Gå til innhold

Oldschool! Da oldefar hadde sin storhetstid..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig kult konsept, godt gjennomført. Som Litejk hadde litt korn gjort det hele perfekt. PMnormal har anbefalt Virtual Photographer, en photoshop/elements plugin. Denne er gratis.

 

Et par spørsmål har jeg da, og de kan vel både trådstarter og andre svare på. For det første, på de bildene jeg har sett fra den tiden så pleide de å få med litt mer av overkroppen. Er det bare de bildene jeg har sett som er slik, eller er det vanlig? Det andre spørsmålet er: På den tiden hadde jo de fleste dårlig råd, slik at dresser og slikt ble behandlet fint og gikk i arv. Dermed var det av og til slik at dressene ikke alltid passet like bra. Jeg har sett flere bilder der det ser ut som den personen som blir portrettert har en litt for stor dress på seg. Hadde det vært en idè å låne dresser fra andre for å få det til å se enda mer genuint ut?

Lenke til kommentar

Veldig tøft bilde, men det er likevel et eller annet som gjør at det ikke ser ordentlig gammelt ut.

 

Det kan være gjenskinnet i modellens øyne, jeg tror ikke det skinner så mye i øya til folk på gamle bilder. Dessuten, på gamle bilder har folk en tendens til å se ut som om de er laget av voks.

Lenke til kommentar
Nå fikk bildet den voks-feelingen.

Kan du beskrive hva du har gjort med bildet?

6749282[/snapback]

 

Har brukt Gradiant Tool for å få kanten rundt litt mørkere, brukt filterne Film Grain og Diffuse Glow for å få et mer gammelt preg på bildet. Har også stilt på fargene i bildet slik at det får en mer brunfarge som var vanlig før. Pluss litt ekstra småjusteringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...