Gå til innhold

Norge på vei mot avgrunnen.


Anbefalte innlegg

Min samboers tante snublet over et innlegg gjort på internet angående ting som trygd og Norge som land og så videre.

Ja, da er endelig min uføretrygd iorden... Thailand here I come.

Faen meg drittlei dette kalde og ufølsomme landet, på tide å komme seg nedover hvor man kan leve som en konge på uføretrygden, men masse pene damer og billig mat og drikke.

Har nå en trygd på 19000,- netto i mnd. noe som tilsvarer at man må ha en mnd. lønn her hjemme på 110.000,- hvis man skal ha tilsvarende livskvalitet som jeg får i Thailand. Har aldri likt å jobbe, synes det er ett helvete å komme seg opp om morningen. Ut i allslags drittvær, ha en feit og ekkel sjef som står å passer på deg dagen lang.

Nei folkens, kav til dere en uføretryg, da helst en som du kan få godkjent som en yrkesskade for den gir best uttelling.

Skal tenke på dere når jeg sitter under en palme og skuer ut over hvite strender og pene damer som oppvarter meg mens jeg nuter noen kalde lokale pils.

Stakkars jævler som er slaver i sitt eget land, men egentlig fortjener dere ikke bedre.

 

Jeg føler at dette innlegget virkelig representerer alt det som jeg virkelig misliker i dette landet.

Dette er den verste formen for snylting jeg vet om.

Jeg har ingenting i mot å betale skatt, jeg vet hva jeg får tilbake, men skjønner ikke folk som dette at dette er hvorfor man betaler så mye skatt, man må jo betale for dette gildet denne mannen skal ha i Thailand.

 

Jeg blir så frustrert.

 

Jeg beklager dårlig tittel, jeg er gjerne ute etter tips til forandring av denne, men ta det på PM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det sitatet representerer et virkelig menneskes holdninger har jeg et nytt sitat:

Det enkleste er pistol

 

Om jeg ble ute av stand til å tjene til livets opphold ville jeg også vurdert flytting til et lavkostland, men å bli uføretrydet fordi man ikke gidder å stå opp om morgenen, måtte han brenne!

Lenke til kommentar

Jeg søkte litt på internet og fant det opprinnelige innlegget, som visste seg å være på et forum.

Opprinnelige tråden

På side 6 i den diskusjonen finner man følgende:

Dette har vært morsomt så lenge det varte, jeg har oppnådd det jeg ville.

Ville provosere frem deres reaksjoner på dette ømme punktet, da dette er en ting som opptar folk flest.

 

En av dere nevnte reaksjonene som ble rettet mot meg, og spurte om hvorfor dere ikke reagerer på samme måte mot våre nye landsmenn?

Er dem fredet mot å la seg få negativ omtale i det norske samfunn? Mens "jeg" som fremstår som en ekte norsk innbygger blir hetset med all salgs kallenavn.

 

Hva er det dere frykter? Rasitiske beskyldinger? Replisalier i form av vold? Eller er det rett å slett at det er politisk ukorrekt å beskylde visse innvandrere i å tappe den norske stat for midler?

Alle vet at dette skjer, men ett fåtall gjør noe med det.

 

Men med over 8000 treff (jeg har ikke klikket mange ganger) på ca. 20 timer, så viser dette at dette er noe som opptar folk, og ikke minst irriterer dere grenseløst.

 

Glad jeg fikk frem deres reaksjoner, men sørg for å rett dem til de rette instanser og ikke minst mot dem som bedriver dette. Noen som har tall på hvor mye penger som blir utbetalt til våres nye landsmenn, som har sikret seg sin trygd og som har valgt å reise tilbake til sitt hjemland?

 

Kanskje vi kunne vinkle denne diskusjonen i den retning å diskutere hva som må til for å kunne begrense mulighetene til å tappe den norske statskonto?

 

Det som fortsatt skremmer meg er at jeg ikke tviler på at det er noen som har disse holdningene som skissert i åpningsinnlegget

Lenke til kommentar

Syns dette innlegget som han har skrevet er bra.

Er absolutt noe jeg kommer til å vurdere, men hvilken yrkessakde er det som gir 19.000 i måneden? Virker veldig mye og kanskje det bare er en midlertidig ordning eller en slags forsikring..

