Gå til innhold

PS3 - før og etter..


Staal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Staal, du vet at to av de bildene dine fra Final Fantasy 13 er in-game, ikke sant?

Hvis ikke så driter du deg ut. ;) (det har du forsåvidt gjort allerede)

6746860[/snapback]

 

Jada... Soleklart in game fra en trailer som er det eneste hittil som er vist fra spillet. Jaddddaaaaa. Akkurat som Killzone var in game, Motorstorm, osv...

 

Folk fant jo ut et år senere ca, du vil nok det du også med Final Fantasien din.

6746889[/snapback]

 

Haha, du er patetisk :!: Skjønner at det er veldig kult for deg å være ute etter å ta PS3, men Sony er faktisk ikke de eneste som lyver om sånt hvis det er det du tror.

 

Se på det ene skjermbildet fra Final Fantasy 13. Du ser kampmenyen der. Tror du ikke det er in-game?

 

Du driter deg bare ut når du gang på gang poster screenshots fra spill og tror at du vet alt om disse spillene, når faktum er at ingen av oss vet noe som helst om dem, da de ikke er utgitt enda. Så å holde på sånn og si at du vet at spillet blir så og så dårlig, det kan du spare deg for. Eller så får du gå og sutre om hvor dårlig PS3 blir et annet sted.

6746904[/snapback]

 

Hvis du tror in game grafikk har en slik bildekvalitet og ikke en eneste jaggie noe sted så burde det fortelle deg en ting eller to.

At de har lagt in en hud i traileren betyr jo ingen ting. Det andre bildet, som ser akkurat likt ut kvalitets messig har jo ingen hud. Næmmen. De bildene er så opplagt CGI at det blir for dumt.

 

Men lev i villfarelsen din du. Mange som gjør det.

Lenke til kommentar
Men påstår du fortsatt et dette kun gjelder PS3-spill? :roll:

6746944[/snapback]

 

Selvsagt ikke. Men dette er en PS3 tråd.

6746951[/snapback]

 

Men uansett gir du uttrykk for at du tydeligvis vet så mye om disse spillene her. Jeg er fullt klar over at mange utviklere lyver om ting når de gir ut bilder fra spillene sine, men det betyr ikke at alle er like ille.

 

Egentlig er det en teit diskusjon, siden vi ikke vet noe som helst. Basert på erfaringer burde vi være sikre på at ingen av disse bildene viser in-game, men vi kan ikke trekke noen konklusjoner, siden vi ikke vet uansett. Vi kan tro, hver enkelt av oss kan gjøre seg opp en mening om hva vi tror, men at du eller noen andre her fastslår at DET og DET er IKKE in-game, uten å ha noe håndfast dokumentasjon for det å vise til, så er det bare babbel. Det jeg skriver nå vil sikkert også oppfattes som bare babbel, men det får så være. Denne diskusjonen er jeg ferdig med.

 

Og forresten, en ting til, bare sånn for å sette mitt punktum:

Du tror altså ikke at bildene fra Metal Gear Solid 4-traileren er in-game?

For å sitere en kommentar til denne traileren fra en annen side

Hideo Kojima thrives on in-game trailers. E3 of 1997 everyone complained MGS looked crappy and thought it was crappy CG, but then it was released and everyone realized it was actual in-game video and was freaking amazing. MGS2? Everybody assumed the trailer was CG. Wrong again. MGS3? Same. Nearly a decade later and people still assume he uses CG? No part of any MGS game has ever used CG, not for trailers, not for cutscenes in-game.
Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Sony er faktisk ikke de eneste som lyver om sånt hvis det er det du tror.

Men her diskuterer vi jo faktisk Sony. Og historien viser at Sony er verst på dette med løgn.

 

Du driter deg bare ut når du gang på gang poster screenshots fra spill og tror at du vet alt om disse spillene, når faktum er at ingen av oss vet noe som helst om dem, da de ikke er utgitt enda.

Vi vet av erfaring at Sony gjerne lyver om teknologien sin. Og igjen viser det seg at nyere screenshots ikke er av samme kvalitet som tidligere påståtte in-game-screenshots, som du ser i første innlegg i denne tråde.

Lenke til kommentar
Men påstår du fortsatt et dette kun gjelder PS3-spill? :roll:

6746944[/snapback]

 

Selvsagt ikke. Men dette er en PS3 tråd.

6746951[/snapback]

 

Men uansett gir du uttrykk for at du tydeligvis vet så mye om disse spillene her. Jeg er fullt klar over at mange utviklere lyver om ting når de gir ut bilder fra spillene sine, men det betyr ikke at alle er like ille.

