Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

svart skjerm "no signal"


Anbefalte innlegg

Har kjøpt nytt hovedkort (asrock k7ms2-raid) og nytt grafikkort (ati 3d prophet 9800 pro), men får bare svart skjerm; "no signal". Har prøvd det gamle grafikkortet på det nye hovedkortet, men får samme feil. Jeg jeg har også prøvd det nye grafikkortet på det gamle hovedkortet; svart skjerm. Jeg prøvd skjerm og skjermkabel på en annen maskin og utelukker at det er feilkilden.

Jeg begynner å lure om hovedkortet og grafikkortet har et kompatibilitetsproblem..? Hva kan det være?

 

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å resette jumperene på BIOS på hovedkortet ditt? Kanskje det kan hjelpe? Vet at enkelte hovedkort krever at du kjører en clr av biosen din. Dette står godt forklart i manualen til hovedkortet ditt hvordan du skal gjøre det så det er bare å se i den så finner du garrantert info om hvordan du skal gjøre det :)

Lenke til kommentar
Prøvd å resette jumperene på BIOS på hovedkortet ditt? Kanskje det kan hjelpe? Vet at enkelte hovedkort krever at du kjører en clr av biosen din. Dette står godt forklart i manualen til hovedkortet ditt hvordan du skal gjøre det så det er bare å se i den så finner du garrantert info om hvordan du skal gjøre det :)

6741579[/snapback]

 

Har prøvd dette også uten hell. Hovekortet piper som en alarm når jeg slår på maskinen. Går det ann å lese feilkoden utifra lyden??

 

Thomas

Lenke til kommentar
Har du prøvd en annen prosessor? Jeg brente en gang en cpu (en P3 prosessor), da fikk jeg bare sort skjerm og den "no signal" beskjeden på skjermen.

 

Noe som er mindre sansynlig er at kabelen til skjermen er skadet, og lager en kortsluttning, som gjør at du får svart skjerm.

6742099[/snapback]

 

Har sjekka at kabelen er i orden. Jeg har en brent prosessor som lager "ambulanse-alarm-lyd" og den nye prosessoren lager repeterende pipelyder i samme tone. Hva indikerer det?

 

Thomas

 

hk: abit nf7-m

grafikkort: hercules ati 3d prophet 9800 pro

Endret av holos84
Lenke til kommentar
Har du prøvd en annen prosessor? Jeg brente en gang en cpu (en P3 prosessor), da fikk jeg bare sort skjerm og den "no signal" beskjeden på skjermen.

 

Noe som er mindre sansynlig er at kabelen til skjermen er skadet, og lager en kortsluttning, som gjør at du får svart skjerm.

6742099[/snapback]

 

Har sjekka at kabelen er i orden. Jeg har en brent prosessor som lager "ambulanse-alarm-lyd" og den nye prosessoren lager repeterende pipelyder i samme tone. Hva indikerer det?

 

Thomas

 

hk: abit nf7-m

grafikkort: hercules ati 3d prophet 9800 pro

6742212[/snapback]

 

Kan det være RAM-en som er gåen? PCen funker ikke uten RAM, men om du får opp et skjermbilde likevel vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Har du prøvd en annen prosessor? Jeg brente en gang en cpu (en P3 prosessor), da fikk jeg bare sort skjerm og den "no signal" beskjeden på skjermen.

 

Noe som er mindre sansynlig er at kabelen til skjermen er skadet, og lager en kortsluttning, som gjør at du får svart skjerm.

6742099[/snapback]

 

Har sjekka at kabelen er i orden. Jeg har en brent prosessor som lager "ambulanse-alarm-lyd" og den nye prosessoren lager repeterende pipelyder i samme tone. Hva indikerer det?

 

Thomas

 

hk: abit nf7-m

grafikkort: hercules ati 3d prophet 9800 pro

6742212[/snapback]

 

Kan det være RAM-en som er gåen? PCen funker ikke uten RAM, men om du får opp et skjermbilde likevel vet jeg ikke.

6742231[/snapback]

 

RAM-en er ny, mulig det er den. Får ikke opp noe skjermbilde i det hele tatt. Tror jeg skulle fått det selv om det var ram-en det var feil med.

Lenke til kommentar

Regelmessig pip ved oppstart er minnefeil ja. Du får ikke bilde uansett, om ikke minnet fungerer!

Om minnet fungerer, er det noe kluss imellom hovedkort og minnet. Regelmessig pip betyr rett og slett at maskinen ikke finner minnemoduler tilkoblet!

 

Du kan ikke teste det på annen måte enn å få sjekke minnebrikkene i en annen kompabil PC eller prøve andre minnebrikker. Prime95 er ikke laget hovedsaklig for minnetesting, kjør memtest v3.2 som du finner i ISO-format på deres hjemmesider. bootes enkelt og greit fra CD. (på en annen maskin såklart med brikken..) :)

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...