Men å leve på 19.000kr(NETTO!) i thailand høres kjempe bra ut. Kanskje ikke for resten av livet, men en liten betalt ferie på ett halvt år eller noe høres supert ut.

 

Det forundrer meg at folk blir så provosert av dette. Hvis du ikke liker at noen utnytter systemet så får du gjøre det selv. Eller kanskje du ikke er talentfull nok til å fake en yrkesskade? Uansett ikke kom her å syt på meg og andre som velger å bruke støtteordningene Norge AS tilbyr.

 

Som innlegget skriver så har eg heller ikke tenkt til å være en arbeidsslave her i Norge. Å ha en drittslave jobb er uaktuelt for mitt vedkommende.

Endret av magicus
Lenke til kommentar
Det forundrer meg at folk blir så provosert av dette. Hvis du ikke liker at noen utnytter systemet så får du gjøre det selv. Eller kanskje du ikke er talentfull nok til å fake en yrkesskade? Uansett ikke kom her å syt på meg og andre som velger å bruke støtteordningene Norge AS tilbyr.

6738979[/snapback]

Det er f..n meg det dummeste jeg har lest.

 

Jeg skal ikke ta en "hvis alle hadde tenkte som deg ...", men det er f..n meg ikke slik at hvis andre snylter så skal men selv slutte å gjøre en innsats og bli et snyltersvin selv.

 

Som innlegget skriver så har eg heller ikke tenkt til å være en arbeidsslave her i Norge. Å ha en drittslave jobb er uaktuelt for mitt vedkommende.

6738979[/snapback]

Sosialister og folk med dine holdninger er det som gjør at trådstarter faktisk har truffet blink med trådens tittel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Sosialister og folk med dine holdninger er det som gjør at trådstarter faktisk har truffet blink med trådens tittel.

6739084[/snapback]

 

Vær nå snill med sosialistene da, såvidt jeg har fått med meg så forsøker de vel å stramme inn/endre på tingene i disse dager ved opprettelsen av NAV. Er selv i en situasjon med yrkesskade, omskolering for forhåpentligvis innen kort tid å være tlbake i produktivt arbeid. At systemet er "lett" å utnytte vet nå ikke jeg, mulig at dette gjelder for noen ...? Det jeg kan si er at det offentlige bruker veldig mye ressurrser på å få folk tilbake i arbeid via private aktører, er ikke så sikker på at alle disse aktørene er like effektive.

 

Vet ikke helt om magicus kødder i likhet med åpninginnlegget, men hvis han er seriøs så uannsett hvordan han vrir seg, ender han likevel opp med å være "slave", men da for et mangehodet byråkratisk troll. Bon apetit!

Lenke til kommentar

Syns dette er lavmål, måtte han brenne. Det er mange som sliter i dette landet, så fins det slike jævla egositer som han. Ja, jeg mener det samme om alle andre som snylter på samfunnet, svart, hvit, brun, gul, rød, orange, lilla, rød, hvit, hudfarge spiller faen meg ingen rolle.

Lenke til kommentar

Det mange nordmenn tror, er at alle mørkhudete personer sitter med topp utdanning og har det helt herlig, men at de ikke gidder å jobbe fordi de vil tjene en hvit stat eller at de rett og slett ikke gidder å jobbe.

 

Men ta en liten titt inn på deres situasjon også, det finnes faktisk to parter i en sak :)

Lenke til kommentar
Det forundrer meg at folk blir så provosert av dette. Hvis du ikke liker at noen utnytter systemet så får du gjøre det selv. Eller kanskje du ikke er talentfull nok til å fake en yrkesskade? Uansett ikke kom her å syt på meg og andre som velger å bruke støtteordningene Norge AS tilbyr.

 

Som innlegget skriver så har eg heller ikke tenkt til å være en arbeidsslave her i Norge. Å ha en drittslave jobb er uaktuelt for mitt vedkommende.

6738979[/snapback]

 

Jeg velger å ta dette som en (dårlig) spøk. For folk som jobber relativt hardt for å ta vare på seg og familien og som må gi fra seg 40-50% av lønnen sin til staten er det selvsagt provoserende at pengene går til å finansiere folk som ikke gidder å jobbe fordi det er kjedelig eller uinspirerende.. Jeg syns det er fint at vi i felleskap kan gi et verdig liv til de som av en eller annen grunn ikke kan jobbe, ikke får jobb osv, men den ordningen burde ikke utnyttes.

