Gå til innhold

Ny Politisk Bevegelse Dannet!


Anbefalte innlegg

PKS(Partiet for Sivilisasjon og Kultur) Er en nylig dannet organisasjon som ønsker å jobbe for ett mer demokratisk Norge. Vi trenger mer desentralisering, mer lokaldemokrati, og mer arbeiderstyre. For å oppnå dette har vi to delmål:

 

1) Utvidet lokaldemokrati

I Norge i dag er det slik at staten setter veldig sterke føringer på ting som

kommuner må ta seg av, og hvordan det skal gjøres. Vi i PKS mener at man her kan

gi kommunene friere tøyler og mer ansvar. For at de lokaldemokratiske valgene

som holdes hvert fjerde år skal få større reel betydning for politikken som taes

i nærmiljøet må en del kommuner bli større enn det de er i dag. For at ett

kommuneråd skal være en reel administrativ forsamling må kommunen være stor nok

til å ha både sitt eget sykehus, politistasjon, brannstasjon, biblioteker osv

som disse sjefer over. I det kommunen blir for liten har kommunestyre liten reel

makt fordi de statlige institusjonene som kommunens innbyggere bruker, og som

kommunestyrer har innflytelse over ligger i andre kommuner. Samtidig som en del

kommuner bør slåes sammen for å bli tilstrekkelig store bør systemet forenkles.

Vi i PKS vil fjerne fylkeskommunene og fylkene slik at dyre og unødvendige

mellomledd mellom stat og kommuner forsvinner. På den måten forsvinner

utgiftsposter og byråkrati.

 

2) Opprettelsen av en korporasjon per ministerstilling:

Som supplement til det parlamentariske systemet vi i dagligtalen forbinder med

ordet demokrati ønsker vi å organisere fagbevegelsene inn i ett nytt system

kaldt stats-korporatisme. Dette systemet går ut på at hver faggruppe i Norge

danner sine egne parlamenter, kaldt korporasjoner der representanter for

yrkesgruppene innen faggruppen møter representantene for arbeidsgiverne,

konsumentene, og ministeren. En gjennomsnittlig korporasjon vil ha over 100

folkevalgte medlemmer, og disse vil fungere som ett ekspertpanel for ministeren,

som på den måten til en hver tid vil ha tilgang på kvalifiserte meninger fra

både sjefer, arbeidere og konsumentene/brukerne av tjenestene, og på den måten

få bedre innsikt i hvor og hvordan skoen trykker. For eksempel vil

helseministeren ha en egen helse-korporasjon, og her vil representanter fra

legeforbundet, sykepleierforbundet, pasientombudet, sykehusdirektørene,

kirurger, psykiatere, psykologer, ombudet for psykisk helse osv osv bli valgt

inn i korporasjonen gjennom sine egne demokratiske organer. En stor andel av

disse personene vil ikke være profesjonelle politikere, men være valgt på deltid

fra sine egne arbeidssteder. Dette er en positiv effekt som gir arbeiderne

større innflytelse i politikken innen sin egen sektor. En korporasjon vil ikke

samles oftere enn ett par ganger i året, og systemet er derfor lagt opp til at

deltagerne til daglig jobber med andre ting enn politikk.

 

For mer info, besøk vårt forum eller hjemmeside på: http://partietforkulturogsivilisasjon.bravehost.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WTF, hvorfor er det bilder av Jose Antonio Rivera med Falangens symbol i bakgrunnen på hjemmesiden til partiet? Hvorfor står dere ikke åpent fram med at dere er Facister?

 

 

Edit: Etter å ha sett mer på siden har jeg kommet til den konklusjonen at dere er et Facistisk parti ;)

 

 

Hvis dere ikke er det hadde det vært merkelig med bilder av alle de Facistene.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Uenig i lokaldemokrati. I Norge i dag er "lolaldemokrati" ikke noe annet enn korrupsjonsvepsebol, spesielt rundt bygg og eiendomssaker. Hva har partiet deres tenkt å gjøre med det?

6729995[/snapback]

 

Norge i dag har veldig lite lokaldemokrati. Mange kommuner er rett og slett for små. Et lokaldemokrati der alt som finnes av tjenester som kommunestyret har innflytelse over ligger andre steder, så blir det ikke noe særlig igjen å styre over for kommunestyrene bortsett fra hullene i veien.

 

Dersom velgerne i en kommune stemmer på noen som fks vil avvikle alle offentlige tjenester - ja så gjør dem det.

Lenke til kommentar

WTF, hvorfor er det bilder av Jose Antonio Rivera med Falangens symbol i bakgrunnen på hjemmesiden til partiet? Hvorfor står dere ikke åpent fram med at dere er Facister?

 

 

Joa, vi er jo fascister - mer eller mindre. Det er ikke til å legg skjul på.

