Gå til innhold

Ny pc, wow lagger veldig


XaroN_

Anbefalte innlegg

Heisann, for omtrent en uke siden kjøpte jeg en ny pc til skolebruk

Jeg har bare ett problem, jeg skal bruke den på fritiden til spilling også.. men wow lagger utrolig mye, selv med alt på dårligst grafikk.

 

Jeg har prøvd å installere nye drivere, men det ser ikke ut som om det hjelper noe særlig.. har merket små forbedringer.. men ikke noe som har gjort spillet spillbart..

 

jeg har en 1.79ghz amd sempron prossessor og Ati radeon mobility express 200 skjermkort.. og det skulle jo i og for seg vært bra nok i massevis.

 

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

det må jo være noe driver problemer eller noe sånt...

 

 

 

edit: jeg prøvde condition zero.. og det gikk lagfritt i høy grafikk...

Endret av XaroN_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har en 1.79ghz amd sempron prossessor og Ati radeon mobility express 200 skjermkort.. og det skulle jo i og for seg vært bra nok i massevis.

6744360[/snapback]

Eeeehhh, nei.. Det er ikke snakk om noen toppmaskin der.

6744370[/snapback]

 

Nei, men det er mye bedre enn f.eks de maskinene folk spilte wow på når det kom ut

Lenke til kommentar
Nei, men det er mye bedre enn f.eks de maskinene folk spilte wow på når det kom ut

6744373[/snapback]

Kanskje hvis du tenker kun på bærbare ja..

 

Hvor mye minne er det i maskinen?

6744377[/snapback]

 

512... litt lite, men burde være nok

har venner som spiller wow på gamle bærbare.. og der lagger det veldig lite

Lenke til kommentar
Spiller WoW på full grafikk og 1920x1200 på min bærebare(xps m1710)

 

Eg ville nok ha satsa å oppgradert rammen til minst 1024Mb, ettersom du har 512, så er det mest sannsynlig du har 1x512 så da treng du ikkje bytte ut rammen, men bare legge til ein brikke til.

6746192[/snapback]

 

det er 1x512 ja, og den deler nok med skjermkortet.. jeg får oppgradere den til ferien.. når jeg ikke trenger den på skolen

 

hvor mye koster det å få en 512 brikke installert?

Endret av XaroN_
Lenke til kommentar
Spiller WoW på full grafikk og 1920x1200 på min bærebare(xps m1710)

 

Eg ville nok ha satsa å oppgradert rammen til minst 1024Mb, ettersom du har 512, så er det mest sannsynlig du har 1x512 så da treng du ikkje bytte ut rammen, men bare legge til ein brikke til.

6746192[/snapback]

 

det er 1x512 ja, og den deler nok med skjermkortet.. jeg får oppgradere den til ferien.. når jeg ikke trenger den på skolen

 

hvor mye koster det å få en 512 brikke installert?

6766302[/snapback]

 

Det er vel strengt tatt ikke minnet men skjermkortet ditt som er begrensningen for hvor bra spillet flyter på maskinen din.

 

Integrert grafikk som deler minne med systemminnet er rimlig jalla til spillformål.

Lenke til kommentar
Nei, men det er mye bedre enn f.eks de maskinene folk spilte wow på når det kom ut

6744373[/snapback]

Kanskje hvis du tenker kun på bærbare ja..

 

Hvor mye minne er det i maskinen?

6744377[/snapback]

 

512... litt lite, men burde være nok

har venner som spiller wow på gamle bærbare.. og der lagger det veldig lite

6744385[/snapback]

 

512Mb er IKKE nok til WoW. Du trenger 768, helst 1024Mb. Og du bør lukke alle prosesser og andre programmer når du spiller.

Lenke til kommentar

Wow er en minnesluker, spillet er rett å slett dålig programmert (eller så er det windows sin skyld). Uansett hvor mye minne du har så vil wow få maskinen din til å bli overraskende harddisk fientli etter bare få timer. Jeg bruker personlig 1 gig og tror det er ok, kan sikkert bli bedre. En rask harddisk er enda greiere pga den konstante bruken av den. du kan prøve å sette ned innstillinger osv for å se om det hjelper.

 

Grunnen er at gammel ubrukt data fra for eksempel områder i wow du har reist ifra ikke blir slettet med en gang, men tar istedet opp plass i minnet. Når du da tar ctrl-alt-delete da for å surfe på nettet har allerede windows slettet store deler av seg selv for å holde wow mettet med nok minne, som igjen betyr at den må fjerne wow data for å få plass til sitt eget igjen. Da tar han som oftest det aller nyeste og viktigste datane du har om wow istedet for det som ikke er i bruk. Når du da kommer inn igjen så settern igang med et sabla rabalder der nede i harddisk brønna.

Endret av pong
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...