Gå til innhold

TEST: MultiNote Compal HEL80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle vel helst ha testet batterilevetiden med et 6-cell batteri som ikke stikker ut bak maskinen...

6735141[/snapback]

 

Maskinen selges kun med 9 cellers hos Multicom, det gjelder også flere av de andre butikkene som har den samme modellen. Det er mest naturlig å teste med det batteriet som følger med.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg er på tur til og handle meg en ny bærbar pc, og jeg har vært borti flere modeler og det har vært at fram og hit og dit å hist å pist, men til slutt havnet jeg på disse fem nedenfor og en av disse er denne "Compal" maskinen. :innocent:

 

Allså, netshop.no kjører et tilbud på samme pc som multicom sin "Multinote HEL80" Men Netshop har bedre utstyr til maskinen, men sliter med og få tak i WSXGA+ skjermen.

Det er jo Zepto som levere denne pcen til de å saken er under behandling.

 

Personelig så liker jeg denne pcen, den oppfyller alle krav men etter som at dere sier at den gir noe etterslag på tasturet så ble jeg jo litt i tvil vel å merke. :hmm:

 

De modellene som er vært og ta en titt på for den som vil ha en 15,4 med WSXGA+ skjerm og en innmat som er overkommelig er følgende:

HP NC8430, ASUS V1J, Zepto 6615, Zepto 2425W og Multinote HEL80

 

Minus med Hp'n er at den ikke leveres med T7XXX Core 2 Duo enda, men det kommer snart.

 

Asus SIN V1J til nesten 19k er vel å ta vel i, tja den levers jo med T7200 og 2gb osv, veldig bra og har kansje de smarteste løsningene på en laptop? ;)

 

Zepto maskinene er jo ganske bra som fks 6615W er jo mest tenkt til spilling, den er jo forøverig storebror til 6214W, men 6615 har en utolig bedre skjerm å den er betydelig større da, men minuset på den/de er batteriet, men Zepto har lovet et 9Cell til 62XX og 66XX og det kommer nå snart.

 

Til slutt og ikke minst HEL80 og 2425W fra Multicom og Zepto.

De er helt identiske men navnet skiller dem. Multicom leverer bra utsyr, men Netshop/Zepto levere litt mer innenfor valgmuligheter, så for den kresne brukeren så er det kansje best og handle der, men de mangler den ypperste skjermen da.

 

Det er bare prisen, ytelse og kvaliteten som skiller disse, valget går etter smaken og på hvor stor lommebok du har.

 

Lykke til den som vil ha en laptop som er litt mer en vanlig. :thumbup:

Lenke til kommentar
Skulle vel helst ha testet batterilevetiden med et 6-cell batteri som ikke stikker ut bak maskinen...

6735141[/snapback]

 

Maskinen selges kun med 9 cellers hos Multicom, det gjelder også flere av de andre butikkene som har den samme modellen. Det er mest naturlig å teste med det batteriet som følger med.

6735191[/snapback]

 

Enig, men for sammenligningens skyld kunne det ha vært artig å prøve å få levert med et 6-cell batteri til testing, i tillegg til standardbatteri (i de tilfellene standard er 3- eller 9-cell).

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...