Gå til innhold

Via EPIA EN12000EG, får ikke installert WinXP


GTH

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Har kjøpt et mini-itx hovedkort med alt integrert, Via EPIA EN12000EG.

 

Eneste problemet er at jeg skal ha to Hitachi 7k500 disker i SATA RAID 1, og når jeg skal installere Windows XP Pro med SP2, så finner den ikke diskene. Jeg har forsøkt å slip-streame de siste RAID og SATA driverne inn i XP-cden, men det ser ikke ut til å hjelpe. Det er ikke floppy-kontakt på kortet, så jeg får ikke lagt inn driverne på den måten. Det går heller ikke ann å legge driverne på egen cd eller en usb-nøkkel, da Windows XP kun (?) godtar A: som plass for drivere.

 

Det skal visst være enkelte kompabilitetsproblemer mellom SATA2-disker og sata-kontrolleren til Via (VT8237R), slik at man på noen disker må stille de om til SATA1-hastighet. Det er dog ikke mulig på SATA-utgaven av 7k500.

 

Finnes det noen der ute som har en løsning på dette problemet? Har brukt google i sikkert 10 timer og forumet hos viaarena for å prøve å finne en løsning, men til inget hell...

 

HJELP! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...