Gå til innhold

Samme avstand mellom cellene i html


Anbefalte innlegg

Jeg har laget en tabell med 3 kolonner. Opplever at plassen mellom cellene varierer ut fra teksten i dem. Dette ønsker jeg ikke. Se eksempel

 

kol A kol b kol c

------------------------ --------------------------

hei |hilser til alle |Siste setning |

---------------------------------------------------

uten at jeg har gjort annet enn å skrive i cellene så har kolonne a mange flere blanke fram til celleveggen enn kolonne b. Jeg ønsker at alle cellene skal ha samme avstand fram til celleveggen etter siste tegn i ordet.

 

Jeg vil at det skal se slik ut:

 

kol A kol b kol c

---------------------------------------

hei |hilser til alle |Siste setning |

---------------------------------------

 

Xantix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte at html koden fjernet de ekstra blanke i posten min og derfor ser det første "bildet" jeg lagde av tabellen helt på trynet ut :) Poenget mitt er at dersom jeg skriver tre ord som befinner seg i hver sin kolonne så får ordene ulikt antall blanke fram til celleveggen uten at jeg ber om det:

 

Ord1xxxOrd2xxxxxxxOrd3xxxx

 

Her er x blanke tegn. Jeg ønsker at det skal være samme avstand mellom ordene, f.eks 3 x (blanke).

 

 

Ord1xxxOrd2xxxOrdxxx

Lenke til kommentar

Definerer den ikke bare bredden på kolonnene? ordene har jo ulik lengde. Jeg tenker meg at jeg har f.eks tre linker i 3 kolonner, kan godt være 4 eller 5 men i dette eksemplet sier vi 3. De tre linkene er f.eks som følge:

 

"Om meg" "Mine private bilder" "Dagbok"

 

Det er da naturlig at det er likt mellomrom mellom cellene, ikke at "dagbok" kommer veldig langt fra "mine private bilder" mens "om meg" og ""Mine private bilder" er ganske tett. Det er dette jeg opplever at avstanden varierer for mye. Jeg ønsker fast tabulator avstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...