Gå til innhold

Hvilket kort er "best"?


ttbergan

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg akkurat en brukt pc der det fulgte med to skjermkort:

 

Sapphire Radeon X1300 256MB DDRII

 

og

 

ASUS EN7300LE/HTD/128M

 

Jeg har ikke så mye peiling på fordeler/ulemper med de to kortene, men tenkte at det første ville være best siden det har 256MB. Er det noen som har en oppfatning av om det andre kortet kan være gunstigere å bruke enn det første i en eller annen sammenheng, eller om det bare er å kvitte seg med kort nr. 2?

 

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg aner egentlig ikke. Jeg vet heller ikke hva du skal bruke maskinen til. Dersom du skal spille spill av nyere dato er de vel egentlig ganske ubrukelig begge to ;) Skal du surfe, bruke nettbank osv. vil begge to gjøre jobben.

6734534[/snapback]

 

Ok. Spørsmålet mitt er vel kanskje for generelt, men det var mer for å høre om noen bedre kvalifiserte enn meg visste hvilket som f.eks. duger best til spill. Prøvde forresten det første av dem på Need for speed Underground 2 i går, og det gikk fint med full grafikk. Riktignok ikke et nytt spill (fra 2004?), men synes likevel grafikken er bra.

 

Tror ikke jeg gidder å skru opp maskinen og bytte kort for å sammenligne i diverse settinger, hvis det ikke er noen som vet om noe som det andre kortet er spesielt bra til.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

For det første: ikke la antall MB på kortet blinde deg! Et kort med 128 MB kan være 10 ganger bedre enn ett med 256, alt etter hvilken modell det er. Når det er sagt - i dette tilfellet er det nok korrekt at det med 256 er best. Et 7300-kort fra Nvidia er ikke spesielt egnet til gaming. 7-tallet tilsier at det er et 7-serie kort, den nyeste serien, men jo høyere tallet etter 7-tallet er, jo mer kraft har kortet. Og 7300 er vel del laveste du kommer... Til spilling må du ha 7600 eller høyere for å få noe særlig ut av det.

 

Ditt 7300 LE duger til alt annet enn spilling med andre ord :) Har en mistanke om at det var dét kortet som fulgte med PCn, men forrige eieren byttet det ut.

 

Når det er sagt, så har jeg ikke så god peiling på ATI-kort, men mener det er bedre.

Endret av Janniz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...