Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU går ikke :S Hva Skjer?


Anbefalte innlegg

Idag, da jeg skulle slå på maskinen gikk alt ok, men av en eler annen grunn klarte jeg med et uhell å flytte ei mappe som jeg kaller ``Min Mappe`` fra c disken til Mine dokumenter.

 

OBS: har kun en disk!

 

Prob var at alt gikk så raskt at jeg ikke visste hvor den var, og da jeg fant den, så klipte jeg bare ut mappa, og limte den der den skulle være! Så kom problema!

 

Filer som jeg hadde spilt i MediaMonkey før funka ikke, altså når jeg skulle legge den til i biblioteket, så fant den ikke kildefilen :S

 

Dette skjedde flere ganger med både Bob Marley og Turboneger :S ALLTID funka før!

 

Og nå går maskinen utrolig sakte! Jeg mener dødsakte!

 

Og cpu går ikke, jo, den går, men den bruker ikke cpu!

Er på 100% i kanskje maks 5 sekunder!

 

Den vil ikke jobbe i det hele tatt, ligger på ``tomgang`` konstant!

Samme som å sette enn bil i 5. gir og slippe ut clutch, den kveles og går ikke akkurat framover :S

 

 

 

Oppstart av Windows mellom 10 og 40min!

 

Åpning av xoftspy= 15 min!

 

Men sånn som å bla i mapper, og her på netter går like raskt som før nesten hele tiden, av og til så går det plutselig sakte, og jeg må vente 5min min for å åpne ei mappe eller side!

 

Ka e prob? Er helt forjævli! Håper jeg ikke må legge inn windows på nytt, har alt for mye innpå pc`en, og har ikke ekstra harddisk :(

 

 

 

OBS: Windows er XP SP2, denne er ORGINAL!

Endret av Datacalibel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv når du starter windows og trykke F8 når windowslogoen kommer på og så velge "boot with last working configuration" og se om det kan hjelpe deg :)

Hvis ikke så er det perhaps på tide å slutte å bruke crapy (imo) avspillere som MediaMonkey som er STAPP full av alskens dritt som man ikke trenger i det hele tatt (spyware).

Lenke til kommentar
Prøv når du starter windows og trykke F8 når windowslogoen kommer på og så velge "boot with last working configuration" og se om det kan hjelpe deg :)

Hvis ikke så er det perhaps på tide å slutte å bruke crapy (imo) avspillere som MediaMonkey som er STAPP full av alskens dritt som man ikke trenger i det hele tatt (spyware).

6741785[/snapback]

 

Prøv å oppdater BIOS, windows var treeeegt under oppstarten hos meg en gang, tok ca. 5 minutter. Etter BIOS-oppdatering var problemet borte.

 

Når det gjelder musikkavspillingsprogram anbefaler jeg dBpoweramp på det sterkeste.

Lenke til kommentar

hva`? er den dårlig! Så jeg bør gå tilbake til winamp? Den som e tryggest!

 

Du som nevte F8, og siste funkjsonerene funksjon eler ka det hete, det funka ikke, men holder på å defarementere nå, så er den ikke bedre da så sletter jeg MediaMonkey.

 

 

 

Men det gikk ca 3 dager fra jeg installerte det til dette skjedde, eller var vel nesten ei uke faktisk!

Lenke til kommentar
Prøv når du starter windows og trykke F8 når windowslogoen kommer på og så velge "boot with last working configuration" og se om det kan hjelpe deg :)

Hvis ikke så er det perhaps på tide å slutte å bruke crapy (imo) avspillere som MediaMonkey som er STAPP full av alskens dritt som man ikke trenger i det hele tatt (spyware).

6741785[/snapback]

 

Prøv å oppdater BIOS, windows var treeeegt under oppstarten hos meg en gang, tok ca. 5 minutter. Etter BIOS-oppdatering var problemet borte.

 

Når det gjelder musikkavspillingsprogram anbefaler jeg dBpoweramp på det sterkeste.

6742280[/snapback]

 

 

 

hvordan oppdtere BIOS? om du mener det slik at man går inn på hp sine hjemmesider, og laster ned den siste bios-versjonen så er det gjort, gjorde det for en måned siden, tviler på at det har kommet noen ny

Lenke til kommentar

Å formatere hardisken er uaktuelt da jeg har utrolig mye innpå den som jeg ikke kan finne tak i igjen!

 

Jeg defragmentere den nå, men hjalp iikke så mye akkurat!

 

Men tror dere det vil løse seg om jeg bruker den Windows cd`en, og så trykker jeg på Reparer, fra cd`en altså?

 

 

Kan bare ikke slette alt på hardiskeb:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...