Gå til innhold

SE neste presentasjon


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg kunne begynne å nevne en av modellene som vi vil se fra SE snart.

Presentasjonen vil være om en mnd eller to slik det nå ser ut.

:)

Den modellen jeg kunne tenkt meg å fortelle litt om, er den egentlige K800.

Som vi alle trodde skulle K800 ha den nye UI, grunnet bl.a hard konkurranse, ble K800 pushet frem, og W850 utsatt og disse byttet lanserings dato.

K800 beholdt kamera modulen den var tiltenkt, men ble strippet for video oppløsning, og beholdt gamle UI.

 

Tenk dere W800 - W810, små forskjeller, som det blir mellom K800 - K810.

Men den nye har bedre video muligheter, nye UI, mer minne, annerledes design, men altså en Cybershot.

Kommer tilbake med mer detaljer om denne senere.

:)

Må løpe i et møte..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, tenkte jeg kunne begynne å nevne en av modellene som vi vil se fra SE snart.

Presentasjonen vil være om en mnd eller to slik det nå ser ut.

:)

Den modellen jeg kunne tenkt meg å fortelle litt om, er den egentlige K800.

Som vi alle trodde skulle K800 ha den nye UI, grunnet bl.a hard konkurranse, ble K800 pushet frem, og W850 utsatt og disse byttet lanserings dato.

K800 beholdt kamera modulen den var tiltenkt, men ble strippet for video oppløsning, og beholdt gamle UI.

 

Tenk dere W800 - W810, små forskjeller, som det blir mellom K800 - K810.

Men den nye har bedre video muligheter, nye UI, mer minne, annerledes design, men altså en Cybershot.

Kommer tilbake med mer detaljer om denne senere.

:)

Må løpe i et møte..

6733415[/snapback]

 

BMWM3, vet du om denne vil komme i år? hvilke farger? Er den lik K800, bare i ny drakt?

 

Vil det komme M2 2 GB minnekort (eller større) i år?

Og når er det forventet at SE vil lansere nye saker? De er jo nesten tom på sidene deres, både på telefonfronten (er jo bare w850, w950 og w/z710 igjen), og ingen musikkspillere og bare et par åørepropper igjen osv. VIL HA MER!! :w00t:

Lenke til kommentar
BMWM3, vet du om denne vil komme i år? hvilke farger? Er den lik K800, bare i ny drakt?

 

Vil det komme M2 2 GB minnekort (eller større) i år?

Og når er det forventet at SE vil lansere nye saker? De er jo nesten tom på sidene deres, både på telefonfronten (er jo bare w850, w950 og w/z710 igjen), og ingen musikkspillere og bare et par åørepropper igjen osv. VIL HA MER!!

 

Jeg håper og tror den vil komme iår ja.

Har ikke sett bilder av den ennå, vet bare at den ser annerledes ut enn K800. :)

Men den er jo bygd ut fra samme plattform (størrelse)

Mht minnekort, så vet jeg ikke pr idag når det kommer.

Mht nye modeller utover Z610, så kommer det flere ja.

Så det kommer mer, mortengutt.

:)

Kommer til å oppdatere denne tråden her fremover, både med info om denne nye modellen, og evt andre.

Lenke til kommentar
BMWM3, vet du om denne vil komme i år? hvilke farger? Er den lik K800, bare i ny drakt?

 

Vil det komme M2 2 GB minnekort (eller større) i år?

Og når er det forventet at SE vil lansere nye saker? De er jo nesten tom på sidene deres, både på telefonfronten (er jo bare w850, w950 og w/z710 igjen), og ingen musikkspillere og bare et par åørepropper igjen osv. VIL HA MER!!

 

Jeg håper og tror den vil komme iår ja.

Har ikke sett bilder av den ennå, vet bare at den ser annerledes ut enn K800. :)

Men den er jo bygd ut fra samme plattform (størrelse)

Mht minnekort, så vet jeg ikke pr idag når det kommer.

Mht nye modeller utover Z610, så kommer det flere ja.

Så det kommer mer, mortengutt.

:)

Kommer til å oppdatere denne tråden her fremover, både med info om denne nye modellen, og evt andre.

6735340[/snapback]

 

Høres bra ut det ja, blir spennende å se. Håper de er smarte å dropper joystick'en. Alltid vært fan av det, men ser at det funker ikke. behandler mine telefoner som porselensdukker men likevel blir joystick'en dårlig. Så håper og ber om at de finner på noe smartere og bedre.

 

Men er det ikke på tide at de kommer med modeller som har "mer" enn 262.000 farger? Det er jo veldig standard, og selv om de bygger ut kameraene med flere megapiksler så burde de kanskje heve nivået på skjermen også? Det kan bli så mye bedre :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor oppgradere fargene på skjermen egentlig? du vil jo ikke se forskjellen på 262 000 eller 500 000 farger uansett.

6737123[/snapback]

 

Nei du gjør kanskje ikke det. Men i Japan har de mobiler som har f-eks 16 millioner farger på displayet. Og det sammenlignet med et høyt anntall pixler gir en veldig god fargedybde.

 

Og tro meg 256000 farger og f-eks 16 millioner farger er som natt og dag! Det samme kan kanskje sies om 256000 farger og 500000 farger. :)

 

BTW!: Før jeg kjøpte min SE K750i (256000 farger) så hadde jeg en Siemens M65 (65000 farger). Det var en veldig stor overgang for meg.