 

Egentlig er det en teit diskusjon, siden vi ikke vet noe som helst. Basert på erfaringer burde vi være sikre på at ingen av disse bildene viser in-game, men vi kan ikke trekke noen konklusjoner, siden vi ikke vet uansett. Vi kan tro, hver enkelt av oss kan gjøre seg opp en mening om hva vi tror, men at du eller noen andre her fastslår at DET og DET er IKKE in-game, uten å ha noe håndfast dokumentasjon for det å vise til, så er det bare babbel. Det jeg skriver nå vil sikkert også oppfattes som bare babbel, men det får så være. Denne diskusjonen er jeg ferdig med.

 

Og forresten, en ting til, bare sånn for å sette mitt punktum:

Du tror altså ikke at bildene fra Metal Gear Solid 4-traileren er in-game?

For å sitere en kommentar til denne traileren fra en annen side

Hideo Kojima thrives on in-game trailers. E3 of 1997 everyone complained MGS looked crappy and thought it was crappy CG, but then it was released and everyone realized it was actual in-game video and was freaking amazing. MGS2? Everybody assumed the trailer was CG. Wrong again. MGS3? Same. Nearly a decade later and people still assume he uses CG? No part of any MGS game has ever used CG, not for trailers, not for cutscenes in-game.

6746971[/snapback]

 

In-game og cutscenes er to forskjellig ting. Selføgelig er de real-time, men alt som er vist fra MGS4 er cut scenes.

 

Og at du bringer inn noe MGS2 greier fra 1997 er vel ganske unødvendig ?

Lenke til kommentar

For å vise.

 

MGS 3 in game bilde.

 

914828_20041118_screen009.jpg

 

Cutscene

 

914828_20041118_screen015.jpg

 

Begge er real time, altså ikke FMW eller CGI, men detaljer og særlig animasjoner er jo totalt forskjellig. Når man spiller ser jo MGS helt bedrøvelig ut grafikkmessig, Bare cut scenes som ser bra ut.

Endret av Staal
Lenke til kommentar

Hele markedsføringen til Sony går ut på at de viser frem masse prerenders, sier det er ingame slik at folk går av skaftet. Så kjører de mer av det samme mens de spyr ut tall og forkortelser som 'beviser' at PS3 er den råeste konsollen ever. Når det har pågått lenge nok og nok personer tror at PS3 er så godt som teknologi fra en annen verden kan Sony komme med det PS3 faktisk kan gjøre. Illusjon er virkelighet. Tror nok på at PS3 er fantastisk er PS3 fantastisk.

 

Dette kan selvsagt også for andre produsenter, men i mine øyne er Sony veldig fæl på dette her.

Lenke til kommentar
Når man spiller ser jo MGS helt bedrøvelig ut grafikkmessig, Bare cut scenes som ser bra ut.

6747253[/snapback]

 

Og der mistet du nettopp all troverdighet fra min side. :)

 

Og at du bringer inn noe MGS2 greier fra 1997 er vel ganske unødvendig ?

 

Hvorfor er det unødvendig? Du baserer dine utsagn på tidligere erfaringer med spill, hvorfor skal ikke jeg kunne gjøre det?

Lenke til kommentar

Staal du driter deg loddrett ut! Det du har sagt om MGS til nå har gitt meg en god start på dagen. Lo litt godt her! Hideo har kun brukt in-game cutscenes som alltid har bestått av spillets gameplay grafikk. Ingen CGI eller FMV som er pyntet på og tilrettelagt. Hideo skriver det selv i bloggen sin på hjemmesiden hans og du burde nok gjøre litt mer research før du kommer med utsagnene dine!

Lenke til kommentar
Jeg har selv PS2, og er gammel nok til å huske launchen til den maskinen. Der var det pre-rendrede scener som de sa var in-game, og PS2 skulle kunne rendre Toy Story i real-time, og det var ikke måte på.

 

"You can communicate to a new cybercity. Did you see the movie The Matrix? Same interface. Same concept. Starting from next year, you can jack into The Matrix!"

 

Hva skjedde med denne fantastiske "Emotion Engine"? Superdatamaskinen PS2?

 

Strengt talt var PS2 en ekstremt forbedring (Tekken 3 til Tekken 5, for ikke å snakke om Tekken Tag til Tekken 5), du bare spiller på tullete hype med en ignorans og at man må ta det en revolusjon og generasjon av gangen. PS3 ER et stort steg, men om du tror de peneste spillene til PS3 kommer først, har du omtrent like god hukommelse som en... glemsom gullfisk?

Lenke til kommentar

Pricks og Staal har ingen troverdighet.

Pricks spesielt dummer seg jo loddrett ut når han viser MGS 4-bilder og sier det ikke ser bra ut. Alle som har en viss ide om teknologi i spill ser omgående om det er in-game eller ikke.