 

For meg er det fullstendig utenkelig å være sykemeldt uten å være skikkelig syk eller å benytte meg av trygdeordninger som jeg ikke trenger. Jeg er ikke alltid like fornøyd med jobben som kan være både kjedelig og slitsom til tider men jeg er veldig glad for at jeg har en jobb og kan tjene til livets opphold.

Lenke til kommentar
Som innlegget skriver så har eg heller ikke tenkt til å være en arbeidsslave her i Norge. Å ha en drittslave jobb er uaktuelt for mitt vedkommende.

6738979[/snapback]

da får du ta deg en utdannelse, så slipper du dritslavejobber.

 

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor folk ikke vil jobbe, og bare snylte på staten.

 

Jeg syntes en sommerferie på to måneder er altfor langt, jeg begynner å kjede meg før en måned har gått. og deilig å begynne på skole/jobb igjen.

 

Selv om du får penger for det, må det være utholdelig kjett å vandre rundt hjemme året rundt...

Lenke til kommentar
Sosialister og folk med dine holdninger er det som gjør at trådstarter faktisk har truffet blink med trådens tittel.

6739084[/snapback]

 

Vær nå snill med sosialistene da, såvidt jeg har fått med meg så forsøker de vel å stramme inn/endre på tingene i disse dager ved opprettelsen av NAV.

6739089[/snapback]

Norton Anti Virus? Ahh.. Ny arbeids- og velferdsforvaltning.

 

Om det er sosialistene eller den forrige regjeringen vi skal 'skylde på' på for denne reformen vet jeg ikke. Men sosialistene har i alle år fulgt en politikk som, satt på spissen, går ut på å sy puter under armene på alle som er 'vanskeligstillte', i stedet for å forvente at folk skal gjøre en innsats selv.

 

Og man ser det på mentaliteten i samfunnet. Studenter syter og klager over at onkel stat ikke gir dem nok penger til å leve, studere og gå på byen og drikke seg fulle for et par tusenlapper i måneden. :thumbdown:

 

Problemet med sosialistene er i hovedsak feil fokus med omfordelingspolitikken. Man snakker om likhet, og verdighet. Men målet bør ikke være likhet, men å dekke basisbehovet. Og verdighet får man ikke av å leve av snylting.

 

Verdighet for man av å gjøre noe konstruktivt. De aller fleste mennesker liker å bidra positivt og føler en stolthet over å gjøre noe som har en viss verdi. Det er ikke hvor mye penger man får for dette som er avgjørende, men at man verdsettes. En del vil selvsagt alltid sutre over at andre får mer. Og her kommer igjen sosialistene og bygger opp under sutringen ved å snakke om 'rettferdig fordeling'. Med en gang man begynner å sette dette som mål, så må man bli missfornøyd om man har mindre enn enkelte andre. Og man undergraver folks verdighet.

 

Er selv i en situasjon med yrkesskade, omskolering for forhåpentligvis innen kort tid å være tlbake i produktivt arbeid. At systemet er "lett" å utnytte vet nå ikke jeg, mulig at dette gjelder for noen ...? Det jeg kan si er at det offentlige bruker veldig mye ressurrser på å få folk tilbake i arbeid via private aktører, er ikke så sikker på at alle disse aktørene er like effektive.

6739089[/snapback]

Min erfaring med systemet er at det brukes veldig mye ressurser på 'vanskeligstillte', uten at jeg skal plassere deg i den gruppen, og at hele systemet er lagt opp rundt denne gruppen. Det er også enkelte grupper som får veldig mye støtte og lever ganske godt. Mens andre som har vært så dumme og ta lang utdannelse sitter med masse studiegjeld, må jobbe for føden og bor langt trangere.

 

Hele Aetat-systemet er også lagt opp rundt de med mindre egen-ressursers, mens de med mere ressurser får lite støtte og oppfølging uover de faste innkallelsene til informasjonsmøter. Man får lite støtte til egne initiativ, det meste er faktisk ikke lov å gjøre i det hele tatt, da det er forventet at man bruker hele 'arbeisdagen' på jobbsøking. Unntakene er de spesielle godkjente tilbudene tiltenkt de ressurssvake, eller de med spesielle behov (for eksempel omskolering som i ditt tilfelle).

