Gå til innhold

SAMSUNG 21" LCD Syncmaster 215TW: erfaringer


intox_neb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

intox, gidder du å skrive litt om hva du synes om skjermen når du får den? Har veldig lyst på å bestille den selv. Ikke mange som er negative til denne skjermen men gullf1sk har ikke vært fornøyd... Var det input-lag på pekeren? Står endel om dette i en annen tråd på forumet... Skjermen har jo fått gode reviews og brukeromtaler ellers..

 

Jeg spiller ikke så mye FPS spill selv, og HL2 er vel det eneste FPS spill jeg har virkelig likt.. Mer MMORPG's på meg..

 

Vil gjerne høre mer om hvordan denne skjermen presterer i spill..

Lenke til kommentar
Jeg vil også gjerne høre mer hvordan denne skjermen er når du får den. :)

 

Vurderer denne selv.

Har lest noen omtaler om den og får inntrykk av at den er grei å spille på.

Men er litt redd for input lag som gullf1sk har problemer med  :hmm:

6734050[/snapback]

 

skal gi tilbakemelding når skjermen er i hus :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan går det med skjermen?

Har du fått den i hus? :)

 

Venter spent på tilbakemelding!  :yes:

6765011[/snapback]

 

 

da har jeg fått skjermen i hus (i dag tidlig) og har ikke noe annet enn gode nyheter. Til vanlig kontorbruk og dvd/divx aktiviteter er den særdeles bra, og til spilling syntes faktisk jeg den var helt sinnsykt bra!!! dette er selvfølgelig veldig subjektivt, men counter strike source har aldri sett så flott ut!

 

har ikke fått brukt skjermen så mye enda, men skal komme med flere erfaringer. Hvis det evt er spørsmål, spørr i vei!

Lenke til kommentar

Jeg har også vurdert å kjøpe denne skjermen.

Jeg vil ha en størst mulig skjerm til 5-6k, samtidig som den bør være grei til spill (spiller lite fps). I tillegg til web kommer jeg hovedsaklig til å bruke skjermen til å se video.

Ser at enkelte er litt misfornøyde når det gjelder fps, men funker den greit til andre spill og film/serier?

Finnes det noen alternativer i samme størrelse og prisklasse?

 

Edit: Siden jeg (etter min lommebok) legger såpass mye i en skjerm: Kan jeg bruke den til to maskiner vha 1 VGA + 1 DVI inngang og skifte på skjermen, eller trenger jeg KVM-switch. Kommer til å bruke to tastatur.

Endret av LT^
Lenke til kommentar
Hvordan går det med skjermen?

Har du fått den i hus? :)

 

Venter spent på tilbakemelding!  :yes:

6765011[/snapback]

 

 

da har jeg fått skjermen i hus (i dag tidlig) og har ikke noe annet enn gode nyheter. Til vanlig kontorbruk og dvd/divx aktiviteter er den særdeles bra, og til spilling syntes faktisk jeg den var helt sinnsykt bra! dette er selvfølgelig veldig subjektivt, men counter strike source har aldri sett så flott ut!

 

har ikke fått brukt skjermen så mye enda, men skal komme med flere erfaringer. Hvis det evt er spørsmål, spørr i vei!

6772463[/snapback]

 

 

Høres bra ut! :)

 

Får se om det ikke blir en sånn på meg og :yes:

 

Men er også litt frista til å kjøpe Dell 2007WFP som er på tilbud nå.

Noen som kan anbefale den ene over den andre?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg fått et aldri så lite problem med skjermen, men lurer samtidig på at problemet ligger en annen plass.

 

I natt før jeg la meg lot jeg maskinen stå på, men slo av skjermen. I morges når jeg skulle slå på skjermen, var det umulig å få noe opp, forblir helt svart. Svinger på musa og trykker på taster, får ingenting opp..

 

For å få skjermbildet tilbake er jeg nødt til å restarte maskinen, da spretter bildte frem igjen. Er som om skjermen er MÅ være med på oppstarten for å vise bildet.

 

(har opplevd beskrevet scenario ved flere annledninger) For å unngå dette må jeg ha skjermspareren på "uendelig" slik at skjermen ikke slår seg av, for da får jeg ikke skjermbildet tilbake

 

noen som har hatt lignende problemer med denne eller andre skjermer. løsninger?

Endret av intox_neb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk skjermen for ca to uker siden og er kjempefornøyd. Jeg har nok ikke spilt de mest krevende spillene enda, men synes den fungerer meget bra til film og serier.

Jeg hadde i grunn forestilt meg at den var enda større, men sånn er det jo med widescreen.

 

intox: den står på riktig "source" sant?

Endret av LT^
Lenke til kommentar

Har egentlig tenkt på denne skjermen en del, men etter at jeg leste om input lag og diverse så ble jeg litt usikker. Skal bruke 5000,- på skjerm og denne falt egentlig veldig i smak og de fleste sier at den er en utrolig bra skjerm.

Dere som har kjøpt denne skjermen: Merker dere mye til input lag og lignende og er det virkelig irriterende?

 

Trenger svar, er ikke helt sikker på hva jeg går for. Står mellom Nec MultiSync LCD20WGX2 og Samsungen. Spiller ikke så altfor mye, men hvis jeg først spiller så vil jeg ha et bra bilde. Sitter på en 17 CRT så blir nok bra uansett hvem jeg velger men :D 2 negative ting med Nec skjermen, Glossy overflate (tror jeg kan leve med det), og så støtter den ikke HDCP.

 

Noen som kan hjelpe meg i valget? noen fordeler/ulemper/input lag sjenerende?

Takker for svar :thumbup:

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar
Dere som har kjøpt denne skjermen: Merker dere mye til input lag og lignende og er det virkelig irriterende?

Noen som kan hjelpe meg i valget? noen fordeler/ulemper/input lag sjenerende?

Takker for svar :thumbup:

6973901[/snapback]

 

Har ikkje merka noko input lag på min skjerm slik som mange nevner her. Iallefall ikkje dei spela eg har prøvd (prey, FEAR og Flatout2) med v-sync på.

Endret av Elensar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...