Gå til innhold

Nybegynner i Trøndelag (fiske)


milogo

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp flyttet til Trondheim, og har lyst til å begynne å fiske :) Har fisket en del i ferskvann før, men har lyst til å prøve meg på fiske i havet. Det blir da fra land med stang. Har dere noen tips om gode fiskeplasser i Trondheimsområdet ?(har bil, og kjører gjerne noen timer for å komme dit, lyst itl å se litt av trøndelag også!)

 

Hvordan ser man hva som er en god fiskeplass i sjøen? Noen andre tips til en nybegynner? (vil gjerne ha tips om ferskvannsfiske i trøndelag goså, forresten)

 

Takk for svar!

Endret av milogo
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Børsabergene! Kjør mot Orkanger på gammelveien.

Fikk noen torsker der for et par år siden. Har dykket der også. Det er ei gammel kai der. Sperret med store steiner (Det var endel som dumpet de "stjålne" bilene sine der, så de måtte sperre kaia!) Kanskje du kan prøve derfra?

Så både torsk, og sei når jeg dykket. Tror jeg så en steinbit også.

Bilene er fjernet. Det ligger en gammel lekter fra krigen på 40-50 meters dyp. hmm.. rev av meg dykkemaska når jeg tittet inn i styrhuset husker jeg :-)

 

Ellers fisker jo vietnameserne i Trondheim fra kaiene nede i byen, men vet ikke hvor lurt det er pga tungmetaller.... Prøvde med fattern ifjor ved Nidelvas utløp, men fikk ingenting (Ved K.Lund, men nå er vel kaianlegget sperret? )

 

ellers: Ved fergehavna Flakk er det vel ikke fiskere så velkomne, men hvis jeg skulle ha fisket med stang ville jeg ha prøvd i dette området. Det er endel som fisker i bukta rett vest for fergehavna. Altså ikke den rett til venstre for bilrekkene, men 300-400 meter bakover til venstre. Ta av til venstre når du kjører nedover mot fergehavna (huske ikke helt hvordan det var!) Der ute er det en fin odde.

Dykket der også! Litt skummelt når jeg nesten grep etter en fin liten fisk, fikk heldigvis ikke tak i den, for det viste seg at det var en stingsild (med en diger krok på!)

 

Skriv noen ord om hvordan det gikk.

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Titran <3 (En øy utenfor frøya som ligge utenfor hitra)

Jeg har hus her, det er deilig stille og MASSE FISK!

 

Dette er saltvann så husk å skylle utstyret ditt ;)

8040640[/snapback]

titran ja, der har jeg faktisk vært. det er to er det ikke? storetitran og lilletitran? isåfall var jeg på den store. :p

Lenke til kommentar
Titran <3 (En øy utenfor frøya som ligge utenfor hitra)

Jeg har hus her, det er deilig stille og MASSE FISK!

 

Dette er saltvann så husk å skylle utstyret ditt ;)

8040640[/snapback]

titran ja, der har jeg faktisk vært. det er to er det ikke? storetitran og lilletitran? isåfall var jeg på den store. :p

8053043[/snapback]

Det er ikke to :p

Tiran er den du kjører over ei bru for å komme til...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Titran <3 (En øy utenfor frøya som ligge utenfor hitra)

Jeg har hus her, det er deilig stille og MASSE FISK!

 

Dette er saltvann så husk å skylle utstyret ditt ;)

8040640[/snapback]

titran ja, der har jeg faktisk vært. det er to er det ikke? storetitran og lilletitran? isåfall var jeg på den store. :p

8053043[/snapback]

 

Jeg har rorbuer på Titran og det er slettes ikke no øy utafor Frøya. Det er en del av Frøya.

 

For å svare på trådstarter så bør du dra ut på Frøya. Halvparten av Norges havfiskerekorder er tatt der.

Lenke til kommentar

Det er en øy, på en måte :/

Om du kjører via esnesbustrømmen og under titranbrua kommer du deg rundt. Så det er vell en øy, eller?

 

Trodde rorbuene lå på stabben jeg, er det flere?

 

EDIT: Du er kanskje ikke så lokal du eller?

 

EDIT2: Hvor tar dere lange?

Har du meer? Om du forstår det når jeg skriver...

Jeg får det av og til utenfor sletringen når vi drar storsei :/

Endret av Tronderbart
Lenke til kommentar
Det er en øy, på en måte :/

Om du kjører via esnesbustrømmen og under titranbrua kommer du deg rundt. Så det er vell en øy, eller?

 

Trodde rorbuene lå på stabben jeg, er det flere?

 

EDIT: Du er kanskje ikke så lokal du eller?

 

EDIT2: Hvor tar dere lange?

Har du meer? Om du forstår det når jeg skriver...

Jeg får det av og til utenfor sletringen når vi drar storsei :/

8131595[/snapback]

 

Jeg er ikke spesielt lokal der. Er der ca 7-8 uker i året.

 

Husker ikke hva det heter der jeg tar lange. Jeg var med Fredrik (du veit kanskje hvem han er) ut. Kjørte et stykke. En time utover eller no. Sorry for at jeg ikke ahr no bedre svar på akkurat hvor det er .

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Heisann, har vært noen få ganger å fisket i Baklidammen i år og har fått 4-5 ørreter på ok størrelse. Tenkte å dra dit å fiske en dag nå i løpet av vinteren og lurer på om jeg da skal bruke noe agn eller flue? Og om det er sjangs for å få fisk uten å gå ut på isen og borre hull.... Så noen i fjord vinter som bare sto på demningen og fisket med draget der det ikke blir is og hadde fått 2 ørret fin størrelse.

 

ser jo nå at vannet er Rotenon Behandlet og er fritt for fisk.... Må da også vite hvor jeg kan ellers fiske ørret på vinter med vanlig stang. Er meg selv og min sønn på snart 5 som skal dra å fiske :)

Endret av Mæ95
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...