 

Litt avsporing der, men poenget er at pengene sitter løst i enkelte gitte tilfelle. Og det gjelder å tilhøre en gruppe der man har rett på støtte.

 

Om dette kommer til å endre seg med NAV... jeg toer mine hender, som det heter.

 

Vet ikke helt om magicus kødder i likhet med åpninginnlegget, men hvis han er seriøs så uannsett hvordan han vrir seg, ender han likevel opp med å være "slave", men da for et mangehodet byråkratisk troll. Bon apetit!

6739089[/snapback]

Problemet er at den verdiskapningen som 'skikkelig folk' står for burde gå til å hjelpe folk som virkelig har fortjent det, slike som våre eldre, i stedet for å støtte folk som er for late og dumme til å ta i et tak for å brødfø seg selv, og bidra til samfunnet.

 

Litt rotete det innlegget her... men nå skal jeg gjøre noe litt mer bidragende enn å sitte å skrive her....

Lenke til kommentar

Føler bare at jeg må si noe i denne sammenheng. Min kone går på trygd p.g.a. kronisk sykdom som gjør henne arbeidsufør. Merker jeg blir noe provosert over holdningene til en del her inne. Det er ikke så lett å få trygd som en del virker som de tror. Dessuten er det en situasjon de færreste av oss vil komme i; det er for de aller fleste kun av nødvendighet at man går på trygd, og å lese at man er en snylter gjør ikke den følelsen noe bedre. Tenk på at det er folk som faktisk ikke KAN jobbe, og at det ikke er allverden man mottar. Vi har ikke for mye penger, siden lønnen min ikke er stor nok til oss begge. De pengene hun får utbetalt er ca 9000 kroner i mnd. Og det er jaggu ikke mer ann det som trengs for å leve. Få hue ut av rævva og tenk dere litt om før dere rakker ned på de som har minst.

Lenke til kommentar
Føler bare at jeg må si noe i denne sammenheng. Min kone går på trygd p.g.a. kronisk sykdom som gjør henne arbeidsufør. Merker jeg blir noe provosert over holdningene til en del her inne. Det er ikke så lett å få trygd som en del virker som de tror. Dessuten er det en situasjon de færreste av oss vil komme i; det er for de aller fleste kun av nødvendighet at man går på trygd, og å lese at man er en snylter gjør ikke den følelsen noe bedre. Tenk på at det er folk som faktisk ikke KAN jobbe, og at det ikke er allverden man mottar. Vi har ikke for mye penger, siden lønnen min ikke er stor nok til oss begge. De pengene hun får utbetalt er ca 9000 kroner i mnd. Og det er jaggu ikke mer ann det som trengs for å leve. Få hue ut av rævva og tenk dere litt om før dere rakker ned på de som har minst.

6740368[/snapback]

 

Tror de som ikke ønsker å hjelpe de som TRENGER det hører til fåtallet :) Jeg har ingen problemer med det. Problemet ligger i at man får inntrykk av at mange utnytter systemet. Selvsagt skal din kone og alle andre som virkelig er arbeidsufør få hjelp og støtte.

 

For de som rammes av sykdom er det sikkert ikke noen ønskesituasjon men for de som kan jobbe men ikke ønsker det er det jo en grei lønn for å gjøre ingenting. Kan man i tillegg spe på med litt svart arbeid kan en sikkert ha det ganske fett.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Føler bare at jeg må si noe i denne sammenheng. Min kone går på trygd p.g.a. kronisk sykdom som gjør henne arbeidsufør. Merker jeg blir noe provosert over holdningene til en del her inne. Det er ikke så lett å få trygd som en del virker som de tror. Dessuten er det en situasjon de færreste av oss vil komme i; det er for de aller fleste kun av nødvendighet at man går på trygd, og å lese at man er en snylter gjør ikke den følelsen noe bedre. Tenk på at det er folk som faktisk ikke KAN jobbe, og at det ikke er allverden man mottar. Vi har ikke for mye penger, siden lønnen min ikke er stor nok til oss begge. De pengene hun får utbetalt er ca 9000 kroner i mnd. Og det er jaggu ikke mer ann det som trengs for å leve. Få hue ut av rævva og tenk dere litt om før dere rakker ned på de som har minst.

