Gå til innhold

K800i som "dør"


tcevro

Anbefalte innlegg

Kjøpte en K800 i begynnelsen av August, bla med tanke på å ha et brukbart kamera for hånden alltid. Tlf er veldig fin, men den har sluttet å virke. Dvs den jeg opprinnelig kjøpte døde uten varsel etter 9 dagers normal bruk, ingen skader av noe slag. Den lå påslått på en benk og da jeg skulle hente den etter en stund, hadde den slått seg av. Batteri var minst 70% på dette tidspunkt. Ikke mulig å få den på igjen uansett, batteri ut/inn, simkort ut/inn. lading etc. Måtte levere. Hadde den dødd etter 7 dager ville jeg fått ny, men her måtte den leveres inn for rep. Dette er forøvrig etter loven. Fikk klaget og sutret meg til en xakt lik lånetlf etter en del argumentering. Bla var den innkjøpt med tanke på kamerabruk påfølgende helg og en med dårligere kamera var helt uaktuelt.

 

Jeg fikk låne demotlf. Noen dager etter var min tlf klar, mens jeg var på reise. Dro for å hente, men da hadde ikke SE fikset kameradekselet som ikke lenger klikket i lås i lukket posisjon. Sløvt.. SIBA Sandvika tilbød seg å levere den inn igjen mens jeg lånte demomodellen. I kveld døde jamen denne demotlf på samme måte!? :-( den har ligget i ro, påslått med masse batteri igjen, og så -> død!?

 

Spørsmålet er: har flere opplevd lignende? Er den plaget med bugs? Det virket som SE bare hadde kjørt en reset på min først tlf, noe jeg er skeptisk til. Særlig etter at tlf #2 dør på samme måten. Tlf er super, men er den upålitelig kan jeg ikke ha den og må få hevet kjøpet. Kan ikke ha med min gamle K700 rundt som backup. Men hva skal jeg i så fall ta i stedet for K800.. :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte en K800 i begynnelsen av August, bla med tanke på å ha et brukbart kamera for hånden alltid. Tlf er veldig fin, men den har sluttet å virke. Dvs den jeg opprinnelig kjøpte døde uten varsel etter 9 dagers normal bruk, ingen skader av noe slag. Den lå påslått på en benk og da jeg skulle hente den etter en stund, hadde den slått seg av. Batteri var minst 70% på dette tidspunkt. Ikke mulig å få den på igjen uansett, batteri ut/inn, simkort ut/inn. lading etc. Måtte levere. Hadde den dødd etter 7 dager ville jeg fått ny, men her måtte den leveres inn for rep. Dette er forøvrig etter loven. Fikk klaget og sutret meg til en xakt lik lånetlf etter en del argumentering. Bla var den innkjøpt med tanke på kamerabruk påfølgende helg og en med dårligere kamera var helt uaktuelt.

 

Jeg fikk låne demotlf. Noen dager etter var min tlf klar, mens jeg var på reise. Dro for å hente, men da hadde ikke SE fikset kameradekselet som ikke lenger klikket i lås i lukket posisjon. Sløvt.. SIBA Sandvika tilbød seg å levere den inn igjen mens jeg lånte demomodellen. I kveld døde jamen denne demotlf på samme måte!? :-( den har ligget i ro, påslått med masse batteri igjen, og så -> død!?

 

Spørsmålet er: har flere opplevd lignende? Er den plaget med bugs? Det virket som SE bare hadde kjørt en reset på min først tlf, noe jeg er skeptisk til. Særlig etter at tlf #2 dør på samme måten. Tlf er super, men er den upålitelig kan jeg ikke ha den og må få hevet kjøpet. Kan ikke ha med min gamle K700 rundt som backup. Men hva skal jeg i så fall ta i stedet for K800.. :-(

6743147[/snapback]

 

Kan det vare terrorister som bruker elektromagnetisk puls :dontgetit:

 

Send e-post til tv2 hjelper deg :w00t:

Lenke til kommentar

Prøver meg med noe litt mer konstruktivt...

 

Det er en del sw-bugs på denne telefonen, og i tillegg er det en del av dem som rett og slett dør. Ofte vil de da ikke la seg slå på, og det blinker rødt i IR-porten. I følge service-verkstedene er det deler av operativsystemet som krasjer og det må reinstalleres for å få telefonen igang igjen. Dette skal visstnok rettes i neste SW, men inntil du får ny SW kan du risikere at den dør igjen. Men, og dette er et viktig poeng, det gjelder absolutt ikke alle telefonene. Det er kun et fåtall der dette skjer. At det har skjedd med to stykker fra samme butikk er forsåvidt logisk, da de høyst sannsynlig kommer fra samme vare/produksjonsparti.

 

Når det gjelder heving av kjøp så kan du jo gjerne prøve, men det er vel ikke noe lovfestet krav før etter at forhandler har hatt to avhjelpsforsøk for samme feil. Så det spørs på hvor medgjørlige de er på SIBA.

 

TV2 hjelperdeg har vel ingenting med dette å gjøre.... :-)

 

-snubbel

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har hatt samme problem jeg også. Skjedde 2 uker etter at jeg kjøpte mobilen i august. Hadde den i lommen, og etter en stund tok jeg den opp, og den var skrudd av. Slo den på igjen, gikk et minutt, slo seg av....slik holdt den på hele dagen.

Plutselig funket den igjen. Ikke vet jeg hva som har skjedd, men fprhåpentligvis fikses dette i neste firmware.

 

Det som irriterer meg nå er at joysticken gjør som den vil. Virker som den er slitt, merkelig bare etter 2 mnd, men ingen vold har blitt gjort.

 

Skal ringe kundeservice sony ericsson, og spørre hva de anbefaler meg å gjøre, kan ikke fortsette slik den er nå ihvertfall.

 

Rolus

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte av første partiet som kom ut og min døde på samme måten! jeg er frustrert,så mye penger brukt og sitter uten tlf :no: ellers var det en kanonbra tlf,men hva hjelper det når den ikke fungerer lenger...Forresten når man er så dum at man kjøper på nett så blir det ikke mye lånetlf heller :thumbdown: snakk om nedtur!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...