Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar: treg i oppstart mv. og vifte går på fullt


Anbefalte innlegg

Hei har en Packard Bell -bærbar PC mobile AMD athlonXP-M, 2400+, 1.79 GHz, 224 Mb RAM.

Denne maskinen kjører Windows XP Professional Ver. 2002, service Pack 2. Av programmer på maskinen er Mozilla Firefox -Thunderbird, Explorer, Adobe Reader 7.0, Windows Mediaplayer -MovieMaker -Messenger, Prime Trader, Panda Titanium 2006 (antivirusprgr.) med mer. Altså er det god plass på HD, delt inn i 2 partisjoner, hvorav C: har 9,76Gb med 6,86Gb ledig, D: har 18,1Gb med 17,3Gb ledig.

 

System Idle Processes ligger på 91-99% når bare Mozilla Firefox og Windows Task Manager kjører.

 

Maskinen er treg under oppstart, og vifta går veldig mye for tida, den kjører seg opp i turtall og går jevnt fort, selv når CPU-bruken er under 10%. Det virker som maskinen har etterslep på endel ting.

 

Har kjørt Disk Clean og Defragmentering; på sistnevnte går da CPu-bruken opp i 95%, og viften går da for fullt hele tiden.

 

Hva kan være feil med maskina? Bør HD formateres og alt legges inn på ny?

 

Alle gode svar mottas med stor takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg allerede svart så mye jeg kan på; System Idle Processes, altså noe med Windows..idle, betyr ikke det hvile? Kan det være noen programmer som kjører aktivt i bakgrunnen?

 

Fra kald maskin i dagtidlig har jeg følgende tider:

Bios Enter -25sek.

1:40 -vifte starter

2:00 -inne på Windows

2:25 -vifte stopper/roer ned

 

Oppstart fra varm maskin:

Bios Enter -7sek.

0:10 -vifte starter

1:50 -inne på Windows

2:30 -vifte stopper

 

Er ikke dette litt drøye tider -som å sitte en evighet... :shrug:

Endret av 7r
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...