6740368[/snapback]

 

Tror de som ikke ønsker å hjelpe de som TRENGER det hører til fåtallet :) Jeg har ingen problemer med det. Problemet ligger i at man får inntrykk av at mange utnytter systemet. Selvsagt skal din kone og alle andre som virkelig er arbeidsufør få hjelp og støtte.

 

For de som rammes av sykdom er det sikkert ikke noen ønskesituasjon men for de som kan jobbe men ikke ønsker det er det jo en grei lønn for å gjøre ingenting. Kan man i tillegg spe på med litt svart arbeid kan en sikkert ha det ganske fett.

6740576[/snapback]

 

Jeg tror også at det er et fåtall skrikhalser som skjærer alle stønadsmottakere over en kam. Jeg tror også at disse gjerne er ganske unge, og friske mennesker som ikke kan forestille seg selv å komme i en situasjon hvor du er nødt til å søke hjelp. For de som har jobbet relativt lenge, og fått endel livserfaring skjønner at avstanden mellom suksess, og fiasko er veldig liten. Tilslutt har også jeg lyst til å hugge huet av de som mottar stønader, og jobber så svetten siler med et eller annet sort engasjement. Håpet er at med videre samkjøring av statlige etater vil disse "haiene" gå i garnet, så jævli tilpass for dem.

Lenke til kommentar

Jeg blir provosert og faktisk nesten litt lei meg når jeg leser at det er folk som snylter slik. Folk kaller det for å "snylte på staten" men tenker ikke på at slike folk grafser direkte i folks lommebøker. Hvor stammer penga fra? Jo, oss!

 

Det å mene at det disse jæv<insert kniv-,bombe or hodeskalltegn> folka har rett provoserer meg kraftig. Min mening.. og da mener jeg min mening er at de som mener noe så borti helvettet snylter på andre selv.

 

Håper at de som snylter en dag forstår at hele deres liv har vært bortkastet.

Lenke til kommentar
Min samboers tante snublet over et innlegg gjort på internet angående ting som trygd og Norge som land og så videre.
Ja, da er endelig min uføretrygd iorden... Thailand here I come.

Faen meg drittlei dette kalde og ufølsomme landet, på tide å komme seg nedover hvor man kan leve som en konge på uføretrygden, men masse pene damer og billig mat og drikke.

Har nå en trygd på 19000,- netto i mnd. noe som tilsvarer at man må ha en mnd. lønn her hjemme på 110.000,- hvis man skal ha tilsvarende livskvalitet som jeg får i Thailand. Har aldri likt å jobbe, synes det er ett helvete å komme seg opp om morningen. Ut i allslags drittvær, ha en feit og ekkel sjef som står å passer på deg dagen lang.

Nei folkens, kav til dere en uføretryg, da helst en som du kan få godkjent som en yrkesskade for den gir best uttelling.

Skal tenke på dere når jeg sitter under en palme og skuer ut over hvite strender og pene damer som oppvarter meg mens jeg nuter noen kalde lokale pils.

Stakkars jævler som er slaver i sitt eget land, men egentlig fortjener dere ikke bedre.

 

Jeg føler at dette innlegget virkelig representerer alt det som jeg virkelig misliker i dette landet.

Dette er den verste formen for snylting jeg vet om.

Jeg har ingenting i mot å betale skatt, jeg vet hva jeg får tilbake, men skjønner ikke folk som dette at dette er hvorfor man betaler så mye skatt, man må jo betale for dette gildet denne mannen skal ha i Thailand.

 

Jeg blir så frustrert.

 

Jeg beklager dårlig tittel, jeg er gjerne ute etter tips til forandring av denne, men ta det på PM.

6738587[/snapback]

 

må man ikke ha uføretrygd i 30 år før man kan flytte utenlands med trygden? det var jeg temmelig sikker på.det kan være en provokasjonspost for jeg tror nemlig ikke det er så lett.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Norton Anti Virus? Ahh.. Ny arbeids- og velferdsforvaltning.

 

Om det er sosialistene eller den forrige regjeringen vi skal 'skylde på' på for denne reformen vet jeg ikke. Men sosialistene har i alle år fulgt en politikk som, satt på spissen, går ut på å sy puter under armene på alle som er 'vanskeligstillte', i stedet for å forvente at folk skal gjøre en innsats selv.

 

6740330[/snapback]

 

Jeg er ikke så opptatt med hvilken politisk vridning som har skylden for dette, fordi jeg tror ikke det ligger der.

