Gå til innhold

Oktober fest i München!


Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått til å få meg en reise til Oktoberfest i München! :D

En kompis og jeg drar første uka fra mandag til torsdag. Jeg har til og med skaffet meg en "lederhosen"-aktig selebukse.

 

Er det noen som har vært der og kan komme med anbefalinger. Hvilket øltelt er best? Kompisen min er singel så han vil vite hvor mesteparten av de yngre holder til. Er det det noe å gjøre ellers i München? Er det fest på utestedene etter at teltene stenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vært der men.

The Hippodrom

"It is also highly recommendable for singles, as the flirt factor is one of the highest at the Wiesn. "

 

Dette spørsmålet har jeg faktisk lurt lenge på. :!:

 

Why is Oktoberfest called „Oktober"-fest when it actually begins in September?

 

The historical background: the first Oktoberfest was held in the year 1810 in honor of the Bavarian Crown Prince Ludwig’s marriage to Princess Therese von Sachsen-Hildburghausen. The festivities began on October 12, 1810 and ended on October 17th with a horse race. In the following years, the celebrations were repeated and, later, the festival was prolonged and moved forward into September.

 

By moving the festivities up, it allowed for better weather conditions. Because the September nights were warmer, the visitors were able to enjoy the gardens outside the tents and the stroll over “die Wiesen” or the fields much longer without feeling chilly. Historically, the last Oktoberfest weekend was in October and this tradition continues into present times.

 

God tur!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei trådstartar! Eg ser du har vore på Oktoberfest!

 

Eg vurderar sterkt å drage med meg eit par kompisar til neste Oktoberfest. Eg berre lurar på korleis det fungerar å ordne overnatting der då. Er det for seint å bestille overnatting allereie, eller har eg fortsatt god tid? Kor mykje betalte du for overnatting?

 

Om du har andre ting eg MÅ vite, so er det berre å kome med det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...