe; PCV1100BPLUSII. Utseendemessig er det skikkelig lekkert og de innvendig løsningene virker gjennomtenkt og gode. Støydempingen er jo heller ikke å forrakte. :)

Lenke til kommentar

Takk for tilbake melding fra dere begge to. Prismessig så syntes jeg ikke at det er "så" mye, spessielt når jeg har tenkt å ha det i rundt 4-5år (det er som regel levetiden jeg har på det utstyret jeg kjøper).

 

Hadde en vurderings sak her med kona og hun likte VELDIG godt PCV1100BPLUSSII. Det var faktisk henne sompågangs driveren for å "oppgradere" fra barebone til midi-størrelse ;)

 

Frankie

Lenke til kommentar
Takk for tilbake melding fra dere begge to. Prismessig så syntes jeg ikke at det er "så" mye, spessielt når jeg har tenkt å ha det i rundt 4-5år (det er som regel levetiden jeg har på det utstyret jeg kjøper).

 

Hadde en vurderings sak her med kona og hun likte VELDIG godt PCV1100BPLUSSII. Det var faktisk henne sompågangs driveren for å "oppgradere" fra barebone til midi-størrelse ;)

 

Frankie

6810184[/snapback]

 

Det kabinettet har hatt litt trøbbel med varme spredningen....rimelig bra på det meste men man må ha en extra vifte for skjermkortet som sliter med varmen....

Det viser seg at varmen vil gå i en rundgang på toppen..

 

Web76

Lenke til kommentar

web76: Takk for infoen, jeg var faktisk ikke klar over det "problemet med det kabinettet. Etterhver som jeg får råd til det så kommer jeg til å satse på vannkjøling så da regner jeg med at det ikke blir alt for stort problem egentlig(?).

 

lurer på en ting, utifra bilde bilde så ser det ut til at det er 2 vifter på toppen. men det er godt mulig at det bare er en vifte i døre og at det er en "luftkanal" som går over pci plassene? anyway, er denne/disse vita/viftene utblås eller inntreks vifte®?

 

Frankie

Lenke til kommentar

Det kabinettet har hatt litt trøbbel med varme spredningen....rimelig bra på det meste men man må ha en extra vifte for skjermkortet som sliter med varmen....

Det viser seg at varmen vil gå i en rundgang på toppen..

 

Web76

6810592[/snapback]

 

Regner med det var PC1100BPLUS du snakket om?

 

Lurer på om det er derfor den PCI vifta er installert i toppen? (på Microplex sine sider er det en 3. vifte helt øverst?)

 

Har selv bestillt denne nå og får vel vente og se :p

Lenke til kommentar

Har tatt noen bilder. For å spare plass har jeg krympet dem og minket fargedybden.

 

Redd jeg må fjerne "kanalen" til bakvifta for å få inn big typhoon.

 

post-8618-1158171415_thumb.png

 

Ellers er det en vifte som suger ut på toppen av kabinettet, så det bør ikke være noe problem med varmeansamling. HD og PSU er i bunn.

 

post-8618-1158171392_thumb.png

 

Gleder meg til å begynne - desverre klarte posten å levere pakken til en person som bodde på en annen andresse og hadde et annet navn så jeg har ikke fått tid til å installere HW ennå :(

post-8618-1158171368_thumb.png

post-8618-1158171380_thumb.png

post-8618-1158171401_thumb.png

Lenke til kommentar

Ok, har endelig fått mekka dritten sammen (bruk av Big Typhoon på CPU og Zalman CU700 på GFx førte til at dette tok mer en dobbelt sp lang tid som normalt) og heldigvis så starta det uten problemer. Desverre har nok kabinettet mitt fått seg en smell under transport, noe jeg merket for sent :(

post-8618-1158268681_thumb.png

Som dere ser er det ganske skeivt bak der. Desverre var jeg litt for ivrig med dremelen - så jeg kan ikke returnere det :nei:

post-8618-1158268722_thumb.png

Også hullet til PSU er bøyd

post-8618-1158268781_thumb.png

Og ekspansjonsslotten nederst har fått seg en knekk.

 

PSU lommen var noe liten, men det er mulig å fjerne skilleveggen - noe jeg tror jeg må gjøre.

post-8618-1158268544_thumb.png

 

Med den kjøleren jeg har ble det trangt i kabinettet når HK skruene skulle i!

post-8618-1158268801_thumb.png

 

Opplegget for HD festing var genialt, men pass på å få lange nok SATA ledninger!

post-8618-1158268510_thumb.png

post-8618-1158268533_thumb.png

 

Og det hele endte opp som en kabelsalat som vanlig :)

Er ikke helt ferdig så jeg skal få alt inn og så rydde.

 

Bruk av dekslene var et greit system, men tungvint å montere! Måtte ut med alle dekslene for å fjerne det som fulgte med og passet til CD rom for å få montere dvden, så måtte alt på plass igjen.

post-8618-1158268487_thumb.png

 

Støy: Tja. Ble egentlig skuffa. De 16 dB viftene i kabinettet bråket en hel del mer enn jeg hadde regnet med. For all del det støyer ikke mye, men tror nok en viftestyring kommer til å bli innkjøpt snart! Vifta på Big Typhoon er uhørbar i sammenligning med den som står like bak. Men jeg vil koble fra en av dem - siden kab. vifta blåser inn i kabinnettet, og den kanalen er med, så bør en passiv kjøler kunne fungere bra her.

 

Edit: beklager kvalitet på bildene - er ingen fotograf! Noe mer dere vil ha bilde av bare gi lyd, så skal jeg forsøke.

Endret av m-kane
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med bildene og kvaliteten på de, ikke noe å si på det. Veldig bra med tilbakemeldingene du har kommet på dette kabinettet, jeg for min del liker det veldig godt og syntes det har en smart løsning og design.

 

Men så kjipt at det har blitt utsatt for en trykk under transport da. du har ikke modulær PSU, så at det lå endel kabler der. Hvor lang kable bruker du fra HK til HDen, 60cm?

 

Mulig jeg kommer til å skjifte ut de viftene som følger med med noen som er stillegående da, men tror alikavel at lianli kabinettet som du har brpker mindre enn min gamle shuttle box. Som kan høres på nesten 10m avstand (fra stua og inn på soverommet ;) )

 

Frankie

Lenke til kommentar

PSU er modulær. Har bare ikke satt inn alt jeg trenger ennå, og ei heller fått på plass all strøm til vifter mm.

 

Lengden fra PSU til HD (om du ikke skal bruke 5 1/4" brønnene) er under 30 cm. Så du kan sansynligvis ta de korteste du finner og ha plenty lange nok. Opp til øverste 5 1/4 er det endel lenger. Men en 45 cm skal holde i massevis.

 

Støyen på viftene - jeg anser meg som rimelig kresen. Du vil kanskje teste de før du kjøper nye? Lenge siden jeg hadde shuttle, men den jeg hadde bråket _mye_mer enn det dette oppsettet gjør.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...