Gå til innhold

installering av x2 etter single core? metode? 939


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare å avinstaller den gamle driveren og legg inn de 3 nye driverene om du trenger dem. Reinnstallere windows pga av CPU-bytte er unødvendig.

6730078[/snapback]

Helt enig, skal en liksom formatere etter en oppgradering av ram, skjermkort, nettverkskort o.l. NEI :mad:

Men ved bytte av eks hovedkort eller ny opprativdisk, da bør man formatere :yes:

Lenke til kommentar
Ja, dersom du klarer å ikkje installer windows når du bytter operativ(system)disk, da er du god da  :w00t:

6730967[/snapback]

Takk, det var snilt sagt, men det er egentlig ikke noe problem :). Det er ingen drivere som må byttes ut ved diskbytte. XP selv bruker relative adresser, så OS-disken kan godt bytte bokstav fra C til D uten at det gjør noe. Dersom man har installerte programmer på samme disk vil man imidlertid slite. Ellers er det eneste man må sørge for er at det pekes til riktig disk og partisjon i boot.ini.

 

Når det gjelder bytte av cpu fra single til dual core må man gå inn i device manager og bytte en driver fra uniprocessor eller singleprocessor til multiprocessor-driver hvis ikke det skjer av seg selv.

 

Bytter man derimot hovedkort bør man reinstallere, og ved bytte av skjermkort kan det også være en god ide. Slike ting krever bytte av mange flere drivere, og da blir det alltid hengende noe dritt igjen.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar
Bytter man derimot hovedkort bør man reinstallere, og ved bytte av skjermkort kan det også være en god ide. Slike ting krever bytte av mange flere drivere, og da blir det alltid hengende noe dritt igjen.

6733515[/snapback]

 

Poenget mitt er vel egentlig at Windows uansett F*** etter en stund er fullt av dritt som henger igjen ettelleranet sted. Man bør uansett gjøre en full reinnstallasjon en gang i året.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å installere Windows på nytt.

Men du kan kjøre AMD X2 driveren etterpå.

Hotfixen fra MS trenger du kun å kjøre hvis du har aktivert Cool & quiet,

eller hva det nå heter.

Hotfixen tar kun for seg en feil som skjer hvis kjernene forandrer frekvens under drift.

Hvis du ikke har Cool & quiet aktivert er det ingen grunn til å kjøre denne.

 

mvh.

 

Kristian

Lenke til kommentar

Dersom man er heldig, er det utrolig hva som fungerer ved oppgradering av komponenter.

 

For to uker siden oppgraderte jeg mitt gamle S754 system med nforce3 brikkesett, til et AM2 system med nforce570 brikkesett og en X2 prosessor.

 

Da jeg startet opp igjen maskinen hadde jeg glemt å stille om til CDboot, og til min store forundring bootet maskinen helt uproblematisk fra harddisken. Det eneste maskinen ba om, var drivere for PCIbro og lyd, samt grafikkdrivere. (gikk fra gforce til ATI)

 

Alt annet ble automatisk detektert, og nye drivere oppdatert automatisk via windows update.

 

Nå skal det dog sies at jeg har en volumlisensiert XP Pro gjennom jobben, slik at det ikke er noe rot med aktivering av Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...