Gå til innhold

Overklokking av Conroe E6600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Menyene dine er "Main", "Advanced", "Power", "Boot", "Tools" og "Exit" antar jeg...

 

Under "Advanced" -> Chipset -> "Northbridge Chipset Config" sett følgende:

CAS#5, RAS# to CAS# 5, RAS# precharge 5, RAS# Activate to Precharge 15, Write recovery time 5, TRFC 35, resten kan stå på 10.

Disable Static Red Control.

 

Ut av den menyen og inn på "CPU Configuration":

-Modify Ratio Support "disabled"

-C1E Support "disabled"

-Max CPUID Value Limit "disabled"

-Vanderpool Technology "disabled"

-CPU TM function "disabled"

-Execute disable bit "enabled"

-PECI "disabled"

-Intel ® SpeedStem tech. "DISABLED"

 

Ut av den menyen og inn i "Jumperfree config".

AI Tuning "manual"

'DRAM Frequency "DDR2-533"

PCI-E freq. "100"

PCI Clock Synch Mode: "33.33MHz"

Spread Spectrum "Disabled"

Memory Voltage "2.2"

CPU Vcore "Auto"

FSB Term. Voltage: "Auto"

 

LAGRE BIOS OG PRØV

 

Da kan du prøve deg frem med høyere FSB etterhvert

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Såvidt jeg vet liker ikke 965-chipsettet dividere, så du må kjøre 1:1 på minnet. Klokka E6300 til 3.53GHz igår kveld på P5B "vanilla", FSB 505 x 7 på luft :) Med divider på RAM vil den ikke boote i det hele tatt, med 1:1 FSB/RAM var den myye mer medgjørlig.

 

Bruker du forresten siste BIOS?

 

kan det være du får bedre OC siden 6400 og 6300 foretrekker 965 kort, og 4mb cache c2d liker 975x kort?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=626915

 

noen hk bl.a asus p2w dh og gigabyte ds4 har problemer med OCZ ram spesielt før bios oppgradering, kan det hende han burde å kjøpt corsair ram?

 

 

Nå har jeg testa, med 340x9

prime95 varte i 14 min med de instillingene!

 

Da er det vel CPU som ikke går lengre. Men kan du forandre "strap" og har det noe å si på dette chipset/hovedkort? de som møter en vegg på 340fsb skal prøve å sette strap til 667 eller 800? kjønte ikke helt du kan lese mer her:

 

If you find you can not overclock at all well in 533(1:1) mode on your motherboard please try 667 or 800 and see how the CPU and ram overclocks, this will prove if the board is setting a lower strap for 1:1 mode to enhance its performance.

http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=22297

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Det har ikke med cachen å gjøre, det har med multiplieren på prosessoren, dvs dette er en indirekte følge av at 975X-kortene ikke klarer på langt nær like høy FSB som 965-kortene.

 

E6600/E6700 -> 975X-chipset

E6300/E6400 (E4300) -> 965-chipset

 

Det er iallefall det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha prøvd de forskjellige CPUene og HKene.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det har ikke med cachen å gjøre, det har med multiplieren på prosessoren, dvs dette er en indirekte følge av at 975X-kortene ikke klarer på langt nær like høy FSB som 965-kortene.

 

E6600/E6700 -> 975X-chipset

E6300/E6400 (E4300) -> 965-chipset

 

Det er iallefall det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha prøvd de forskjellige CPUene og HKene.

6900280[/snapback]

Heisann du oysfaerg, ser at du peiiling på klokking. Du har ikke en lite "brødliste" jeg kunne gå etter på mitt system. Tenkte bare lett overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...