Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan slette "local area connection"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Røsk ut nettverkskortet? :roll:

Hva prøver du å oppnå ved å slette den?

6743152[/snapback]

 

En kompis av meg hadde Telenor, så flytta han og da skulle jeg sett opp nettverket hans, da var det en ny isp leverandør og da sto det at om man hadde brukt en annen tidligere isp leverandør så måtte man slette local area connection og opprette en ny en.

Jeg klarte ikke å få den på nett med kabel, men var trådløst også slik at jeg fikk han på nett til slutt.

 

røsk ut nettverkskortet? seriøst?

Lenke til kommentar
Røsk ut nettverkskortet? :roll:

Hva prøver du å oppnå ved å slette den?

6743152[/snapback]

 

En kompis av meg hadde Telenor, så flytta han og da skulle jeg sett opp nettverket hans, da var det en ny isp leverandør og da sto det at om man hadde brukt en annen tidligere isp leverandør så måtte man slette local area connection og opprette en ny en.

Jeg klarte ikke å få den på nett med kabel, men var trådløst også slik at jeg fikk han på nett til slutt.

 

røsk ut nettverkskortet? seriøst?

6745344[/snapback]

 

her trur jeg nok du har missforstått noe altså....

kanskje de mente at tcp innstillingene skulle stå på dhcp?

(ip adresse hentes automatisk til pc)

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Tipper Thor er inne på noe her:

 

1. Høyreklikk på "Local Connection" og gå inn på egenskaper

2. Gå inn på egenskaper for Internet Protocol (TCP/IP)

3. Klikk på "Motta dns/ip-adresse automatisk" eller noe slikt og trykk ok.

 

Det er mulig du må gå inn på start->kjør->cmd og skrive ipconfig /release og ipconfig /renew.

 

 

Forresten, om du bare vil slå av en "local connection" så kan du høyreklikke på den og "disable" den. Tror ikke den kan slettes though.

Lenke til kommentar

Den slettes ved at du avinstallerer nettverkskortet.

 

Men eg klarer ikke å se hva det skal hjelpe i dette tilfellet..

 

Det er nok enten DHCP som må slås på, som nevnt tidligere, eller så er det tilleggsprogramvare/oppkoblingsprogramvare fra tidligere leverandører som må fjernes. Telenor og andre har en lei tendens til å installere programvare på maskinen din som tar over alt med nettverk og internettforbindelser å gjøre. Skal du da over til en ny leverandør vil de enten lage problemer for deg, eller så vil det ikke fungere i det hele tatt.

 

Så da er det bare å gå på Kontrollpanel -> Legg til/fjern programvare og fjern alt som har navn fra den tidligere nettleverandøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...