Gå til innhold

Hva bærbar-PC "får" du på vidergående?


Anbefalte innlegg

Det nye kunnskpsløfte gjør det vel slik at alle elever på v.g.s skal få tilbud om bærbar PC...eneste jeg lurer på er om alle får samme PC merke? På skolen min er det ialefall den dønn kjedlige IBM Thinkpad som skal brukest. Men det er jo det indre som teller. Hva PC er på din skole? Om den har blitt utlevert ;) Jeg går på Media, og får derfor en kraftigere PC en almenn. Er det sann hos deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir ikke utlevert noen pc på min vgs, kan ha noe med at jeg går på vk2 elektronikk med almenfag men broren min som har startet på Vg1 Studieforbredende har heller ikke fått utlevert noen berbar pc. Det skal sies at i min klasse hadde det ikke vært så veldig nødvendig da 7 av 9 har en brukanes berbar pc (vi bruker tyngre programmer en word, min Inspiron 9400 med en core duo på 2,16GHz ligger på full load , dog kunn på en kjerne, under simulering av krteser) og den åttende skal kjpe seg snart. Han bare venter på "september tilbud"

Lenke til kommentar
Det blir ikke utlevert noen pc på min vgs, kan ha noe med at jeg går på vk2 elektronikk med almenfag men broren min som har startet på Vg1 Studieforbredende har heller ikke fått utlevert noen berbar pc. Det skal sies at i min klasse hadde det ikke vært så veldig nødvendig da 7 av 9 har en brukanes berbar pc (vi bruker tyngre programmer en word, min Inspiron 9400 med en core duo på 2,16GHz ligger på full load , dog kunn på en kjerne, under simulering av krteser) og den åttende skal kjpe seg snart. Han bare venter på "september tilbud"

6737450[/snapback]

 

På skolen min får man faktisk ikke lov til å ha tilgang på Internett, med privat PC. Noe med fare for virussprening eller noe. Må levere den inn og få innstallert programmvare å slikt, for å kunne bruke den.

Jeg har helle ikke fått PC enda, men får den i morgen. Skolene er altid litt trege med slikt. Kunnskapsløfte er jo fra i år, vet ikke hvordan det har vært med bærbar PC før.

Men vi "får" jo ikke pc da. Vi må betale litt under 4000 kr pr år!

Endret av Crazymonkey
Lenke til kommentar
Thinkpad er da nokre av det betre du kan få utlevert. Dei er solide maskiner og ikkje så jalla plastic fantastic glorete som mangen andre. Serleg T og X serien er meget fine maskiner, R serien er ikkje så gale den heller, m.t.p. at det er billigmaskinane til IBM/lenova

6737493[/snapback]

 

IBM Thinkpad er nok veldig kraftige og solide PCer, selv om ikke designet er så bra. Har lest en del om Thinkpaden på Hardware, Prisguide og lurer litt på det med skjermkort. Er det altid intigert? Altså Intel skjermkort? Blir jo spennende i morgen å få teste PCen ialefall :thumbup:

Lenke til kommentar

Vi får i hverfall logge på med private pcer, og det var ingen som klaget på bittorrent nedlastingene til en i klassen min (peaka på ca 15 MBs der!)

 

Men de har enda ikk klart og få igang brukerkotoene våre der, vi kommer os på det trådløse nettet og alt (det er usikret) men når man skal sørfe må man skrive inn brukernanv og passord, og disse fungerer ikke enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...