Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettbank og 3com officeconnect 108 11g ruter


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp fått meg en 3com officeconnect wireless 54/108 11g ruter. Med den jeg hadde før (SMC) funket nettbanken min helt fint. Men med den nye nå får jeg en error 1114, som nettbanken sin support sier er relatert til firewall. Jeg har vært inne på ruter config og disablet det jeg kunne finne av firewall/sikkerhets instillinger, men ingenting hjelper. All annen surfing går helt fint. Noen som kjenner til dette problemet, evt denne ruteren og har noen tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har nettopp fått meg en 3com officeconnect wireless 54/108 11g ruter. Med den jeg hadde før (SMC) funket nettbanken min helt fint. Men med den nye nå får jeg en error 1114, som nettbanken sin support sier er relatert til firewall. Jeg har vært inne på ruter config og disablet det jeg kunne finne av firewall/sikkerhets instillinger, men ingenting hjelper. All annen surfing går helt fint. Noen som kjenner til dette problemet, evt denne ruteren og har noen tips??

6738087[/snapback]

 

hehe. hva i alle dager er dette slags nettbank??

 

forresten error 1114 sier ikke så mye, når du ikke sier hva slags error det er.

kan du ikke lime inn teksten her?

Endret av thor918
Lenke til kommentar

feilmeldingen du får er vel en feilmelding fra koden til de som har laga nettbanken.

det er i alle fall ikke en standard http melding.

 

skjønner ikke hvorfor en firewall skal hindre deg i nettbank bruk.

for det første bruker nettbanker https, det vil si at trafikken er kryptert, og firewallen kan ikke gjøre så mye med det.

(er den kommet så langt at du ser at siden er kryptert?)

 

det eneste jeg kan tenke meg er at enkelte firewaller kan blokkere "HTTP_REFERRER" informasjonen kommer frem til webserver..

http://www.xoops.org/modules/smartfaq/faq.php?faqid=9

hvis nettbank koden er avhengig av denne informasjonen, vil siden mest sannsynlig gi en feilmelding.

 

så jeg ville ha tenkt litt på det la7dfa-com sa. trur det er mere sannsynlig at det er en software firewall.

Endret av thor918
Lenke til kommentar
Hei

 

Har nettopp fått meg en 3com officeconnect wireless 54/108 11g ruter. Med den jeg hadde før (SMC) funket nettbanken min helt fint. Men med den nye nå får jeg en error 1114, som nettbanken sin support sier er relatert til firewall. Jeg har vært inne på ruter config og disablet det jeg kunne finne av firewall/sikkerhets instillinger, men ingenting hjelper. All annen surfing går helt fint. Noen som kjenner til dette problemet, evt denne ruteren og har noen tips??

6738087[/snapback]

 

Hvilken modellbetegnelse har denne routeren din?

Har hatt ett par flunk nye 3com-er som oppfører seg merkelig, de sperrer det meste utover surfing og mail. Regner med at det er bugs i firmwaren så sjekk for ny sådann.

Lenke til kommentar
Kan det ikke være softwarebrannmuren?

Pass på at du aktiviserer den i routeren først ;)

6738765[/snapback]

 

Hva mener du med dette? Hvordan gjør jeg det? Jeg har Norton Internet Security 2006 som brannmur lokalt på pc'en. Men som sagt funket dette fint med SMC ruteren, og da hadde jeg samme Norton. Har ikke endret noe på oppsettet på pc'en.

 

Modellen det er snakk om er forresten denne.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...