Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

signaltap i splittet tp kabel


Anbefalte innlegg

Jeg har en tp kabel i et trangt rør hvor jeg helst skulle hatt to kabler, men det er det ikke plass til.

Nå bruker jeg jo bare 4 ledere fra før. men det jeg lurer på er om jeg mister mye kapasitet hvis jeg tar i bruk de 4 siste også? strekket er bare på 6-7 meter men jeg vil jo ha full kapasitet likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ha to par med 100mbit. Har klart meg med 100 til nå så jeg får vel klare det en stund til ;) men det jeg lurer på er om jeg får opptil 100 eller om jeg mister (ødelegger) masse av kabelens kapasitet ved å bruke alle åtte. Så vidt jeg har forstått så er de 4 ubrukte for å skjerme resten mot støy?!

Lenke til kommentar
Jeg har en tp kabel i et trangt rør hvor jeg helst skulle hatt to kabler, men det er det ikke plass til.

Nå bruker jeg jo bare 4 ledere fra før. men det jeg lurer på er om jeg mister mye kapasitet hvis jeg tar i bruk de 4 siste også? strekket er bare på 6-7 meter men jeg vil jo ha full kapasitet likevel.

6732395[/snapback]

 

Tror det skal fungere, men en annen løsning du kan bruke er å trekke en kabel og sette en switch i det rommet kabelen skal til og bare trekke kabeler fra denne og ut til maskinene. Da har du i tillegg mulighet for å utvide med enda flere enheter.

Lenke til kommentar
Jeg vil ha to par med 100mbit. Har klart meg med 100 til nå så jeg får vel klare det en stund til ;) men det jeg lurer på er om jeg får opptil 100 eller om jeg mister (ødelegger) masse av kabelens kapasitet ved å bruke alle åtte. Så vidt jeg har forstått så er de 4 ubrukte for å skjerme resten mot støy?!

6732603[/snapback]

 

det er nok feil.

tp kabler er laget slik at man tvinner + og minus for at støy skal oppheve hverandre.

f.eks slik (T= transmitt,R = recive)

1 TD+

2 TD-

3 RX+

6 RX-

 

trur det skal gå helt fint å dele opp kabelen i to 100mbit.

Lenke til kommentar
Jeg har en tp kabel i et trangt rør hvor jeg helst skulle hatt to kabler, men det er det ikke plass til.

Nå bruker jeg jo bare 4 ledere fra før. men det jeg lurer på er om jeg mister mye kapasitet hvis jeg tar i bruk de 4 siste også? strekket er bare på 6-7 meter men jeg vil jo ha full kapasitet likevel.

6732395[/snapback]

 

Tror det skal fungere, men en annen løsning du kan bruke er å trekke en kabel og sette en switch i det rommet kabelen skal til og bare trekke kabeler fra denne og ut til maskinene. Da har du i tillegg mulighet for å utvide med enda flere enheter.

6732611[/snapback]

 

akkurat slik har jeg satt det opp her.

men jeg bruker alle 8 pinna for å få gigabit overføringer mellom switchene.

Lenke til kommentar
Jeg kjører en delt kabel på ca. 10 meter. Den fungerer utmerket på 100 mbit.

6739669[/snapback]

 

Kjekt å vite, det kan spare meg for en del arbeid :)

 

 

Hvis ikke må jeg en tur opp på loftet igjen, det er lavt under taket(50cm), ikke noe gulv(jeg må legge ut planker mens jeg kryper), jeg må lempe rundt på en halv kubikk isolasjon og trenger noen å stappe kablene i etasjen under...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...