Aliasing og dropp i fps er ÅPENBARE i MGS 4-traileren, SPESIELT fps-dropp er ekstra tydelig i FF XIII-traileren, når hoverpersonen går ute i et naturlandskap på slutten.

For all del, Sony lyver og lyver.

SquareEnix og Hideo Kojima lyver IKKE.

Slutt å dum dere ut. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Sony er faktisk ikke de eneste som lyver om sånt hvis det er det du tror.

Men her diskuterer vi jo faktisk Sony. Og historien viser at Sony er verst på dette med løgn.

 

Du driter deg bare ut når du gang på gang poster screenshots fra spill og tror at du vet alt om disse spillene, når faktum er at ingen av oss vet noe som helst om dem, da de ikke er utgitt enda.

Vi vet av erfaring at Sony gjerne lyver om teknologien sin. Og igjen viser det seg at nyere screenshots ikke er av samme kvalitet som tidligere påståtte in-game-screenshots, som du ser i første innlegg i denne tråde.

6747188[/snapback]

 

Hvilke "historiske erfaringer" er det du peker til uansett? Selvfølgelig kommer utviklerne med hype på et marked som krever så mye. Hva venter du de skal si? "We think this is a big step in the right direction, but the graphics are somewhat edgy, and when it moves it looks kinda crap; not what we hoped for at all!". Nå er jo det selvfølgelig bare tøv: Mange av de screenshotene du postet var faktisk utrolig pene mens du tydeligvis var helt uenig. Kan ikke ta det seriøst, særlig også med tanke på at disse spilla er første bølge for konsollen, og det at de faktisk ikke er ferdig.

Lenke til kommentar

Siden Pricks ikke turde å ta utfordringen min med å stille faktiske gameplaybilder opp mot hverandre fra Resistance Fall if Man og Perfect Dark Zero, så skal jeg gjøre det for han.

Jeg lar bildene tale for seg.

Det er to Perfect Dark-bilder og ett Resistance-bilde.post-106602-1156686850_thumb.jpgpost-106602-1156686833_thumb.jpgpost-106602-1156686864_thumb.jpg

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar

Perfect Dark: Zero er i stor grad et Xbox spill som relativt fort ble portet over til Xbox 360 slik at konsollen skulle få litt flere lanseringsspill. Det er derfor ikke helt rettferdig å sammenligne disse to spillene. For det blir som å sammenligne et smått opppusset og portet PS2 spill som kommer til PS3 og si at dette er grafikken på PS3. Bare se på spill som Halo 3, Splinter Cell: Double Agent (som også er multiplat), Huxley (Til Xbox 360 og PC) og andre skytespill til Xbox 360. De ser da svært bra ut de!

Lenke til kommentar

Men de bildene du viser til representerer ikke Perfect Dark Zero i det hele tatt. Har selv spillet, og det er mange mer detaljer enn de bildene du viser her. Muligens bildene er fra multiplayer og ikke i 720p, og at det faktisk ser slik ut da, men det vet jeg ikke for jeg spiller i 720p.

 

Er det så vanskelig å finne in-game bilder fra PS3 spill ? Trodde PS3 ble spilt på på både e3 2006 og GC i Leipzig. Så hvorfor mase om ingame og cgi osv. når det burde være nok av stash fra de to plassene hvor spill faktsik spilles som burde bevise et par ting ?

 

Når det kommer til trailere, så er det jo ikke akkurat mange av de du finner på xbox live heller som representerer in-game så veldig bra. Ja cutscenes med in-game grafikkmotoren brukes mye, men en animasjon med forhåndsbestemt ting som skal gjøres ser alltid en del bedre ut enn områdene du spiller i selv. Phantasmagoria må jo være state og the art grafikk.... det er nesten så bra som film, men hva du egentlig kan gjør i spillet er veldig begrenset.

Lenke til kommentar
Perfect Dark: Zero er i stor grad et Xbox spill som relativt fort ble portet over til Xbox 360 slik at konsollen skulle få litt flere lanseringsspill. Det er derfor ikke helt rettferdig å sammenligne disse to spillene. For det blir som å sammenligne et smått opppusset og portet PS2 spill som kommer til PS3 og si at dette er grafikken på PS3. Bare se på spill som Halo 3, Splinter Cell: Double Agent (som også er multiplat), Huxley (Til Xbox 360 og PC) og andre skytespill til Xbox 360. De ser da svært bra ut de!

6751742[/snapback]

Ja men nå må man huske at det er sure sokker i hver kurv her. 360 har et par spill der grafikken kanskje ikke er top notch....å det særlig på lanseringspillene. Samme med PS3.

 

Begge konsollene har hardware nok til å gi oss håreisende opplevelser grafisk i fremtiden. Uansett hvor mye bullshit de har gitt oss, så kommer spillene til å se grafisk bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...