Om sosialistene blir for putesyende i sin regjeringstid, blir de korrigert av høyresiden for sin ettergivenhet, og må legge bånd på seg.

Hvis høyresiden blir forvridd, så kommer klagene fra samfunnet/sosialistene om et "kaldere" samfunn, så må dem og justere planene.

 

Og man ser det på mentaliteten i samfunnet. Studenter syter og klager over at onkel stat ikke gir dem nok penger til å leve, studere og gå på byen og drikke seg fulle for et par tusenlapper i måneden.

 

Her tror jeg kjernen ligger, nemlig holdninger. Idag virker det som om det ikke er så viktig hvordan man oppnår "lykken": På bekostning av andre (spisse albuer), juks (trygdesnyltere og toppidrettsutøvere), smøring (" ledere og innkjøpere), lovfestet snylting (politikere og partier), svart arbeid (alle benytter dette hvis man kan unngå å knipes, dessuten det er bare idioter som blir huka). Slik kan listen løpe i det uendelige. Når samfunnet ellers har denne holdningen, er det ikke så rart at "bunnsjiktet" tar det til seg, de er slett ikke dumme, bare gemene.

 

Når vi som folk er "programmerte" i den solidariske/demokratiske ånd som hører forrige årtusen til, så gir det fritt frem for dyktige snyltere til å fritt utnytte det ellers humane systemet vi har i en tid som er tilpasset juksemakerne. Tenk deg å ha en jobb som sosionom/saksbehandler som sitter dag ut, og dag inn å må kjempe mot "snyltehaier" som har det som sin eneste geskjeft å finne ut hvordan det offentlige kan snoes for penger. Det må være en skikkelig drittjobb spør du meg, fordi disse saksbehandlerne er sikkert mange ganger overbevist om at de blir lurt, men har ikke sjanse til å stoppe svineriet.

 

 

Min erfaring med systemet er at det brukes veldig mye ressurser på 'vanskeligstillte', uten at jeg skal plassere deg i den gruppen, og at hele systemet er lagt opp rundt denne gruppen. Det er også enkelte grupper som får veldig mye støtte og lever ganske godt. Mens andre som har vært så dumme og ta lang utdannelse sitter med masse studiegjeld, må jobbe for føden og bor langt trangere.

 

Nettopp, de som vet å finne riktig lege, spille på udefinerbare plager, samt "mase" lenge nok blir en kasus som får hva de peker på, fordi ingen saksbehandlere orker strevet, det er for mange andre skikkelig folk som står i køen som bør få hjelp.

 

Hele Aetat-systemet er også lagt opp rundt de med mindre egen-ressursers, mens de med mere ressurser får lite støtte og oppfølging uover de faste innkallelsene til informasjonsmøter. Man får lite støtte til egne initiativ, det meste er faktisk ikke lov å gjøre i det hele tatt, da det er forventet at man bruker hele 'arbeisdagen' på jobbsøking. Unntakene er de spesielle godkjente tilbudene tiltenkt de ressurssvake, eller de med spesielle behov (for eksempel omskolering som i ditt tilfelle).

 

Jeg mener selv at jeg er relativt ressurssterk, og har fått knallgode tilbud via aetat. Dette tror jeg er fordi jeg har gjort "jobben" min, og ikke fart med fanteri. Aetat kunne gi meg starthjelp med etablering av egen bedrift (fysikken streika dessverre), så var de villige til å koste på meg x ant. år på skolebenken (det valgte jeg ikke, fordi jeg mener at jeg burde ikke trenge det). Nå koster de på meg et studium som kan kombineres med jobbsøking, eller forhåpentligvis ny jobb. Det skal her sies at jeg har vært aktiv i å holde kontakt med saksbehandlere. og levert egne gjennomarbeidede handlingsplaner.

 

Om dette kommer til å endre seg med NAV... jeg toer mine hender, som det heter.

 

Det vil tiden vise, håper systemet klarer å fange opp flere snyltere med denne samkjøringen.

 

Problemet er at den verdiskapningen som 'skikkelig folk' står for burde gå til å hjelpe folk som virkelig har fortjent det, slike som våre eldre, i stedet for å støtte folk som er for late og dumme til å ta i et tak for å brødfø seg selv, og bidra til samfunnet.

 

Dumme, neida de gjøre intelligente kjeltringstreker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...