Gå til innhold

"Jeg eier deg"


Anbefalte innlegg

"Jeg eier deg i WoW!!" = "Du spiller færre timer daglig enn meg"

"Du har n00b-gear" = "Ditt liv dreier seg om mere enn items i et dataspill."

"Lol du bruker noen cloth-items som warrior!"

osv

 

En gang i tiden var jeg ganske avhengig av Counter-Strike, versjon 1.3 - lekser hadde jeg ikke tid til å gjøre for jeg ville spille. Dette var på mange måter en fin tid, jeg elsket å logge inn på en hvilken som helst server og totalt dominere den. Komme på førsteplass på alle rangeringer, eller så nært førsteplassen som mulig. Målet var på en måte å bli bannet pga cheats eller juksing, for hver gang admins skrev noe som "That's impossible" og utestengte meg fra serveren fikk jeg et lite gledesutbrudd. Går det ann å eie noe mere enn at de tror du jukser?

Når jeg etterhvert ble sett på som jukseren på LAN-parties satt det litt hull på moroa, venner og bekjente som så meg spille tror fortsatt jeg bruker aimbot og at jeg har en snuskete måte å se gjennom vegger på. Det er lite kjekt å "jobbe" hardt for noe når dine venner tror du bare har jukset det til deg.

Uansett, med fare for at poenget forsvinner helt, når jeg fant ut hvor utrolig nerd det var å ligge på førsteplass på servere sluttet jeg å spille. Jeg ville ha et liv som besto av litt mere enn å være helten til kvisete fjortiser som var avhengig av det samme spillet.

Multiplayerspill ble aldri det samme etterpå, når noen skrev noe som "jeg eier deg din lolnoob" skrev jeg bare "jada.." tilbake. Ikke gadd jeg unnskylde med at jeg satt på pentium 2-maskin denne uken, ikke gadd jeg nevne at det er over et år siden jeg spilte CS sist. Eller at jeg spilte uten lyd, for alt det gjorde liksom ingenting.. Hvem bryr seg om sånt egentlig? Nå spilte jeg fordi jeg ville ha det gøy, andre måtte bare syntes jeg var utrolig dårlig og alt for det brydde meg fint lite.

 

Og hva har alt dette med WoW å gjøre?

Tenker noen her over hva det faktisk betyr at noen eier en annen i WoW?

Jeg eier deg = jeg har mindre liv enn deg - og dette SKRYTER mange av.. "Haha du har skole, jobb og dame, det har ikke jeg, haha du er så dårlig jeg eier deg!"..

 

Skills? Jeg har spilt svært mange dataspill, svært mye mere enn hva som er godt for meg, når min kjæreste klarer å spille World of Warcraft - og samtidig er god til det, sier det meg litt når hun aldri har klart å spille noen andre dataspill. For meg er nok et bevis på at av alle de dataspillene jeg har vært innom er WoW det aller aller enkleste. Aldri har jeg sett en person gjøre imponerendes eller vanvittige greier i WoW, unntatt når noen tar med seg en stor drage eller Kazzak til en av hovedbyene. Derimot ser jeg ofte i andre spill at spillere er utrolig flinke - noen er så uhyre dyktig at du bare tenker "syykt.. jeg kommer aldri til å å klare å bli så dyktig!".

Hver gang du, eller iallefall jeg, ser en film ifra WoW, samme hvor dyktig spilleren som lager filmen måtte være, tenker jeg, "det der er jo enkelt, jeg gjør det samme når jeg spiller bare med litt svakere våpen".

 

Dette er en fordel, det betyr at en kan bli flink i spillet uten å måtte spille det for mye - spill bør ikke være så vanskelige eller kompliserte syntes jeg, en skal jo helst ha et liv samtidig som en prøver å bli veldig flink i spillet.

I utgangspunktet var WoW svært bra på akkurat dette, men med Molten Core og andre raid-instancer begynte det å bli som Counter-Strike, det tar uhorvelig mye tid å få et overtak over andre spillere. Uhorvelig mye tid, med andre ord er det ikke et spill jeg ønsker å vinne over andre i.

"Du eier meg, heldigvis finnes det verre skjebner enn å ikke vinne over deg i et dataspill".

 

Hadde jeg eid noen i WoW eller i andre like tidkrevende spill ville jeg sikkert blitt litt flau :blush: Er det noen som tenker likt som meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte en del UT2004 tilbake i sin tid. (selv om det ikke var så mye, kanskje 4-5 timer hver uke til sammen). Jeg spilte egentlig mest for opplevelsens skyld, men det var også morsomt å vinne selvfølgelig. Det jeg forøvrig husker var fint med UT2004, var at det var svært få av disse menneskene du beskriver, og godt var vel egentlig det. Det som ødelegger spill er ikke at man taper, men fjortiser som roper ut "I pwned j00, n00b!" eller hva slags hulespråk de ellers bruker.

