Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hoster hele tiden


uranus

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et lite problem. De siste 3-4 dagene har jeg hostet ekstremt mye. Av og til er det nesten at jeg brekker meg.

 

Har prøvd hostesaft, både resept og vanlig, og ingen hjalp.

 

Det er relativt tør host, veldig lite slim i halsen. Er småforskjøla, men ikke noe merkbart egentlig.

 

Hostinga føles tør ut, og føler at det kommer nede i pusterøret, nederst på halsen.

 

Noen som vet hva dette kan være? Om ikke bare en vanlig forkjølelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være no ordentlig, men mulig det er en uvane? For et par år sida så måtte jeg gå rundt å kremte og hoste hele tida, og alle syntes det var hell å høre på. Stakk til legen, og han sa jeg bare måtte være bevisst og ikke hoste /kremte når man skal det. Men dette høres verre ut. La det gå til mandag, så stikker du til legen og får penicilin.

Lenke til kommentar

Men jeg får ikke vondt av hostinga. Hjelper alltid bare å ta lit vann, pluss det er mye bedre nå enn noen dager siden.

 

Legevakta sa jeg bør la det gå noen dager så heller sjekke det hos legen. Enten er det virus, som går vekk av seg selv, eller bakterie, som må behandles.

 

Har svettet mye når jeg sover den siste uka, ca. samme tiden som jeg fikk hosten. Nok immunfrsvaret som jobber

Lenke til kommentar

Dette høres veldig ut som kikhoste. Alle symptomene dine som hoste til du får brekninger at det har varighet osv tegner på kikhoste. Ville ignorert legevakten i dette tilfellet og gått til fastlegen din. Du vil da få en antibiotika kur som kan ta knekken på dette. Er du for sent ute vil medisinen ha begrenset effekt så jeg ville kjappet meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...