Jeg har hørt noe om at øyet bare kan se 65000 farger. Men i dette tilfellet tror jeg nok ikke at det stemmer.

Derfor mener jeg at siden 256000 farger * med (nesten) 2. Blir veldig bra.

Det er som om man har et fargepallet som inneholder 256000 farger.. Øker du overgangen med fargene en gang til så får du ca 500000 farger. Det er en veldig stor forskjell!.. Det er logisk. :)

Endret av stonhans
Lenke til kommentar
Og tro meg 256000 farger og f-eks 16 millioner farger er som natt og dag!

6739429[/snapback]

Har du noen gang sett en mobil med 16m farger? Blir mer som kl 12:00 og 12:15.

 

i Japan har de mobiler som har f-eks 16 millioner farger på displayet

6739429[/snapback]

Ehh? Kan nevne Nokia E60, E61, N92, BenQ-Siemens SL91 og Xcute DV2.

 

Dessuten finnes det vel ikke noe mellom 262k og 16m, så de 500 000 farger kan du holde for deg selv. :)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Og tro meg 256000 farger og f-eks 16 millioner farger er som natt og dag!

6739429[/snapback]

Har du noen gang sett en mobil med 16m farger? Blir mer som kl 12:00 og 12:15.

 

i Japan har de mobiler som har f-eks 16 millioner farger på displayet

6739429[/snapback]

Ehh? Kan nevne Nokia E60, E61, N92, BenQ-Siemens SL91 og Xcute DV2.

 

Dessuten finnes det vel ikke noe mellom 262k og 16m, så de 500 000 farger kan du holde for deg selv. :)

6739543[/snapback]

 

500000 farger er det ikke noe som heter.. Men det jeg gjorde var bare å svare på et annet innlegg. Det er han som skrev om 500000 farger som begynte å snakke om det. Og jeg har ikke skrevet at det finnes noe som heter 500000 farger. Det var et eksempel.. (noe som du burde skjønt.!)

 

Og 16 millioner farger finnes faktisk.

SE HER: http://www.amobil.no/artikkel/mobiltelefon...l_norge/23710/2

Lenke til kommentar

Kan vi ta farge debatten i en annen tråd?

:whistle:

Denne er forsåvidt ganske uinterresant i denne tråden...

Klarer ikke la vær å svare heller - pokker!

Antall farger er ikke alltid det viktigste, spørs på refleks belegg, overflate, lysskarphet osv.

F.eks på papiret skal K610 og W810 ha like skjermen, men forskjeller er betydelig, K610er blass og fargeløs, mens W810 er fargemettet og flott, den beste ikke QVGA skjermen jeg har sett.

 

Det er heller ingen tvil om at 16bits farger er noe som kommer mer og mer av, og vi trenger neppe stor fantasi til for å tenke oss at disse er bedre enn 262k skjerm.

Om det er antall farger eller ikke spiller forsåvidt ingen rolle.

:)

 

Kan vi gå tilbake til topic nå?

:)

Lenke til kommentar

På PC-er har vi i realiteten 24 bits farger, altså ca "16 millioner farger".

 

Siden disse fordeler seg på fargene rød, grønn og blå så har vi 8 bits per farge, eller 256 forskjellige verdier. Siden gråtoner krever like verdier for alle fargene, har vi også bare 256 gråtoner.

 

Mennesket kan helt klart se graderinger i enkelte motiver når man har bare 256 toner i intensitet.

 

Derfor er det feil å påstå at "31k farger er nok".

 

-k

Lenke til kommentar

1. Beklager off topic bmwm3, men må bare kommentere dette (for 43.gang): Et menneskelig øye kan se stråling med en bølgelenge i rommet [380, 740] nanometer. I teorien blir det mange millioner farger :)

 

2. Tilbake til topic: Vet du når denne presentasjonen finner sted? Kommer de til å presentere flere mobiler av w950/m600 plattformen samtidig?

Lenke til kommentar
Og 16 millioner farger finnes faktisk.

SE HER: http://www.amobil.no/artikkel/mobiltelefon...l_norge/23710/2

6739668[/snapback]

Det er jo nøyaktig det Sigmund skriver. Han nevner en rekke mobiler som allerede har den fargedybden.

6739688[/snapback]

 

Dette skrev han: Har du noen gang sett en mobil med 16m farger? Blir mer som kl 12:00 og 12:15.

 

Og jeg svarte på det.. Ja det har jeg sett. :cool:

Lenke til kommentar
1. Beklager off topic bmwm3, men må bare kommentere dette (for 43.gang): Et menneskelig øye kan se stråling med en bølgelenge i rommet [380, 740] nanometer. I teorien blir det mange millioner farger :)

 

2. Tilbake til topic: Vet du når denne presentasjonen finner sted? Kommer de til å presentere flere mobiler av w950/m600 plattformen samtidig?

6740171[/snapback]

 

Mht den presentasjonen, så ser det ut til å være at de har noe i ermet, litt tidlig å si hva eller hvilket helt ennå, men jeg kommer tilbake til det snart.

:)

Vel, mht fremtidige smart mobiler fra SE, så har de kanselert 3 som er "under utvikling", grunnen er OS'et.

Det tok for lang tid med UIQ3, komplisert å programmere, så det ser ut til å være på vei bort fra dette, og det kan se ut som om de velger series 60 faktisk.

:)

W950 går vel som planlagt, men altså 3 stk for fremtiden er lagt på is!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...