Lenke til kommentar

Det at framgang i wow i all hovedsak kun krever investert tid er kjipt. Men da prøver jeg heller så godt jeg kan, og er stolt av, å slå andre/være bedre med dårligere utgangspunkt(class/gear/spec)/virkelig rundjule folk med samme utgangspunkt i et spill der egen ferdighet gir så liten uttelling.

Lenke til kommentar
Hadde jeg eid noen i WoW eller i andre like tidkrevende spill ville jeg sikkert blitt litt flau

 

En fyr på serveren min har nesten hele tier 3 + legendary sverdet, er en warrior, helt sikkert main tank for guilden sin.

 

Hadde jeg vert ham, ja, jeg hadde vert flau, fordi jeg kan ikke se hvordan han kan ha alle de itemene så fort uten å spille alt alt for mye.

Lenke til kommentar

Vel, counter-strike kan ikke sammenlignes med wow.

For det første er counter-strike fps, som hovedsaklig går på din skill. Jo høyere skill du har, jo bedre klaner får du vært med i. Jo mer får du utviklet deg innen gaming-miljøet.

 

Men i wow, trenger du bare å sitte der lenge; så er du der. Sitt foran wow 15timer omdagen, og du har full-epix innen noen mnd.

 

I wow kan du heller ikke bare logge ut sånn uten videre, det er alltid noe å gjøre. Alltid et quest å gjøre ferdig, en ab-runde til, en level å komme seg til etc før man skriver /camp for natten. Slik er det derimot ikke med cs, der vet du selv hvor lang tid du vil bruke utover kvelden.

Spiller du kun public derimot, vil jeg si det er nærmest umulig å bli hektet. Men hvis du er i en god, populær klan derimot, kan det bli litt vanskelig å holde seg unna. Cupper,turneringer,lan,pcw,cw osv osv.

 

Det er også en veldig stor forskjell på cs og wow, det er nemlig det at du kan faktisk få en grei inntekt av cs. Dette kan du så absolutt ikke i wow, i.o.m at wow er et mmorpg spill.

Det er vel en av grunnene til at jeg sluttet med wow, og startet med cs.

 

DEN ENESTE måten det er mulig å slutte med wow på hvis man er helt 100% avhengig, er å enten selge kontoen, eller gi den bort til en venn. Slette wow og totalt glemme alt som har med wow å gjøre. (gamer.no, wow-europe.com,wow.com etc).

 

Grunnen til at jeg fortsatt henger på gamer.no, er fordi jeg vet jeg klarer å holde meg unna wow.

Endret av jhj
Lenke til kommentar

|Nixon|, Det ligger kanskje i det.. Jeg digger mange dataspill men å spille dem alene blir så tomt på en måte, er ikke noe gøy iforhold til å spille ilag med noen. Å spille dataspill tør jeg såklart, men stort sett bare for underholdning.. Jeg klarer ikke å være alvorlig og ønske å vinne over andre, ønske å bli best, men noen spill er unntak. Som Tekken 5, der banker jeg kameratene med Asuka (som jeg forresten er Tekken Lord med) ved hjelp av kombinasjoner av slag og spark som egentlig aldri slutter, men så spiller jeg det spillet ikke så mange ganger iløpet av en måned, og aldri alene. Guitar Hero til PS2 spilte jeg fort gjennom på Expert difficulty, etter det var målet mitt å få 5 stjerner på alle låter på Expert. Jeg kom svært langt men leverte tilbake den lånte gitaren og spillet, ettersom ingen av kompisene kunne få halvparten og knapt en tredel så mye poeng som meg på noen låter var det lite vits i å fortsette å "øve" eller spille, på en måte, jeg følte meg ferdig.

Poenget er at jeg syntes det er gøyt å spille dataspill, men jeg har helt mistet følelsen av å konkurere og lysten til å vinne. Det er som en slags psykologisk sperre, og den kom brått på i en tid da det beste jeg visste var å vinne i det jeg kunne best av alt - dataspill. Det er nesten som om jeg begynner å gå lei, å være hjemme alene en kveld pleide å være dødsgøy men nå er det nesten så det er kjedelig.

 

1337Antikatt, Det kan jeg ikke, vet ikke engang hvor jeg skal overnatte om nettene. Har alltid med toalettsaker og slikt på skolen så jeg slipper å dra hjem for å hente det om jeg ikke skal overnatte hjemme. Men en typisk ukedag vil inneholde 1-2 timer PC, internett, film, spill og lignende. I helgene vanligvis svært mye mer.

Uansett, jeg bruker mye tid forran pc, iallefall når det er helg og om været er dårlig, er fortsatt en nerd (og lite stolt av det), men interessen for spill bare dabber av.. Det som drev meg før var at jeg ville bli best, eller så god som mulig, men det har på en måte forsvunnet. Vet ikke om det er bra eller ikke, det er innmari gøy på lan når alle krangler om lagene og alle vil ha meg på lag - sikkert fordi jeg som liten unge alltid ble sist valgt til fotballaget.

Jeg savner på en måte å bestandig vinne, men en større del av meg kan ikke forstå at jeg kan ha lyst til å "gjøre noe så teit".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...