Gå til innhold

pris for bilder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei..

 

fikk spørsmål om hvor mye jeg ønsket å ta for noen bilder jeg har tatt, og dette har jeg ingen anelse om. Aldri tenkt på å selge bilder før. Hva ville dere normalt tatt for bilder som dette?

 

 

Nå har jeg ingen erfaring med salg av bilder personlig, men det helt essensielle spørsmålet her er jo hvordan bildene skal brukes. Er de myntet på en webside? En liten illustrasjon i en brosjyre? Vil kjøperen kunne benytte dem til flere ting? Eller mente du å selge bilder i fysisk forstand, som innrammede forstørrelser? Det er jo klart at det vil være dyrere å kjøpe "alle" rettigheter til å bruke et digitalt bilde, enn å bare kjøpe en papirforstørrelse av dette.

Lenke til kommentar
Hei..

 

fikk spørsmål om hvor mye jeg ønsket å ta for noen bilder jeg har tatt, og dette har jeg ingen anelse om. Aldri tenkt på å selge bilder før. Hva ville dere normalt tatt for bilder som dette?

 

 

Nå har jeg ingen erfaring med salg av bilder personlig, men det helt essensielle spørsmålet her er jo hvordan bildene skal brukes. Er de myntet på en webside? En liten illustrasjon i en brosjyre? Vil kjøperen kunne benytte dem til flere ting? Eller mente du å selge bilder i fysisk forstand, som innrammede forstørrelser? Det er jo klart at det vil være dyrere å kjøpe "alle" rettigheter til å bruke et digitalt bilde, enn å bare kjøpe en papirforstørrelse av dette.

6733545[/snapback]

 

skal kun benyttes i heimet, og det var snakk om at personen skulle få copy av original fila for så å selv ta utskrift.

Lenke til kommentar

For å selge det til bruk på veggen i fysisk størrelse så kan du iallefall ta 500,- pr. stk. i begynnelsen. Ville kansje begynt i det små for å øke priser etterhvert. Innramming etc kommer i tillegg og kan jo gjøres av kjøper om så var.

Men dette er jo bare min mening.

Lenke til kommentar

Dersom jeg skulle solgt det ville jeg ha fikset bildet evt. med innramming selv. Det er greit å være sikker på at det blir bra.

 

Hvilken størrelse skal det printes i? Det er greit å sjekke om bildefila holder til ønsket forstørrelse før du sender det til trykk.

 

Vær klar over at kvaliteten reduseres betraktelig når det er store forstørrelser. Det som ser bra ut i lite format på skjerm, trenger ikke nødvendigvis bli bra når det blir forstørret.

Lenke til kommentar
Dersom jeg skulle solgt det ville jeg ha fikset bildet evt. med innramming selv. Det er greit å være sikker på at det blir bra.

 

Hvilken størrelse skal det printes i? Det er greit å sjekke om bildefila holder til ønsket forstørrelse før du sender det til trykk.

 

Vær klar over at kvaliteten reduseres betraktelig når det er store forstørrelser. Det som ser bra ut i lite format på skjerm, trenger ikke nødvendigvis bli bra når det blir forstørret.

6733626[/snapback]

 

de skal vist fremkalles i a5 format.. web bildene har jeg dog redusert kvaliteten med vilje.. orginalene er jo på 5mpix.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...