Gå til innhold

vil bytte ut radeon 9800 pro


Dbsnike

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste nye skjermkort som kommer på marked i dag benytter pci-express istden for agp. Ønsker du å kjøpe et pci-e skjermkort må du kjøpe et nytt hk også. Et ganske bra agp kort kosterer rundt 2300kr. Søk etter nvidia 7800 GS på prisguiden.

6732431[/snapback]

Med prisforskjellen på cirka 700 kr på et Radeon X1900GT som er bedre enn GeForce 7800 GS, så kan pengene imellom brukes på et bra hovedkort.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Jeg ville i utgangspunktet ha agp ja. Men jeg må si at jeg lurte vel på om ikke det lønte seg å kjøpe nytt hk for å kunne bruke pcie-kort som er forholdsvis billigere. Har dere et forslag til et 754-hk som gjør nytten sin? Jeg må ha firewire. Forresten så har jeg en 350w strømforsyning. Husker ikke navnet men jeg tror den er ok. Har to harddisker på den. Det holder vel det?

 

Edit: Burde jeg vente til etter 14. sept?

Endret av Dbsnike
Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for pci-e nå viss jeg bare klarer å finne et hovedkort... ikke akkurat lett. Er det noen som i det hele tatt vet om det finnes et nforce 4/pci-e hk til 754 som har firewire?

 

Edit: Eller om man vet om en annen billig måte å få inn video fra mitt firewirebaserte videokamera?

Endret av Dbsnike
Lenke til kommentar
Et Radeon X1900GT er et veldig godt valg etter prisdumpen ja. Muligens trenger du bedre strømforsyning, avhengig av hvilken du har. Cpuen vil ikke være noe serlig flaskehals.

6732403[/snapback]

 

Nå har jeg bestilt x1900gt, men jeg glemte å skjekke opp om strømforsyningen holdt... Har en fortron 350watt.. det må vel holde? litt vikti for meg å få svar på dette snarest.

Lenke til kommentar
Et Radeon X1900GT er et veldig godt valg etter prisdumpen ja. Muligens trenger du bedre strømforsyning, avhengig av hvilken du har. Cpuen vil ikke være noe serlig flaskehals.

6732403[/snapback]

 

Nå har jeg bestilt x1900gt, men jeg glemte å skjekke opp om strømforsyningen holdt... Har en fortron 350watt.. det må vel holde? litt vikti for meg å få svar på dette snarest.

6738545[/snapback]

Det kommer anpå va du ellers har.. Det var en side derman kunne sjekke dette, husker eller har ikke linken lenger desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...