Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB problemer igjen. Finner ikke ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

Når jeg plugger en ekstern harddisk i usb kontakten i front står maskinen bare og jobber(autokjør). Den dukker opp i windows utforsker(som J:) men jeg kommer ikke inn på hardisken. Det fungerer helt greit når jeg bruker usb kontaktene bak.

 

Det samme problemet oppstår når jeg plugger i min mp3 spiller med harddisk. Det høres ut som windows finner spilleren(pling lyd) men den dukker ikke opp i windows utforsker. Denne har fungert helt greit tidligere.

 

Når jeg prøver med usb flash minnebrikke og flash MP3 spiller dukker disse opp uten problem.

 

Har prøvd å slette usb rothub og reinnstalert men problemet er der fortsatt. Har også prøvd sytemgjennoppretting.

 

Noen som har en teori om hva feilen kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et problem som ligner LITT! :p

 

Finner ikke ekstern hd. Har virket før men plutselig en dag får jeg ikke kontakt med den. Som superrune nevner; det plinger for at hd er "funnet", den ligger på utforsker som K: osv, men får ikke åpnet den..

 

Har hatt samme problem før. Sendte den tilbake til butikken og fikk den tilbake to dager senere i god behold.. :hmm:

Lenke til kommentar
Har et problem som ligner LITT!  :p

 

Finner ikke ekstern hd.  Har virket før men plutselig en dag får jeg ikke kontakt med den.  Som superrune nevner; det plinger for at hd er "funnet", den ligger på utforsker som K: osv, men får ikke åpnet den..

 

Har hatt samme problem før. Sendte den tilbake til butikken og fikk den tilbake to dager senere i god behold.. :hmm:

6762230[/snapback]

Er du flink og bruker XP sin "trygg fjerning av maskinvare" funksjon?

Lar du harddisken stå av en stund iblant? (ikke anbefalt at eksterne står på 24/7).

Lenke til kommentar
Har et problem som ligner LITT!  :p

 

Finner ikke ekstern hd.  Har virket før men plutselig en dag får jeg ikke kontakt med den.  Som superrune nevner; det plinger for at hd er "funnet", den ligger på utforsker som K: osv, men får ikke åpnet den..

 

Har hatt samme problem før. Sendte den tilbake til butikken og fikk den tilbake to dager senere i god behold.. :hmm:

6762230[/snapback]

Er du flink og bruker XP sin "trygg fjerning av maskinvare" funksjon?

Lar du harddisken stå av en stund iblant? (ikke anbefalt at eksterne står på 24/7).

6762316[/snapback]

 

 

Hmm, bruker ikke trygg fjerning så ofte nei.. Har begynt og gjort det i det siste nå da.. :p Det er ikke bra å la den stå 24/7? :hmm: Kanskje den stå på litt ofte..? Hmm, kan prøve å la den være av over lengre periode.. :) Takk for tips! :thumbup:

 

Og ja; Er ikke SÅ inne på slike ting! :p

Lenke til kommentar

Annen ting som kan testes (gidder ikke oversette):

 

"Please try the following:

• Disconnect all cables connected to the drive.

• Connect the power cable to the drive.

• Connect the USB-cable. First to the drive. Then to the computer.

If the drive is detected correctly the problem was probably caused by improper shutdown or un-mount (unplugging the cable without dismounting first, etc.). When this has happened, the USB-interface needs to reset itself properly. After this, reconnection should be no problem."

Lenke til kommentar
Annen ting som kan testes (gidder ikke oversette):

 

"Please try the following:

• Disconnect all cables connected to the drive.

• Connect the power cable to the drive.

• Connect the USB-cable. First to the drive. Then to the computer.

If the drive is detected correctly the problem was probably caused by improper shutdown or un-mount (unplugging the cable without dismounting first, etc.). When this has happened, the USB-interface needs to reset itself properly. After this, reconnection should be no problem."

6777746[/snapback]

 

Hmm, funker fortsatt ikke for min del.. :( Virker som jeg blir nødt til å ta den med tilbake til butikken igjen, få de til å fikse den, kopier over filene, formatere disken, og flytte tilbake filene igjen.. :( Meget tungvint, og noget kostbart (må sikkert anskaffe en ny hd til å lagre midlertidig på).. Men har vel prøvd det meste nå, uten hell...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...