6733454[/snapback]

 

Ok bra at du går ærlig fram med det ihvertfall, jeg liker nemlig ikke at politikere lyver om hvor de er plassert i det politiske samfunnet ;)

Lenke til kommentar
Vi trenger

mer desentralisering,

mer lokaldemokrati,

og mer arbeiderstyre.

6729412[/snapback]

#1 Jaha.. Jeg håper det ikke betyr at dere har tenkt å beholde det tåplige (ineffektive) jordbruks- og subsidie-systemet vi har nå.

 

#2 Da kommer ganske mange til å flytte til "gode" kommuner, tror jeg, noe som vil føre til flere i byene etc. Det er forøvrig ganske rart at en lokalpolitikers feil-avgjørelser skal kunne få følger for min helsesikkerhet.

 

#3 :thumbdown:

Lenke til kommentar

Bra dette ble en konstruktiv diskusjon og ikke en bashing tråd :)..

 

Så mange som har missforstått hva fascismen i det hele tatt handler om.. Så godt å se folk med peiling ;)..

 

Inspirert av Mussolini`s korporative eksperiment fra mellomkrigstiden...

Alltid så hyggelig at noen verdsetter de gamle helter :love:

6733752[/snapback]

 

Ja, ikke sant? :) Du er velkommen på forumet ;)

Lenke til kommentar
Inspirert av Mussolini`s korporative eksperiment fra mellomkrigstiden...

Alltid så hyggelig at noen verdsetter de gamle helter :love:

6733752[/snapback]

 

Ja, ikke sant? :) Du er velkommen på forumet ;)

6734021[/snapback]

Sorry, men jeg har utrolig mye imot fascistisk ideologi. Vi kan alltids diskutere rundt det, men er redd det fort kan resultere i krangling rundt radikalt forskjellige historiske oppfatninger. :hrm:

Lenke til kommentar

Hva mener dere om kriminalitet? Står lite om det.

Ressurser til politiet?

 

Likte innvandringspolitikken deres, men hva med å heller skifte ut det med muslimske land og heller legge til noe som virker mindre anti-muslimsk? Noe med at innvandrere bør ha utdanning eller være i stand til å jobbe (eller noe lignende)?

 

Forresten, siden jeg er webutvikler så kan jeg gi dere noen tips:

1. skaff dere organisasjonsnummer og registrer en .no-domene.

Da vil dere bli tatt mye mer seriøst.

2. Få et firma til å lage hjemmesiden deres. Bravehost og de stygge reklamene, og det generelt stygge layouten deres får dere til å virke mindre seriøs.

 

En .no side koster rundt 400 kr for et år første året, så vil det bli mye mindre etter andre året. En god programmerer bør ikke koste mer enn 3000 kr for hele arbeidet. Da vil dere ha en professjonell side med bra funksjoner.

 

Med vennlig hilsen,

Salah

Lenke til kommentar
Hva mener dere om kriminalitet? Står lite om det.

Ressurser til politiet?

 

Likte innvandringspolitikken deres, men hva med å heller skifte ut det med muslimske land og heller legge til noe som virker mindre anti-muslimsk? Noe med at innvandrere bør ha utdanning eller være i stand til å jobbe (eller noe lignende)?

 

Forresten, siden jeg er webutvikler så kan jeg gi dere noen tips:

1. skaff dere organisasjonsnummer og registrer en .no-domene.

Da vil dere bli tatt mye mer seriøst.

2. Få et firma til å lage hjemmesiden deres. Bravehost og de stygge reklamene, og det generelt stygge layouten deres får dere til å virke mindre seriøs.

 

En .no side koster rundt 400 kr for et år første året, så vil det bli mye mindre etter andre året. En god programmerer bør ikke koste mer enn 3000 kr for hele arbeidet. Da vil dere ha en professjonell side med bra funksjoner.

 

Med vennlig hilsen,

Salah

6734182[/snapback]

 

Heisann.

 

Jeg er ikke partiets leder så jeg vet kun det som står på siden. Men om kriminalitet, så tror jeg med flere politi i gatene så vil den minke. Hvor ressursene kommer fra kan være så mangt.

 

Takker for den kritikken om websiden, jeg er 100% enig. Men problemet først å fremst er vell penger. Så vi får vell ta det litt etter litt :)

Lenke til kommentar
Likte innvandringspolitikken deres, men hva med å heller skifte ut det med muslimske land og heller legge til noe som virker mindre anti-muslimsk? Noe med at innvandrere bør ha utdanning eller være i stand til å jobbe (eller noe lignende)?

 

Spørs nok om det er så lurt på sikt. I vår del av verden har jo ressursterke minoriteter vært enda mer hatet enn ressursvake minoriteter. Man husker jo hvordan det gikk med jødene. I en så egalitær og homogen kultur som de i Vest Europa, så spørs det om folk på sikt vil akseptere minoriteter som i snitt har det bedre enn majoriteten.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...