Gå til innhold

Bruker dere håndkler flere ganger?


Deleted__-

Bruker dere håndkler flere ganger?  

479 stemmer

  1. 1. Bruker dere håndkler flere ganger?

    • 1
      109
    • 2-3
      156
    • 4-6
      104
    • 6-10
      56
    • 10-20
      43
    • Ingen formening.
      11


Anbefalte innlegg

Vi har alltid to hånd-håndklær som henger ved vasken. Jeg tar et slikt og legger foran dusjen og tar et nytt hånd-håndkle fra skapet og henger på nytt der det forrige hang. Slik at de små går i runde.

 

De store bruker jeg to ganger, en gang på hver side.

Henger alltid den brukte siden inn på dusjen, så jeg veit hvor jeg skal putte ansiktet neste gang :)

 

Virker kanskje litt overdrevent, men er ganske grei metode egentlig.

 

Rumpe+ansikt = :thumbdown:

System =  :thumbup:

6748238[/snapback]

Du vasker altså ikke rumpa når du dusjer? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har alltid to hånd-håndklær som henger ved vasken. Jeg tar et slikt og legger foran dusjen og tar et nytt hånd-håndkle fra skapet og henger på nytt der det forrige hang. Slik at de små går i runde.

 

De store bruker jeg to ganger, en gang på hver side.

Henger alltid den brukte siden inn på dusjen, så jeg veit hvor jeg skal putte ansiktet neste gang :)

 

Virker kanskje litt overdrevent, men er ganske grei metode egentlig.

 

Rumpe+ansikt = :thumbdown:

System =  :thumbup:

6748238[/snapback]

Du vasker altså ikke rumpa når du dusjer? :p

6748253[/snapback]

 

Jojo! Hehe, men bare liker ikke tanken på å tørke meg i ansiktet med noe som har vært i rumpa. Uansett hvor ren den måtte være. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Vi har alltid to hånd-håndklær som henger ved vasken. Jeg tar et slikt og legger foran dusjen og tar et nytt hånd-håndkle fra skapet og henger på nytt der det forrige hang. Slik at de små går i runde.

 

De store bruker jeg to ganger, en gang på hver side.

Henger alltid den brukte siden inn på dusjen, så jeg veit hvor jeg skal putte ansiktet neste gang :)

 

Virker kanskje litt overdrevent, men er ganske grei metode egentlig.

 

Rumpe+ansikt = :thumbdown:

System =  :thumbup:

6748238[/snapback]

Du vasker altså ikke rumpa når du dusjer? :p

6748253[/snapback]

 

Jojo! Hehe, men bare liker ikke tanken på å tørke meg i ansiktet med noe som har vært i rumpa. Uansett hvor ren den måtte være. Sånn er det bare.

6748391[/snapback]

 

 

Du vet du kan tørke ansiktet først?

Evt. ha et lite håndkle du bruker til bare ansiktet?

Lenke til kommentar

3-4 ganger bruker eg dei, ser ikkje behovet for å vaske kvar gang.

 

For det første så er du jo så rein som du kan bli etter ein dusj, for det andre så tørker du av deg reint vatn. Å bruke to handklede, eventuelt eit der halvparten er for overkroppen og halvparten for underlivet er greit.

 

Mulig det ligg ein del hudceller igjen etter at ein har tørka seg, men kva med sengetøy? Du snur, vender og gnir deg i sengetøyet 7-10 timar i løpet av ei natt, utan å være bombastisk vil eg påstå det ligg atskillig fleire hudceller og anna drit der enn på eit handkle. Å skifte sengetøy kvar dag vil bli dyrt, du må bruke minst ein vask for å ta eit heilt sett.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
3-4 ganger bruker eg dei, ser ikkje behovet for å vaske kvar gang.

 

For det første så er du jo så rein som du kan bli etter ein dusj, for det andre så tørker du av deg reint vatn. Å bruke to handklede, eventuelt eit der halvparten er for overkroppen og halvparten for underlivet er greit.

 

Mulig det ligg ein del hudceller igjen etter at ein har tørka seg, men kva med sengetøy? Du snur, vender og gnir deg i sengetøyet 7-10 timar i løpet av ei natt, utan å være bombastisk vil eg påstå det ligg atskillig fleire hudceller og anna drit der enn på eit handkle. Å skifte sengetøy kvar dag vil bli dyrt, du må bruke minst ein vask for å ta eit heilt sett.

6754197[/snapback]

Nå blei jeg litt nyskjerrig på hvor ofte folket skifter sengetøy... Jeg skifter ca annenhver uke her.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Litt vanskelig å bruke et håndkle flere enn en gang når det er 5 andre i familien. Orker ikke tørke meg med et håndkle noen andre har brukt til å f.eks tørke seg på kølla.

Lenke til kommentar
Litt vanskelig å bruke et håndkle flere enn en gang når det er 5 andre i familien. Orker ikke tørke meg med et håndkle noen andre har brukt til å f.eks tørke seg på kølla.

6755152[/snapback]

Har du ikke egne håndkler?

 

Jeg bor hjemme, og vi har ca snørrogførtitusen håndklær.

6755271[/snapback]

Da er det sløsing med strøm vet du.

Titt innom:

Hva betaler du i strøm?

Rekordhøye Strømpriser - post dine råd her!

Lenke til kommentar

Sikkert nærmere tjue ganger før det går til vask. Jeg tenker ikke så mye over det, annet enn å hive det til vask etter et par ganger er unødvendig og lite miljøvennlig. Poenget er jo liksom at man skal være ren og pen hver gang man har dusjet og såpet seg. Da gjør det jo ikke noe å bruke håndkleet flere ganger, så lenge man er ren hver gang, sant?

 

Å vaske håndklær hver gang etter bruk høres helt sykt ut for meg.

 

Edit: Sengetøy skifter jeg i beste fall etter et par måneder. Jøjemeg så hygieniske folk er.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
6-8, sånn ca. Ca. ei uke, så spørs det hvor ofte jeg dusjer. Jeg har (i likhet med alle dere andre) flere bakterier i munnen enn rundt rævhølet, så jeg ser ikke noe problem med ansikt/kropp-bruk. Allikevel bruker jeg ofte 2 forskjellige deler til de forskjellige kroppsdeler (blir vått på ene siden, så da bruker jeg den andre siden til resten). Immunforsvaret har heller ikke vondt av å få litt prøvelser, så de ikke forfaller som norsk ungdom i militæret.

6744023[/snapback]

 

Hygienehysteriet til dagens ungdom fører kun til astma/allergier og dårlig immunforsvar. "Host, host, jeg er sjuk" :hrm:

 

 

OnT: Bruker ett til to hånkleer i uka, det spørs hvor mange maskiner jeg vasker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...